BMW pracuje nad nowym mocnym kombi. Po M3 przyszedł czas na M5

BMW planuje nowe mocne kombi - M5 Touring. Model spodziewany jest w 2024 roku. Jeszcze nie wiadomo, ile będzie miał cylindrów, ale nieoficjalnie mówi się, że jednak osiem, tyle że wspartych przez motor elektryczny. Moc? Ma być rekordowa.

Publikacja: 08.07.2023 01:30

BMW pracuje nad nowym mocnym kombi. Po M3 przyszedł czas na M5

Foto: mat. prasowe

Era kombi na europejskim rynku powoli się kończy. Takie modele są nazywane przez producentów Touring, Caravan czy Station Wagonów, są praktyczne i większość z nich bez problemu mieści rodzinne bagaże, a mimo to klienci wolą przesiadać się do droższych SUV-ów. To nie znaczy, że kombi zupełnie znikają z rynku. Wręcz przeciwnie – w BMW rodzi się nowy trend. Kombi, które z takim nadwoziem pojawiają się po raz pierwszy. Mowa o BMW. Niedawno na rynek weszło M3 Touring, szybka seria 3 nigdy w swojej historii nie miała odmiany z tak praktycznym bagażnikiem. Wygląda na to, że klienci ją polubili, bo teraz oficjalnie zapowiedziano, że nowe BMW M5 też otrzyma wersję kombi.

mat. prasowe

Czytaj więcej

BMW M3 Touring: Nareszcie jest

Najnowsza generacja „M-piątki” będzie oznaczona kodem G90, a odmiana Touring – G99. W odróżnieniu od M3, M5 miało już w swojej historii takie wersje i to nawet dwukrotnie. Po raz pierwszy ojcowie rodzin ze sportową żyłką mogli bez problemu spakować swój dobytek do M5 E34 z przełomu lat 80. i 90. Po raz drugi mogli zrobić to w E60 (a raczej E61) z motorem V10, wprowadzonym w 2007 roku. W obydwu przypadkach mówimy o samochodach zupełnie egzotycznych. Zbudowano mniej niż 900 egzemplarzy E34 M5 Touring i nieco ponad 1000 E61 M5. Teraz to łakome kolekcjonerskie kąski.

mat. prasowe

Jak będzie wyglądać nowe M5 Touring? Tego można się jedynie domyślać, bo do sieci trafiły póki co zdjęcia zakamuflowanego egzemplarza. Tajemnicą jest także to, jaki silnik będzie napędzać ten model. Motoryzacyjni puryści mogą mieć pewne obawy – przecież Mercedes zrezygnował już z V8 w nowym C 63 AMG i zastąpił go motorem o czterech cylindrach, z elektrycznym „wsparciem”. BMW M5 też ma być hybrydą. Na szczęście zakulisowo mówi się o tym, że jednostka spalinowa wciąż będzie mieć osiem cylindrów. Moc może przekroczyć magiczną barierę 700 KM. Wzorem poprzednika, także i tu należy spodziewać się napędu 4x4 z możliwością skierowania całej mocy na tył.

BMW M5 Touring E34

BMW M5 Touring E34

mat. prasowe

BMW M5 Touring E61

BMW M5 Touring E61

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowe modele BMW pojadą półautonomicznie. Nie trzeba trzymać rąk na kierownicy

Era kombi na europejskim rynku powoli się kończy. Takie modele są nazywane przez producentów Touring, Caravan czy Station Wagonów, są praktyczne i większość z nich bez problemu mieści rodzinne bagaże, a mimo to klienci wolą przesiadać się do droższych SUV-ów. To nie znaczy, że kombi zupełnie znikają z rynku. Wręcz przeciwnie – w BMW rodzi się nowy trend. Kombi, które z takim nadwoziem pojawiają się po raz pierwszy. Mowa o BMW. Niedawno na rynek weszło M3 Touring, szybka seria 3 nigdy w swojej historii nie miała odmiany z tak praktycznym bagażnikiem. Wygląda na to, że klienci ją polubili, bo teraz oficjalnie zapowiedziano, że nowe BMW M5 też otrzyma wersję kombi.

Samochód Jutra
Honda Prelude powraca. Także do Europy. I nie będzie SUV-em
Samochód Jutra
Mercedes-AMG PureSpeed Concept: Nawet Lewis Hamilton oniemiał z wrażenia
Samochód Jutra
BMW Skytop Concept: Targa, która może pojawiać się w limitowanej serii
Samochód Jutra
Nowa francuska limuzyna. To będzie współczesna interpretacja Citroena DS
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Samochód Jutra
Superciężarówka Kenworth. Wygląda kosmicznie, napędza ją silnik diesla