Nad ranem 26 listopada zakończyła się trzecia runda negocjacji w sprawie socjalnej części Pakietu Mobilności.

Spór toczy się między Parlamentem a Radą, a także między państwami członkowskimi. Parlament Europejski opowiada się za utrzymaniem zasad organizacji odpoczynków kierowców TIR-ów. Rada UE wspólnie z Komisją Europejską uważają, że kierowcy powinni mieć większą elastyczność w organizacji przerw regularnych i skróconych. Rada proponuje m.in. możliwość odbioru dwóch skróconych odpoczynków z rzędu oraz powrót w takim przypadku kierowcy do domu po 3 tygodniach.

CZYTAJ TAKŻE: Litewskie firmy transportowe uciekają do Polski

W odniesieniu do przewozów kabotażowych państwa członkowskie postulują utrzymanie obecnych zasad oraz wprowadzenie pięciodniowej przerwy pomiędzy kolejnym kabotażem w tym samym kraju. Parlament natomiast chce skrócenia okresu kabotażu do 3 dni bez limitu operacji i wprowadzenia 60-godzinnej przerwy wraz z obowiązkiem powrotu ciężarówki do kraju siedziby.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Peugeot 508 Sport Engineered: Trzy silniki i ponad 400 KM

Koncepcyjny Peugeot 508 Sport Engineered łączy trzy silniki pod jedną karoserią. Dwa elektryczne plus ...

Toyota GR Yaris: Najmocniejszy 3-cyl. silnik na świecie

Dzięki napędowi hybrydowemu Toyota Yaris jest jednym z najbardziej ekologicznych i rozsądnych samochodów miejskich ...

Supercharger Tesli w szwajcarskim Rubigen

Do miliona brakuje już tylko… 995 tys. elektryków

Prawie 5 tys. samochodów zasilanych prądem jeździ po Polsce – policzyło Polskie Stowarzyszenie Paliw ...

Szwajcarzy chcą radarów dla zbyt głośnych samochodów

W Szwajcarii kierowcy głośnych samochodów mogą wkrótce otrzymać mandat pochodzący z radaru, który może ...

VW celuje Arteonem w wyższy segment

Volkswagen znany na rynku pojazdów masowych szuka znowu wejścia do wyższego segmentu nowym modelem ...

Firmy będą porzucać nieopłacalne budowy

Realna waloryzacja kontraktów na budowę dróg i kolei ma być dla budżetu mniejszym obciążeniem ...