Włoska marka odnotowuje również wzrost przychodów, które wyniosły do 1 421 mln euro, co stanowi poprawę o 6,7 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2022 r. Zysk operacyjny zwiększył się z kolei o 7,2 proc. do rekordowych 456 mln euro w stosunku do 425 mln euro w 2022 roku. W rezultacie wskaźnik zysku ze sprzedaży (RoS) wzrósł do 32,1 proc. – Wszystko to miało miejsce w roku, który możemy uznać za wyjątkowy dla Lamborghini. Oprócz obchodów 60. rocznicy założenia firmy mieliśmy także debiut Lamborghini Revuelto, pierwszego hybrydowego samochodu w naszej historii oraz prezentację modelu SC63, najbardziej zaawansowanego samochodu wyścigowego marki, który jest wynikiem wdrażania strategii „Direzione Cor Tauri”, dążącej do pełnej elektryfikacji naszej gamy – komentuje Stephan Winkelmann, przewodniczący i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
Czytaj więcej
Z okazji 100. urodzin Ferruccio Lamborghini zbudowano 40 supersportowych samochodów Centenario i... traktor o tej samej nazwie. Teraz wystawiono go na sprzedaż.
Lamborghini Huracan Evo
W pierwszej połowie 2023 roku najwięcej Lamborghini sprzedało się w Stanach Zjednoczonych (1625), Wielkiej Brytanii (514), Niemczech (511), Chinach, Hongkongu i Makau (450), Japonii (280) oraz Włoszech (270). – Cieszymy się, że z powodzeniem realizujemy strategię wzrostu marki Lamborghini. Ten korzystny trend wzmacnia nasze przekonanie, że zakończymy bieżący rok z kolejnymi rekordowymi wynikami we wszystkich kluczowych wskaźnikach finansowych, a nasza rentowność utwierdzi pozycję Lamborghini jako jednej z wiodących marek w segmencie luksusowym – dodaje Paolo Poma, dyrektor zarządzający i dyrektor finansowy Automobili Lamborghini.
Lamborghini Revuelto