Volvo w Polsce z rekordową liczbą rejestracji w 2024 roku

Volvo Car Poland odnotowało znakomity wynik sprzedażowy w 2024 roku, rejestrując blisko 15 tys. aut i zwiększając udział w rynku do rekordowych 2,7 proc.

Publikacja: 26.02.2025 09:29

XC60 było najchętniej kupowanym modelem w Polsce. SUV Volvo przeszedł właśnie niewielką modernizację

XC60 było najchętniej kupowanym modelem w Polsce. SUV Volvo przeszedł właśnie niewielką modernizację

Foto: mat. prasowe

Niezmiennie największym zainteresowaniem wśród polskich klientów cieszy się Volvo XC60, który z 41 proc. udziału w sprzedaży utrzymuje pozycję lidera segmentu premium już od 16 lat. W ogóle klienci Volvo lubią SUV-y. Aż 85 proc. nabywców tej marki wybrało samochody właśnie tego typu. Na podium najpopularniejszych modeli miejsca zajmują: Volvo XC60 z 41-proc. udziałem sprzedaży, Volvo XC40 z blisko 25-proc. udziałem sprzedaży oraz największy w gamie Volvo XC90 z niemal 12-proc. udziałem sprzedaży. Pozostałe modele szwedzkiej marki odpowiadają za 23 proc. sprzedaży.

Czytaj więcej

Volvo XC90: Benjamin Button motoryzacji

– Cieszy nas rosnące zainteresowanie naszymi modelami, co potwierdza świetny wynik. W ubiegłym roku zbliżyliśmy się do granicy 15 000 zarejestrowanych samochodów Volvo w Polsce. Dobrym sygnałem dla klientów i fanów marki Volvo w naszym kraju jest nasza zrewidowana strategia elektryfikacji i pojawianie się w naszej ofercie modeli o napędzie tradycyjnym oraz hybryd typu plug-in. Po polskich drogach jeżdżą już nowe volvo XC90, a wraz z nowym rokiem modelowym pojawi się także odświeżone volvo XC60 – komentuje Emil Dembiński, dyrektor zarządzający Volvo Car Poland.

Emil Dembiński, Dyrektor Zarządzający Volvo Car Poland

Emil Dembiński, Dyrektor Zarządzający Volvo Car Poland

Foto: mat. prasowe

W 2024 r. Polacy wybierali tradycyjne napędy: przede wszystkim benzynowe (62 proc.) i wysokoprężne (17 proc. – koniec produkcji 26 marca 2024 roku). Modele zelektryfikowane stanowiły w Polsce łącznie ponad 20 proc. sprzedaży, z czego 12 proc. to hybrydy plug-in, a 8 proc. to samochody w pełni elektryczne (BEV) . Globalnie Volvo Cars w 2024 roku ustanowiło nowy rekord ze sprzedażą roczną wynoszącą 763 389 egzemplarzy, co dało koncernowi wzrost o 8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Największym rynkiem w 2024 roku była Europa.

Volvo EX30 Cross Country

Volvo EX30 Cross Country

Foto: mat. prasowe

W tym roku Volvo zaprezentuje nowy model - ES90

W planach Volvo na pierwszą połowę roku znajduje się rozpoczęcie produkcji modelu Volvo EX30 przeznaczonego na rynek europejski w Gandawie i zwiększenie mocy produkcyjnych w drugiej połowie roku. Koncern rozwija także ofertę modelową. Ostatnim przykładem jest wprowadzenie Volvo EX30 Cross Country. W zakresie nowoczesnych technologii Szwedzi planują dalsze wykorzystanie potencjału centralnej jednostki zarządzającej samochodem (core computing), która zostanie wykorzystana w modelu Volvo ES90. Jego premiera została zapowiedziana na początek marca.

Czytaj więcej

Volvo EX30 Cross Country: Powrót do legendarnej nazwy. Znamy polskie ceny

Czytaj więcej

Złote Koło moto.rp.pl: Nagrody motoryzacyjne za 2024 rok

Niezmiennie największym zainteresowaniem wśród polskich klientów cieszy się Volvo XC60, który z 41 proc. udziału w sprzedaży utrzymuje pozycję lidera segmentu premium już od 16 lat. W ogóle klienci Volvo lubią SUV-y. Aż 85 proc. nabywców tej marki wybrało samochody właśnie tego typu. Na podium najpopularniejszych modeli miejsca zajmują: Volvo XC60 z 41-proc. udziałem sprzedaży, Volvo XC40 z blisko 25-proc. udziałem sprzedaży oraz największy w gamie Volvo XC90 z niemal 12-proc. udziałem sprzedaży. Pozostałe modele szwedzkiej marki odpowiadają za 23 proc. sprzedaży.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Producenci
Byli dumą koncernu. Teraz 1900 pracowników Porsche może stracić pracę
Producenci
Ferrari z minimalnym wzrostem sprzedaży, ale miliardowym zyskiem
Producenci
Audi znów zmienia oznaczenia modeli. Ostatnie zmiany nie spodobały się klientom
Producenci
Ta marka od pięciu lat jest najpopularniejszym producentem samochodów na świecie
Materiał Promocyjny
Potrzebne są pilne ustalenia z KOWR w sprawie dalszych losów dzierżawy gruntów
Producenci
Hyundai w Polsce z rekordem sprzedaży. Najlepszy wynik od początku działalności
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”