Volvo EX30 Cross Country: Powrót do legendarnej nazwy. Znamy polskie ceny

Cross Country - oto, jak od lat nazywano Volvo w uterenowionych odmianach. Teraz ta nazwa pojawia się w kontekście… SUV-a. Elektryczne EX30 zyskało dodatkowe centymetry prześwitu i sporo charakteru.

Publikacja: 20.02.2025 05:35

Volvo EX30 Cross Country zyskało dodatkowe centymetry prześwitu i sporo charakteru

Volvo EX30 Cross Country zyskało dodatkowe centymetry prześwitu i sporo charakteru

Foto: mat. prasowe

Zwiększony prześwit i plastikowe nakładki na zderzaki i błotniki - oto skrócona recepta na Volvo w odmianach Cross Country. Dotychczas ta nazwa była zarezerwowana dla kombi (choć pojawił się też jeden sedan), które dzięki wspomnianym zabiegom zyskiwały na praktyczności również na złych drogach, zwłaszcza - jak wskazuje nazwa - poza miastem. Tym razem Volvo postanowiło wprowadzić wersję Cross Country do samochodu, który już z założenia ma oferować lepsze zdolności terenowe od klasycznej osobówki. Mowa o bestsellerowym, niedużym „elektryku”, czyli EX30.

Volvo EX30 Cross Country

Volvo EX30 Cross Country

Foto: mat. prasowe

Za sprawą zwiększenia prześwitu o 1,8 cm, EX30 Cross Country nie stało się prawdziwym offroaderem. Dostępne w opcji 18-calowe opony o bardziej terenowym bieżniku z pewnością zwiększają jednak możliwości w trudnych warunkach. Pozostałe elementy zwiększają raczej… możliwości w kwestii zadawania szyku. Mowa m.in. o zmienionych zderzakach czy przedniej osłonie chłodnicy z motywem nawiązujących do szwedzkich gór Kebnekaise. Za dopłatą da się dodać Cross Country jeszcze więcej charakteru, decydując się na pakiet, w skład którego wchodzą m.in. bagażnik dachowy z koszem czy chlapacze.

Czytaj więcej

Volvo XC90: Benjamin Button motoryzacji
Volvo EX30 Cross Country

Volvo EX30 Cross Country

Foto: mat. prasowe

Cross Country może więc prezentować się naprawdę „groźnie”. Klienci nie mają jednak wielkiego wyboru kolorów (błękitny, biały, czarny, szary), a we wnętrzu mogą zdecydować się na zieloną tapicerkę Pine (za dopłatą 3999 zł). Uterenowiona wersja jest zestawiana tylko z topowym układem napędowym. Mowa o dwusilnikowym zestawie osiągającym 422 KM i 542 Nm. Napęd jest przekazywany - co naturalne - na cztery koła. Akumulator Volvo EX30 Cross Country ma pojemność 64 kWh netto i pozwala na przejechanie na jednym ładowaniu 427 km. Można go ładować od 10 do 80 proc. w 27 minut.

Volvo EX30 Cross Country

Volvo EX30 Cross Country

Foto: mat. prasowe

Volvo EX30 Cross Country startuje z ceną od 259 990 zł

Ile kosztuje Cross Country? Jest drożej niż w przypadku standardowego EX30, dopłata nie jest jednak bardzo duża. Najtańsze „tradycyjne” Volvo z 422-konnym silnikiem wyceniono na 238 990 zł, a bogatszą wersję Ultra na 248 990 zł. W przypadku Cross Country bazą jest wyposażenie Ultra (plus elementy specyficzne dla wersji). Cena takiego samochodu startuje od 259 990 zł. W standardzie otrzymujemy m.in. pompę ciepła, kamery 360, szklany dach panoramiczny czy zestaw audio Harman Kardon.

Volvo EX30 Cross Country

Volvo EX30 Cross Country

Foto: mat. prasowe

„W Szwecji zmagamy się z surowymi zimami, ale lubimy też jak najlepiej je wykorzystywać, przebywając na zewnątrz i odkrywając naszą wspaniałą przyrodę. Nawet gdy termometr wskazuje -20 stopni Celsjusza. Dlatego dostarczając naszym klientom Volvo EX30 Cross Country oferujemy im w pełni kompleksowe doświadczenie, a nie tylko samochód” – mówi o nowej wersji Jim Rowan, prezes Volvo Cars. W przyszłości gama modeli Cross Country ma się poszerzyć. Pierwsze egzemplarze EX30 w takiej odmianie trafią do salonów wiosną tego roku. Trochę szkoda - na śniegu na pewno sprawdziłyby się świetnie.

Volvo EX30 Cross Country

Volvo EX30 Cross Country

Foto: mat. prasowe

Volvo EX30 Cross Country

Volvo EX30 Cross Country

Foto: mat. prasowe

Volvo EX30 Cross Country

Volvo EX30 Cross Country

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Volvo EX90: Odważ się być mądrym

Czytaj więcej

Złote Koło moto.rp.pl: Nagrody motoryzacyjne za 2024 rok

Zwiększony prześwit i plastikowe nakładki na zderzaki i błotniki - oto skrócona recepta na Volvo w odmianach Cross Country. Dotychczas ta nazwa była zarezerwowana dla kombi (choć pojawił się też jeden sedan), które dzięki wspomnianym zabiegom zyskiwały na praktyczności również na złych drogach, zwłaszcza - jak wskazuje nazwa - poza miastem. Tym razem Volvo postanowiło wprowadzić wersję Cross Country do samochodu, który już z założenia ma oferować lepsze zdolności terenowe od klasycznej osobówki. Mowa o bestsellerowym, niedużym „elektryku”, czyli EX30.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Premiery
Rolls-Royce Spectre Black Badge: Dla kogoś kto ma już wszystko
Premiery
BMW iX po liftingu: Szybciej, dalej i znacznie taniej
Premiery
BMW M3 CS Touring: Z całą rodziną na torze wyścigowym. Znamy polskie ceny
Premiery
Renault zbudowało elektryczny samochód o masie 1000 kg. Ma tylko jedno miejsce
Premiery
Aston Martin Vantage Roadster. W 6,8 sekundy do słońca