Zmiany w japońskim hicie sprzedaży. Mniej mocy, ale osiągi takie same

Toyota Corolla, czyli najlepiej sprzedający się nowy samochód w Polsce, przeszedł delikatne zmiany. Nie ze wszystkich klienci się ucieszą. W przyszłym roku na rynek może wejść następca tego modelu.

Publikacja: 19.03.2025 07:37

Toyota Corolla na rok modelowy 2025 kosztuje od 121 400 zł

Toyota Corolla na rok modelowy 2025 kosztuje od 121 400 zł

Foto: mat. prasowe

29 487 - oto, ile egzemplarzy Toyoty Corolli zarejestrowano po raz pierwszy w Polsce w roku 2024. Taki rezultat pozwolił japońskiemu kompaktowi zająć pierwsze miejsce w statystykach sprzedaży nad Wisłą. Corolla, popularna zarówno wśród nabywców prywatnych, jak i (przede wszystkim) instytucjonalnych, wygrała m.in. ze Skodą Octavią, Toyotą Yaris Cross, Toyotą C-HR czy Kią Sportage. W przyszłym roku na rynek może trafić całkiem nowa generacja Corolli. Ma mocno różnić się od obecnej (również stylistycznie) i oferować układy hybrydowe plug-in (jeszcze nie wiadomo, czy obok, czy zamiast tych, które znamy teraz). Czy uda jej się powtórzyć sukces obecnej odsłony Toyoty z legendarną nazwą? To dopiero się okaże. Jak na razie, chętni na aktualną Corollę mogą już zamawiać wersję po delikatnych zmianach na rok modelowy 2025. Czy mówimy o liftingu? To byłoby za duże słowo. Ale w gamie modelu mamy do czynienia z kilkoma zmianami.

Toyota Corolla w nowym kolorze nadwozia Volcano Orange

Toyota Corolla w nowym kolorze nadwozia Volcano Orange

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota kończy produkcję najtańszego modelu Corolli. To wersja za 10 tys. euro

Pierwszą z nich można zauważyć na pierwszy rzut oka, oczywiście jeśli trafimy na odpowiednio skonfigurowany egzemplarz. Paletę kolorów uzupełnia nowy, dość „żywy” i odważny odcień o nazwie Volcano Orange. Jest dostępny zarówno w hatchbacku, jak i w odmianach kombi i sedan. W wersji GR Sport współgra z czarnym dachem. Jeśli chodzi o pozostałe zmiany stylistyczne - pojawiły się nowe wzory 17-calowych alufelg, a obudowy lusterek wykończono błyszczącą czernią. W środku mają pojawić się bardziej ekologiczne materiały - mowa np. o syntetycznej skórze na kierownicy i dźwigni zmiany biegów, a w odmianach kombi i hatchback zagości nowa tapicerka materiałowa z fragmentami z tkaniny Dinamica.

Toyota Corolla po zmianach

Toyota Corolla po zmianach

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Zmodernizowana Toyota Corolla – mniej mocy, nowe kolory

Co z gamą silników? Tu także można zauważyć zmianę - i to taką, która może zmartwić klientów. Mocniejsza hybryda wcześniej osiągała 196 KM. Obecnie moc systemowa tego układu spadła do 178 KM, za sprawą osłabienia silnika spalinowego ze 152 do 133 KM. Na szczęście nie wpływa to na osiągi - auto z taką hybrydą wciąż (w zależności od wersji) osiąga 100 km/h w 7,4-7,7 s. Moc słabszej wersji Hybrid nie uległa zmianie i wciąż wynosi 140 KM. Toyota Corolla na rok modelowy 2025 kosztuje od 121 400 zł za wersję Active z nadwoziem sedan i z hybrydą 1.8 140 KM. Za hatchbacka trzeba zapłacić co najmniej 126 000 zł (z bogatszym wyposażeniem Comfort), a za kombi nie mniej niż 130 000 zł (również z pakietem Comfort). Zmiany nie powinny stanąć Corolli na drodze do dalszych sukcesów.

Czytaj więcej

Jedna marka samochodowa zdominowała ranking niezawodności. Siedem modeli w Top 10

29 487 - oto, ile egzemplarzy Toyoty Corolli zarejestrowano po raz pierwszy w Polsce w roku 2024. Taki rezultat pozwolił japońskiemu kompaktowi zająć pierwsze miejsce w statystykach sprzedaży nad Wisłą. Corolla, popularna zarówno wśród nabywców prywatnych, jak i (przede wszystkim) instytucjonalnych, wygrała m.in. ze Skodą Octavią, Toyotą Yaris Cross, Toyotą C-HR czy Kią Sportage. W przyszłym roku na rynek może trafić całkiem nowa generacja Corolli. Ma mocno różnić się od obecnej (również stylistycznie) i oferować układy hybrydowe plug-in (jeszcze nie wiadomo, czy obok, czy zamiast tych, które znamy teraz). Czy uda jej się powtórzyć sukces obecnej odsłony Toyoty z legendarną nazwą? To dopiero się okaże. Jak na razie, chętni na aktualną Corollę mogą już zamawiać wersję po delikatnych zmianach na rok modelowy 2025. Czy mówimy o liftingu? To byłoby za duże słowo. Ale w gamie modelu mamy do czynienia z kilkoma zmianami.

Reklama
Premiery
Nowa wizja Bentleya zaskakuje. Zobacz jak wygląda jego wnętrze
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Premiery
Nowy model Ferrari. Klasyczne V8 i powrót do fizycznych przycisków
Premiery
Tak Mercedes wyobraża sobie przyszłość AMG. Bardzo dużo mocy i napęd elektryczny
Premiery
Powrót Łady. Nowy model nosi nazwę Azimut i jest SUV-em z aspiracjami premium
Premiery
Przełom dla wodoru? Renault Emblème z innowacyjnym napędem elektryczno-wodorowym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama