W czwartek staną fabryki Volkswagena Poznań. Na co najmniej dwa tygodnie zostanie zatrzymana produkcja samochodów w zakładach w Poznaniu, Swarzędzu i we Wrześni. W ten sposób już wszystkie trzy fabryki samochodów w Polsce zostaną unieruchomione przez epidemię koronawirusa.

W poniedziałek o wstrzymaniu produkcji w fabryce w Tychach poinformował koncern FCA, a w kilka godzin później nadeszła informacja o rozpoczęciu przestoju w zakładzie PSA w Gliwicach, w którym produkuje się Opla Astrę. Jak poinformował w nocy z wtorku na środę rzecznik Volkswagena Poznań, „powodem decyzji jest ochrona pracowników, niepewna sytuacja na rynkach zbytu oraz niestabilna sytuacja w obrębie łańcuchów dostaw”. Z linii produkcyjnych polskiej spółki zjeżdżają modele Caddy i Transporter T6 (Poznań) oraz Crafter (Września). Podobna decyzja dotyczy także zakładów marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Niemczech. Na dwa tygodnie staną zakłady w Hanowerze produkujące Transportera T6, Amaroka i elektryczna wersję Craftera. – To była trudna, ale absolutnie właściwa decyzja. Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników są dla nas absolutnym priorytetem – skomentował Jens Ocksen, prezes Volkswagena Poznań. – Od wielu dni w naszych zakładach wprowadzaliśmy kolejne środki profilaktyczne i cały czas monitorowaliśmy sytuację. Dzisiaj zrobiliśmy kolejny krok w walce z zagrożeniem – dodała Jolanta Musielak, członek zarządu spółki ds. personalnych i organizacji. Według Piotra Olbrysia, szefa zakładowej „Solidarności”, trwają obecnie rozmowy dotyczące zabezpieczenia miejsc pracy i wynagrodzenia za czas wstrzymania produkcji.

W sobotę stanie kolejny zakład polskiej części koncernu z Wolfsburga: zatrzymana zostanie produkcja w odlewni, gdzie powstają komponenty do samochodów Volkswagena: głowice cylindrowe, obudowy przekładni kierowniczych, elementy zawieszenia oraz obudowy sprzęgła. Decyzje podjęte przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe są konsekwencją zakomunikowanej we wtorek przed południem decyzji kierownictwa Volkswagen AG o zatrzymaniu produkcji samochodów w większości europejskich fabryk. Kłopoty poznańskiej spółki Volkswagena okażą się bolesne nie tylko dla samego zakładu, ale prawdopodobnie odbiją się w sporej części Wielkopolski. Volkswagen Poznań jest największym pracodawcą w regionie, zatrudniającym blisko 11 tys. osób. To także największy obecnie producent samochodów w Polsce. Ubiegły rok okazał się dla spółki rekordowym; produkcja sięgnęła 266,8 tys. aut.

CZYTAJ TAKŻE: Przemysł motoryzacyjny zainfekowany koronawirusem

Przerwa w produkcji spowodowana epidemią może teraz odbić się nie tylko na całorocznych wynikach, ale także na planowanych inwestycjach. We wrześniu ub. roku spółka zapowiadała warte 2 mld zł inwestycje w rozbudowę i unowocześnienie zakładów. Na połowę obecnego roku zapowiedziano uruchomienie w Poznaniu produkcji nowej generacji Caddy.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen wprowadza nowy standard inspekcji

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Volvo wznowiło produkcję w Chinach. Fabryki w Europie i USA zamknięte

Volvo Cars i Polestar przywracają produkcję w Chinach. Zakłady w Szwecji i USA mają ...

Branża leasingowa zaczyna zwalniać

Po trzech kwartałach roku firmy leasingowe sfinansowały inwestycje o wartości 56,9 mld zł. Choć ...

Nowa Skoda Superb: Pierwsza z napędem hybrydowym

Trzecia generacja Skody Superb jest już na rynku od czterech lat. Czas na lifting, ...

Nissan Juke: Popatrz dwa razy

Nissan zmodernizował swojego crossovera. Nowy Juke został zaprezentowany już w marcu na salonie w ...

Poczta amerykańska testuje autonomiczne ciężarówki

Poczta amerykańska - United States Postal Service - testuje transport paczek i listów pomiędzy ...

Nowa jakość w segmencie B. Bezszelestnie i dynamicznie

Corsa jest jednym z ulubionych aut w Europie. Jej popularność wynika z wszechstronności, dobrych ...