Nowy ciągnik jest dwa razy bardziej wydajny niż ciężarówka Kenwortha z 2009 r. Kenworth pracował nad nowym projektem przez sześć lat. Efekt końcowy jest jak z filmu S-F. Kierowca siedzi daleko z przodu, po środku kabiny, koła są zakryte, silnik zamontowany jest za przednią osią. Jak wspomina Jim Walenczak, dyrektor generalny Kenwortha model T660 z 2009 roku był „prawdopodobnie najbardziej oszczędnym pojazdem ciężarowym w branży. Zużycie paliwa wahało się w okolicach 19,6 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Ile pali nowy, koncepcyjny modeli póki co nie wiadomo.
Kenworth Super Truck 2
Czytaj więcej
Na początku 2018 roku Tesla pokazała produkcyjną wersję ciężarówki Truck Semi. Elektryczna ciężarówka może przejechać do 800 kilometrów i z szybkością do 104 km/h. Teraz firma zdradziła nieco więcej szczegółów o tym projekcie.
Znamy jedynie to, że silnik, wysokoprężny Paccar MX-11 ma moc 440 KM, wspomagany jest przez 48-woltowy generator elektryczny, który podczas hamowania ładuje akumulatory litowo-jonowe. Zgromadzony prąd może obsługiwać wentylatory, układ kierowniczy, pompy płynu chłodzącego i katalizator. Jednostka napędowa spełnia limity tlenku azotu CARB 2027. Ten silnik wysokoprężny osiągnął na stanowisku testowym sprawność na poziomie 55,7 proc. Według producenta nowoczesny silnik wysokoprężny ma sprawność na poziomie 47 proc. Ten silnik pozwala zaoszczędzić około 10 proc. paliwa. Bardziej wydajny silnik pozwolił na zastosowanie mniejszego zbiornika paliwa o pojemności 80 galonów (303 litrów), co pozwoliło zmniejszyć masę bez utraty zasięgu.