Do rozbudowy infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w Polsce przyłącza się Volkswagen. Polska importer Volkswagen Group Polska (VGP) zawarł porozumienie z reprezentującym jej dealerów i partnerów serwisowych Stowarzyszeniem Dealerów oraz firmą PGE Nowa Energia w sprawie budowy ogólnodostępnej sieci ładowarek przy salonach marek należących do VGP.

Zakłada ono uruchomienie do 300 punktów ładowania w ciągu 2 lat. Ich budową i obsługa zajmie się PGE. Zainstaluje stacje typu multistandard, DC/AC ze złączem DC minimum 1xCCS2 i złączem AC 1xType2 oraz dodatkowymi złączami. – Dziś w ofercie w Polsce mamy auta elektryczne w niemal wszystkich segmentach rynku. W tym roku ich gama zostanie podwojona. Wraz z rosnącą liczbą samochodów elektrycznych na drogach, w parze musi iść dynamiczny rozwój infrastruktury.” – powiedział Wolf Stefan Specht, prezes zarządu Volkswagen Group Polska. Sieć dealerska VGP już teraz oferuje możliwość doładowania baterii w e-autach. Przy salonach dostępnych jest obecnie 70 punktów ładowania. Ładowarki znajdują się także w siedzibie VGP – 36 punktów udostępnianych jest pracownikom spółki oraz jej gościom.

VGP i PGE zakładają dalszy rozwój sieci. Postawiono na ekologię: wszystkie ładowarki budowane w ramach zawartego w poniedziałek porozumienia będą zasilane energią ze źródeł odnawialnych. W taki sposób zasilane są także punkty w siedzibie VGP oraz przy niektórych salonach. Przykładowo przy salonach marek Volkswagen i Audi firmy Ignaszak w Kaliszu jest dostępna ładowarka o mocy 50 kW zasilana z instalacji fotowoltaicznej znajdującej się na dachu salonu. Grupa PGE jest pierwszym w Polsce operatorem, którego stacje ładowania samochodów elektrycznych są w 100 proc. zasilane energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. – Rozwijana sieć stacji ładowania w ramach współpracy z VGP i Stowarzyszeniem Dealerów marek Volkswagen, Audi, Skoda i Seat to nasz kolejny krok w kierunku ograniczania niskiej emisji – powiedział Paweł Śliwa, wiceprezes zarządu ds. innowacji PGE.

Udział Volkswagena w rozbudowie infrastruktury ładowania aut elektrycznych w Polsce wpisuje się w strategię firmy zakładającą osiągnięcie pozycji globalnego lidera w rozwijaniu elektromobilności. W latach 2020-2024 Grupa Volkswagena zainwestuje 60 miliardów euro w rozwój samochodów hybrydowych, elektromobilność oraz w cyfryzację, z czego około 33 miliardy w samą elektromobilność. Do 2029 roku koncern chce wprowadzić na rynek do 75 modeli z napędem wyłącznie elektrycznym oraz około 60 modeli hybrydowych. Do 2025 r. uruchomi w Europie 36 tys. punktów ładowania. W polskiej ofercie producenta znajdują się samochody elektryczne z wielu segmentów – miejskie Volkswagen e-up! i Skoda Citigoe iV, kompaktowy Volkswagen e-Golf, SUV Audi e-tron, auto sportowe Porsche Taycan i dostawczy Volkswagen Crafter. Do końca roku ich oferta znacznie się powiększy. W Dreźnie już zaczęła się produkcja najbardziej wyczekiwanego modelu – Volkswagena ID.3.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen chce produkować ekologicznie

Volkswagen ID.3.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Singapur nie chce elektrycznych samochodów. Są za mało ekologiczne

Rząd Singapuru nie chce samochodów elektrycznych. Skąd taki ruch w świadomym ekologicznie i postępowym ...

Trasa S8 otrzymała swoją nową nazwę

Na 100 lecie „Cudu nad Wisłą” zdecydowano, że droga ekspresowa S8 otrzyma nową nazwę. ...

Autostrada D1 pod Brnem

Czechy: autostradowa zapaść

Polskie problemy z budową nowych dróg to naprawdę drobiazg przy tym, co dzieje się ...

Chińczycy kupują coraz mniej aut elektrycznych

W Chinach maleje popyt na samochody elektryczne i hybrydy plug-in. Nic nie wskazuje na ...

Dieter Zetsche, prezes Daimler AG

Prezes Daimlera odchodzi. Zmiana kierownictwa w przyszłym roku

Dieter Zetsche będzie rządził koncernem Daimler do maja przyszłego roku. Jego następcą już jest ...

Dirk Arnold

Dirk Arnold, wiceprezes BMW: Zasięg e-auta nie jest problemem

Ceny pojazdów z silnikami tradycyjnymi i elektrycznymi zrównają się za sześć–siedem lat – mówi ...