Największy SUV Volvo, ten z silnikiem spalinowym, jeszcze nie tak dawno miał zostać wycofany z oferty, a tymczasem zostaje z nami na kolejne lata. I to jest bardzo dobra wiadomość. Życiorys XC90 miał przebiegać zupełnie inaczej, a dokładniej ten samochód miał zbliżać już do końca swojej produkcji i cyklu życia. Na zastępcę przewidziano EX90, w pełni elektryczny duży SUV, który jest nieco większy od XC90 (EX – 5,03 m, XC – 4,95 m). Ale plany planami, a życie życiem. Jak mawiają – jutra nie wymyślisz. Popyt na elektryki w ostatnim czasie był o wiele słabszy niż zakładały najbardziej czarne scenariusze. Ten fakt i wizja braku w portfolio aut z napędem spalinowym skłonił nie tylko Volvo do zmiany swojej strategii. Wiele firm motoryzacyjnych musiało pozmieniać swoje plany. Szwedzi należą do tych, które zrobiły to w najbardziej sprytny sposób. I tak do salonów zawitał stary nowy XC90, który po zmianach wygląda ciekawiej, atrakcyjniej i młodziej. Auto, które po prostu nie chce się zestarzeć. I tak Volvo ma teraz dwa topowe SUV-y: elektrycznego EX90 i spalinowego XC90.
Nowe Volvo XC90
Szwedzi to spokojny naród. Są znani z życiowej równowagi i harmonii. I te cechy widać i czuć w XC90. To samochód, który podczas jazdy nim wycisza, co wpisujemy na listę dużych plusów tego modelu. Nie chcesz nim szaleć na drogach czy piszczeć kołami na górskich serpentynach, czujesz się w nim pewnie i bezpiecznie. Wiele większą frajdę sprawia spokojna jazda i to mimo że komfortowe zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy jak najbardziej dopuściłyby nieco szybszy styl jazdy. Zawieszenie ma podwójne wahacze z przodu oraz technologię Frequency Selective Damping. Znakomicie wybiera nierówności.
Czytaj więcej
Nie wszyscy nasi klienci są gotowi na pełną elektromobilność. Nasz cel zakłada to, że do 2030 r. będziemy mieli 90 proc. zelektryfikowanych modeli, czyli elektryków i hybryd typu plug-in – mówi Emil Dembiński, prezes Volvo Car Poland.
Nowe Volvo XC90