Winston Churchill, czyli legendarny premier Wielkiej Brytanii z lat 1940–1945 i 1951–1955, a także zdobywca literackiej nagrody Nobla, w 2002 roku został w plebiscycie organizowanym przez BBC uznany za najwybitniejszego Brytyjczyka wszech czasów. Z całą pewnością jest ikoną brytyjskości – niczym Big Ben, piętrowy autobus londyński albo… Land Rover. Wielki polityk i klasyczna terenówka mają zresztą ze sobą sporo wspólnego. W 1954 roku, z okazji 80. urodzin, Churchill otrzymał od Land Rovera wyjątkowy egzemplarz modelu Series I, oznaczony tablicą rejestracyjną „UKE 80”. Auto, dostosowane do jego potrzeb – z szerokim siedzeniem, podłokietnikiem i ogrzewaniem podnóżka – służyło mu w posiadłości Chartwell aż do jego śmierci w 1965 r. Dziś oryginał znajduje się w muzeum Emil Frey Classics w Szwajcarii. Ale marka składa hołd premierowi za sprawą edycji Classic Defender V8 Churchill Edition. To także coś dla tych, którzy nie do końca chcą jeździć nowoczesnym Land Roverem i nadal tęsknią za starymi, prostymi Defenderami.
Winston Churchill i jego Land Rover Series I
Churchill Edition powstaje w ramach programu Works Bespoke Land Rover Classic. Do sprzedaży trafi zaledwie 10 egzemplarzy, dostępnych wyłącznie poprzez firmę Emil Frey. Samochód można zamówić w wersji 90 lub 110 Station Wagon, a także jako 90 Soft Top z ręcznie szytym, materiałowym dachem. Każdy egzemplarz lakierowany jest w historycznym kolorze Bronze Green, wiernie odtworzonym z oryginału Churchilla. Ten odcień znajdziemy też na 16-calowych stalowych kołach heavy-duty. Do tego dochodzą galwanizowany zderzak, metalowa kratka chłodnicy oraz czarna oprawa reflektora. To bezpośrednie nawiązania do wyglądu auta z 1954 roku. Nie zabrakło też napisów „UKE 80” na błotnikach i unikalnych emblematów na nadwoziu.
Czytaj więcej
To nowa definicja wolności na kołach. Auto, które pozwoli dojechać wszędzie. Jest niesamowitym po...
Defender V8 Churchill Edition