Reklama

Lamborghini zarabia tyle pieniędzy, że nie potrzebuje już Audi

Audi potwierdziło, że sportowy model R8 nie będzie miał następcy. Do tej pory Gallardo i Huracan, dla obniżenia kosztów technicznie bazowały właśnie na tym modelu. Nie oznacza to jednak, że Lamborghini zrezygnuje z następcy Huracana. Już wiadomo, że ten pojawi się na rynku w 2024 r.

Publikacja: 23.06.2023 08:46

Lamborghini Huracan Evo

Lamborghini Huracan Evo

Foto: mat. prasowe

Francesco Scardaoni, dyrektor regionu Azji i Pacyfiku, ujawnił w wywiadzie dla portalu „Drive”, że po wielu dochodowych latach Lamborghini stać na to, by zaprojektować nowy model niezależnie. Oczywiście, jednym z głównych powodów, dla których firma odnosi tak wielkie sukcesy finansowe, jest popularność Urusa. Rok 2022 był najlepszym w historii marki. Lamborghini z obrotem w wysokości 2,38 miliarda euro i marżą operacyjną na poziomie 25,9 procent osiągnęło dochód operacyjny w wysokości 614 mln euro. Sprzedaż wzrosła do rekordowych 9233 sztuk, z czego 5367 przypada na Urusa.

Czytaj więcej

Rozbite Lamborghini Urus przy trasie S8. 300 m śladów hamowania
Lamborghini Urus

Lamborghini Urus

Foto: mat. prasowe

Scardaoni podkreśla, że następca Huracana będzie korzystał z nowej platformy opracowanej wyłącznie na potrzeby tego supersamochodu, ale dyrektor wykonawczy nie wykluczył udostępnienia jej innym członkom Grupy Volkswagen. Produkcja Huracana jest wyprzedana do przyszłego roku, kiedy to model zostanie wycofany. Z nieoficjalnych informacji wiadomo, że następca otrzyma zamiast silnika V10 hybrydową konstrukcję z podwójnie doładowanym V8 montowanym za plecami kierowcy. Oznacza to, że jedynym modelem Lamborghini z silnikiem wolnossącym pozostanie właśnie zaprezentowane i najbardziej prestiżowe Revuelto.

Lamborghini Huracan Evo

Lamborghini Huracan Evo

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama
Producenci
GM na wojnie z dostawcami. Tysiące firm z ultimatum, które wstrząśnie rynkiem moto
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Producenci
Europa rozdarta jedną z najważniejszych decyzji w historii motoryzacji
Producenci
Niemieccy giganci w opałach. Mercedes, Porsche w kryzysie, BMW gra inaczej
Producenci
Mercedes pod presją: Zysk spadł o połowę. Chiny i cła uderzają w giganta
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Producenci
Porsche notuje największy spadek zysków w historii. Marka znów walczy o przetrwanie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama