Volvo w Polsce z rekordową liczbą rejestracji w 2024 roku

Volvo Car Poland odnotowało znakomity wynik sprzedażowy w 2024 roku, rejestrując blisko 15 tys. aut i zwiększając udział w rynku do rekordowych 2,7 proc.

Publikacja: 26.02.2025 09:29

XC60 było najchętniej kupowanym modelem w Polsce. SUV Volvo przeszedł właśnie niewielką modernizację

XC60 było najchętniej kupowanym modelem w Polsce. SUV Volvo przeszedł właśnie niewielką modernizację

Foto: mat. prasowe

Niezmiennie największym zainteresowaniem wśród polskich klientów cieszy się Volvo XC60, który z 41 proc. udziału w sprzedaży utrzymuje pozycję lidera segmentu premium już od 16 lat. W ogóle klienci Volvo lubią SUV-y. Aż 85 proc. nabywców tej marki wybrało samochody właśnie tego typu. Na podium najpopularniejszych modeli miejsca zajmują: Volvo XC60 z 41-proc. udziałem sprzedaży, Volvo XC40 z blisko 25-proc. udziałem sprzedaży oraz największy w gamie Volvo XC90 z niemal 12-proc. udziałem sprzedaży. Pozostałe modele szwedzkiej marki odpowiadają za 23 proc. sprzedaży.

Czytaj więcej

Volvo XC90: Benjamin Button motoryzacji

– Cieszy nas rosnące zainteresowanie naszymi modelami, co potwierdza świetny wynik. W ubiegłym roku zbliżyliśmy się do granicy 15 000 zarejestrowanych samochodów Volvo w Polsce. Dobrym sygnałem dla klientów i fanów marki Volvo w naszym kraju jest nasza zrewidowana strategia elektryfikacji i pojawianie się w naszej ofercie modeli o napędzie tradycyjnym oraz hybryd typu plug-in. Po polskich drogach jeżdżą już nowe volvo XC90, a wraz z nowym rokiem modelowym pojawi się także odświeżone volvo XC60 – komentuje Emil Dembiński, dyrektor zarządzający Volvo Car Poland.

Emil Dembiński, Dyrektor Zarządzający Volvo Car Poland

Emil Dembiński, Dyrektor Zarządzający Volvo Car Poland

Foto: mat. prasowe

W 2024 r. Polacy wybierali tradycyjne napędy: przede wszystkim benzynowe (62 proc.) i wysokoprężne (17 proc. – koniec produkcji 26 marca 2024 roku). Modele zelektryfikowane stanowiły w Polsce łącznie ponad 20 proc. sprzedaży, z czego 12 proc. to hybrydy plug-in, a 8 proc. to samochody w pełni elektryczne (BEV) . Globalnie Volvo Cars w 2024 roku ustanowiło nowy rekord ze sprzedażą roczną wynoszącą 763 389 egzemplarzy, co dało koncernowi wzrost o 8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Największym rynkiem w 2024 roku była Europa.

Volvo EX30 Cross Country

Volvo EX30 Cross Country

Foto: mat. prasowe

W tym roku Volvo zaprezentuje nowy model - ES90

W planach Volvo na pierwszą połowę roku znajduje się rozpoczęcie produkcji modelu Volvo EX30 przeznaczonego na rynek europejski w Gandawie i zwiększenie mocy produkcyjnych w drugiej połowie roku. Koncern rozwija także ofertę modelową. Ostatnim przykładem jest wprowadzenie Volvo EX30 Cross Country. W zakresie nowoczesnych technologii Szwedzi planują dalsze wykorzystanie potencjału centralnej jednostki zarządzającej samochodem (core computing), która zostanie wykorzystana w modelu Volvo ES90. Jego premiera została zapowiedziana na początek marca.

Czytaj więcej

Volvo EX30 Cross Country: Powrót do legendarnej nazwy. Znamy polskie ceny

Czytaj więcej

Złote Koło moto.rp.pl: Nagrody motoryzacyjne za 2024 rok

Niezmiennie największym zainteresowaniem wśród polskich klientów cieszy się Volvo XC60, który z 41 proc. udziału w sprzedaży utrzymuje pozycję lidera segmentu premium już od 16 lat. W ogóle klienci Volvo lubią SUV-y. Aż 85 proc. nabywców tej marki wybrało samochody właśnie tego typu. Na podium najpopularniejszych modeli miejsca zajmują: Volvo XC60 z 41-proc. udziałem sprzedaży, Volvo XC40 z blisko 25-proc. udziałem sprzedaży oraz największy w gamie Volvo XC90 z niemal 12-proc. udziałem sprzedaży. Pozostałe modele szwedzkiej marki odpowiadają za 23 proc. sprzedaży.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Producenci
Zysk Porsche mocno spadł, ale marka odjeżdża do przodu
Producenci
Prognoza Volkswagena. Nie będzie gorzej, ale póki co zyski spadły drastycznie
Producenci
Nadprodukcja niszczy przemysł samochodowy. W Japonii jest najgorzej
Producenci
Nie GM czy Ford. Niemiecka marka jest największym eksporterem samochodów w USA
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Producenci
Czarne chmury nad Maserati. Stellantis anuluje miliardową inwestycję
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń