Materiał powstał we współpracy z marką Cupra

Formentor po raz pierwszy został zaprezentowany na początku 2020 roku. Nazwa pochodzi od najbardziej wysuniętego na północ punktu Majorki i ma odzwierciedlać czar i urokliwość tego miejsca. Cupra, to sportowa siostrzana marka Seata, a Formentor to ich pierwszy niezależny model. Trzeba przyznać, że panie i panowie z działu projektowego w katalońskim Martorell wykonali naprawdę dobrą robotę. Jest to jeden z najbardziej charakterystycznych i dobrze wyglądających crossoverów w tej klasie. Zbudowana na platformie MQB grupy Volkswagen Formentor korzysta z najnowszych rozwiązań i zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Dodatkowo to model z obszernym wnętrzem, które ma nieco bardziej sportowy charakter od konkurentów w tej klasie. Cupra stara połączyć się dwa światy - sportowych odczuć (zarówno tych wzrokowych jak i w prowadzeniu) z wielofunkcyjnością (obszerne wnętrze i duży bagażnik - od 420 do 1475 litrów).

Cupra Formentor

Cupra Formentor

materiały prasowe

Cupra reklamuje swój model jako "tylko dla odważnych". I faktycznie trzeba czuć w sobie indywidualistę i chęć do wyróżniania się żeby zdecydować się na Formentora. To auto, które nie znika w tłumie, ale za to idealnie wpisuje się w DNA marki. Tu liczą się detale. Przykładowo można wybrać jeden z trzech kolorów obudowy lusterek bocznych - błyszczące ciemne aluminium, włókno węglowe lub włókno węglowe w kolorze miedzi.To unikalny SUV coupé, kóry spokojnie można ochrzcić jako wyjątkowy, odważny i innowacyjny. Deska rozdzielcza zdominowana jest przez dwa ekrany - wirtualny kokpit o przekątnej 10,25 cala oraz centralnie zabudowany 12 calowy dotykowy ekran, z poziomu którego obsługujemy np. nawigację.

Stworzona została specjalnie dedykowana aplikacja o nazwie Cupra Connect, dzięki której można zarządzać w 100 proc. swoją Cuprą z dowolnego miejsc. Multimedialny system online pozwala na sprawdzenie informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym lub używania funkcji Safety & Service, które mają ułatwić reagowanie w sytuacjach awaryjnych. Dzięki temu systemowi możemy też zamknąć lub otworzyć zdalnie auto, zsynchronizować muzykę z Apple Music lub Tidal z aplikacją Online Media czy otrzymać alert antykradzieżowy po wykryciu podejrzanej aktywności. To nie wszystko. Przez aplikację na telefonie możemy zdalne ładować i zaplanować baterię modeli plug-in, ustawić pracę i czas działania klimatyzacji, sprawdzić czy drzwi i okna w aucie są zamknięte czy wreszcie Cupra Connect zapamięta ostatnie miejsce parkingowe i doprowadzi cię do auta.

Cupra Formentor

Cupra Formentor

materiały prasowe

Cuprę Formentor można wybrać z jednym z siedmiu wersji silnikowych. Portfolio mocy rozciąga się od 150 KM do 390 KM. Podstawowym modelem jest wersja z silnikiem o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM do której można wybrać manualną lub automatyczną (DSG) skrzynię biegów. Niezależnie od tego w tym modelu zawsze mamy napęd na przednie koła. Bazowy Formentor startuje z ceną 124 200 zł z manualną przekładnią, za automat zapłacimy 9300 zł więcej (133 500 zł). Bazowa wersja rozpędza się do 204 km/h i przyspiesza do setki w czasie 8,9 sekundy. Wyposażenie seryjne obejmuje 18-calowe felgi, przednie światła LED, wielofunkcyjną kierownicę, sportowe fotele, ambientowe oświetlenie wnętrza, przyciemnione szyby, wirtualny kokpit (10 cali), funkcja hamowania awaryjnego, czujnik deszczu i światła, system wykrywania senności kierowcy i system ostrzegania opuszczenia pasa ruchu. Kolejna wersja silnikowa ma 190 KM mocy i napęd na cztery koła. Pod maską jest dwulitrowy silnik benzynowy połączony z 7-biegową skrzynią DSG, który pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 7,1 sekundy i osiągnąć prędkość 220 km/h.

W ofercie znajdują się też dwie hybrydy plug-in, czyli takie które można ładować z gniazdka i zapewniają możliwość jazdy czysto elektrycznej. Obydwie wersji mają silnik o pojemności 1,4 litra i mają moc 204 lub 245 KM. Cupra obiecuje w słabszym modelu zasięg elektryczny w cyklu miejskim na poziomie 70 km, a w cyklu mieszanym 58 km. Modele PHEV mają napęd na przednie koła, a ich ceny startują od 174 000 zł (wersja 204 KM) i 212 400 zł (wersja 245 KM). Kto nie chce hybrydy plug-in, ale ceni sobie dobre osiągi ten może sięgnąć po model z silnikiem 2,0 TSI, który ma również 245 KM mocy, ale jest w pełni benzynową jednostką napędową (od 183 300 zł). Ta wersja rozpędza się do 238 km/h i przyspiesza do setki w 6,8 sekundy.

Cupra Formentor

Cupra Formentor

materiały prasowe

Autopromocja
Wyjątkowa okazja

Roczny dostęp do treści rp.pl za pół ceny

KUP TERAZ

Pozostałe dwa modele Formentora to już wyższa półka sportowych wrażeń. Model VZ ma 310 KM mocy (od 209 700 zł) i występuje wyłącznie z napędem na cztery koła i skrzynią DSG (V-max - 250 km/h, 0-100 km/h w 4,9 s). Swoje sportowe możliwości ujawnia niedawno zaprezentowana i limitowana wersja VZ5 wyposażona w 5-cylindrowy silnik 2.5 TSI o mocy 390 KM. To sportowy samochód rodzinny, który poradzi sobie znakomicie na torze czy górskiej drodze. Prędkość została elektronicznie ograniczona do 250 km/h, a przyśpieszenie do setki trwa jedyne 4,2 sekundy. Limitowana do 7 tysięcy egzemplarzy Cupra Formentor VZ5 startuje z ceną 312 000 zł.

Materiał powstał we współpracy z marką Cupra