Wzrost Lexusa jest najwyższy spośród dziesięciu czołowych marek premium w Polsce, a także zdecydowanie wyższy niż całego rynku premium, który urósł o 33 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu w roku minionym. Udział marki w rynku premium wyniósł w styczniu aż 13,2 proc., co dało czwartą lokatę. Hitem stycznia w klasie premium był Lexus NX. Na polskie drogi wyjechały 544 egzemplarze tego hybrydowego SUV-a. NX uzyskał 7,6 proc. udziału w rynku premium. Co piąte zarejestrowane w styczniu auto z segmentu D-SUV Premium to właśnie model Lexusa (21,2 proc. udziału).
Czytaj więcej
Lexus opracowuje elektryczny supersamochód, który najpóźniej do 2030 roku powinien przejąć dziedzictwo kultowego modelu LFA. Nowy model prawdopodobnie otrzyma oznaczenie LFR. Japończycy teraz pokazali prototyp tego niesamowitego coupe.
Lexus NX
SUV-y i crossovery w kolejnym już roku napędzają sprzedaż Lexusa w Polsce. W styczniu 2023 r. to wlaśnie SUV-y stanowiły aż 91 proc. wszystkich rejestracji marki. Za ponad połowę wyniku odpowiada model NX. Co do innych modeli Lexusa to W styczniu salony opuściły 162 egzemplarze flagowego RX-a, to wzrost o 88 proc. w porównaniu ze styczniem 2022 roku. Lexus RX ma 14,6 proc. udziału w swojej klasie. W styczniu zarejestrowano 155 egzemplarzy modelu UX, to przełożyło się na drugą lokatę i 17,9 proc. udziału w segmencie C-SUV Premium. UX zanotował wzrost rejestracji rok do roku o 104 proc. W segmencie E Premium na trzecim miejscu sklasyfikowano Lexusa ES. W styczniu zarejestrowano 70 egzemplarzy limuzyny z hybrydowym napędem, co przełożyło się na 11,5 proc. udziału w klasie.
Lexus RX