Reklama

Mercedes dopłaca do modernizacji starszych diesli. Ale tylko w Niemczech

Daimler poinformował, że klienci Mercedesa-Benza mogą występować o 3 tys. euro dopłaty za wymianę filtrów w układzie wydechowym starszych diesli.

Publikacja: 10.08.2019 10:57

Mercedes dopłaca do modernizacji starszych diesli. Ale tylko w Niemczech

Foto: fot. Krisztian Bocsi/Bloomberg

Producenci samochodów zostali zmuszeni do modenizacji układów wydechowych starszych modeli, po wprowadzaniu przez władze miast niemieckich zakazów wjazdu takich samochodów, aby ograniczyć emisję cząstek stałych i związków azotu. Daimler uruchomił w tym tygodniu witrynę internetową do obsługi zgłoszeń po dopłaty, a niemiecki urząd motoryzacji KBA kończy pracę nad homologacją zestawu unowocześniającego układy wydechowe starszych diesli Mercedesa.

""

W Stuttgarcie, siedzibie koncernu Daimler, obowiązuje zakaz wjazdu samochodów ze starszymi silnikami diesla

Foto: moto.rp.pl

Ale to oferta nie dla wszystkich. Producent tych samochodów zaproponował wsparcie finansowe klientom w tych regionach Niemiec, w których pojawiła się możliwość ogłoszenia zakazu wjazdu do miast. Pierwszy zestaw do samochodów Mercedesa spełniających normę emisji spalin Euro 5 został opracowany przez bawarską firmę rodzinną Dr Pley SCR Technology. Jego produkcja i zainstalowanie kosztuje właśnie 3 tys. euro.

CZYTAJ TAKŻE: Dieselgate wciąż nierozwiązana w Polsce

Niemieckie koncerny samochodowe proponowały początkowo unowocześnianie oprogramowania, nie chcąc brać odpowiedzialności za wymianę elementów silnika, zachęcały też klientów do kupowania nowych pojazdów z bardziej ekologicznymi silnikami. Organizacje konsumenckie zaczęły jednak wywierać naciski na producentów, by dokonywali modernizacji swych modeli, co będzie lepszym rozwiązaniem pod względem efektywności i kosztów. – Wiedzieliśmy od samego początku, że taki naprawy są możliwe i opłacalne, teraz to udowodniliśmy – stwierdził Thomas Steinbrückner, szef działu rozwoju produktów w bawarskiej firmie Dr Pley SCR.

Reklama
Reklama
Tu i Teraz
Ford porządkuje gamę w Europie. Tak będą wyglądały jego nowe modele
Tu i Teraz
Unia odpuszcza zeroemisyjność. Silniki spalinowe zostają z nami dłużej
Tu i Teraz
Nowa marka w Formule 1. Tak będzie nazywać się zespół i logotyp wyścigowego Audi
Tu i Teraz
Rewolucja w Tatrach. Zakopane wprowadza całotygodniowe opłaty parkingowe
Tu i Teraz
Poruszenie w rodzinie Porsche. Świeżo po ślubie 82-latek oddaje żonie milionową firmę
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama