Lamborghini bije rekord sprzedaży. Sukces modeli Urus i Huracan

W pierwszym półroczu 2023 r. Lamborghini ponownie odnotowało rekordowe wyniki sprzedaży, obrotów i rentowności. To głównie zasługa modeli Urus i Huracan, które odegrały kluczową rolę w osiągnięciu dostaw na poziomie 5 341 egz., co stanowi o 4,9 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Publikacja: 06.08.2023 09:47

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus

Foto: mat. prasowe

Włoska marka odnotowuje również wzrost przychodów, które wyniosły do 1 421 mln euro, co stanowi poprawę o 6,7 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2022 r. Zysk operacyjny zwiększył się z kolei o 7,2 proc. do rekordowych 456 mln euro w stosunku do 425 mln euro w 2022 roku. W rezultacie wskaźnik zysku ze sprzedaży (RoS) wzrósł do 32,1 proc. – Wszystko to miało miejsce w roku, który możemy uznać za wyjątkowy dla Lamborghini. Oprócz obchodów 60. rocznicy założenia firmy mieliśmy także debiut Lamborghini Revuelto, pierwszego hybrydowego samochodu w naszej historii oraz prezentację modelu SC63, najbardziej zaawansowanego samochodu wyścigowego marki, który jest wynikiem wdrażania strategii „Direzione Cor Tauri”, dążącej do pełnej elektryfikacji naszej gamy – komentuje Stephan Winkelmann, przewodniczący i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.

Czytaj więcej

Tego Lamborghini nie znasz. Powstało pięć sztuk. Jedna z nich jest na sprzedaż
Lamborghini Huracan Evo

Lamborghini Huracan Evo

mat. prasowe

W pierwszej połowie 2023 roku najwięcej Lamborghini sprzedało się w Stanach Zjednoczonych (1625), Wielkiej Brytanii (514), Niemczech (511), Chinach, Hongkongu i Makau (450), Japonii (280) oraz Włoszech (270). – Cieszymy się, że z powodzeniem realizujemy strategię wzrostu marki Lamborghini. Ten korzystny trend wzmacnia nasze przekonanie, że zakończymy bieżący rok z kolejnymi rekordowymi wynikami we wszystkich kluczowych wskaźnikach finansowych, a nasza rentowność utwierdzi pozycję Lamborghini jako jednej z wiodących marek w segmencie luksusowym – dodaje Paolo Poma, dyrektor zarządzający i dyrektor finansowy Automobili Lamborghini.

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

mat. prasowe

Najważniejsze wydarzenia pierwszej połowy 2023 roku obejmują wprowadzenie na rynek nowego modelu Lamborghini Revuelto, który został zaprezentowany w marcu, a już obecnie zamówienia obejmują ponad 2 lata produkcji, oraz debiut modelu SC63, hybrydowego prototypu LMDh zaprojektowanego do rywalizacji na najwyższym poziomie wyścigów wytrzymałościowych.

Czytaj więcej

Lamborghini zarabia tyle pieniędzy, że nie potrzebuje już Audi

Włoska marka odnotowuje również wzrost przychodów, które wyniosły do 1 421 mln euro, co stanowi poprawę o 6,7 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2022 r. Zysk operacyjny zwiększył się z kolei o 7,2 proc. do rekordowych 456 mln euro w stosunku do 425 mln euro w 2022 roku. W rezultacie wskaźnik zysku ze sprzedaży (RoS) wzrósł do 32,1 proc. – Wszystko to miało miejsce w roku, który możemy uznać za wyjątkowy dla Lamborghini. Oprócz obchodów 60. rocznicy założenia firmy mieliśmy także debiut Lamborghini Revuelto, pierwszego hybrydowego samochodu w naszej historii oraz prezentację modelu SC63, najbardziej zaawansowanego samochodu wyścigowego marki, który jest wynikiem wdrażania strategii „Direzione Cor Tauri”, dążącej do pełnej elektryfikacji naszej gamy – komentuje Stephan Winkelmann, przewodniczący i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.

Producenci
Szef Volkswagena szokuje radykalnym planem oszczędności. Pracownikom się nie spodoba
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Producenci
Branża samochodowa w opałach. Audi i Nissan planują redukcję zatrudnienia
Producenci
Zyski BMW spadły o prawie 84 proc. Winne problemy techniczne i Chiny
Producenci
Sprawdzamy ile zarabiają pracownicy w fabrykach Volkswagena. Prezes dostaje fortunę
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Producenci
Kryzys w branży motoryzacyjnej. Kolejna niemiecka marka zwalnia tysiące pracowników
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni