Volkswagen wskrzesza amerykańską markę. Będzie SUV i pickup

Volkswagen wskrzesza nieco zapomnianą amerykańską markę. Na początek portfolio startuje z elektrycznym SUV-em i pickupem. Obydwa modele marki Scout będą konkurować głównie z amerykańską konkurencją w tym segmencie.

Publikacja: 30.10.2024 06:50

Scout Traveller (SUV) i pickup Scout Terra

Scout Traveller (SUV) i pickup Scout Terra

Foto: mat. prasowe

Grupa Volkswagen liczy na ekspansję na rynku amerykańskim. W maju 2022 r. niemiecki koncern potwierdził plany wprowadzenia na rynek w USA w pełni elektrycznego pick-up i SUV-a pod nową marką Scout. Teraz nadszedł czas na premierę nowych modeli i odrodzenie starej i nieco zapomnianej marki. Po 44 latach abstynencji na światową scenę motoryzacji wróciła marka Scout. Nowe modele to SUV Scout Traveller i pickup Scout Terra. Auta zbudowane są na stabilnej ramie, jest też tylna sztywna oś, blokady osi dla podbicia właściwości w terenie. SUV może holować do 3,2 tony, pick-up nawet do 4,5 tony. Ładowność obu modeli przekracza 900 kilogramów. Wyposażony w 35-calowe opony terenowe, prześwit wynosi 30 centymetrów, a głębokość brodzenia ponad 90 cm. SUV ma rozstaw osi 3,06 m i długość całkowitą 5,28 metra, pick-up ma rozstaw osi 3,78 m i długość całkowitą 5,82 m. Nowe modele mają 2,32 metra szerokość i wysokość 1,96 m (pick-up) i 1,94 m (SUV).

Scout Traveller

Scout Traveller

mat. prasowe

Scout Terra

Scout Terra

mat. prasowe

Scout Traveller (SUV) i Scout Terra (pick-up) napędzane takim samym silnikiem elektrycznym, ale Volkswagen nadal utrzymuje w tajemnicy osiągi i dane techniczne. Z rzeczy które są bardziej jasne to Scouty przyspieszają od zera do 96 km/h w 3,5 sekundy i powinny mieć zasięg do 560 km. Kto potrzebuje większego promienia działania, możesz opcjonalnie zamówić wersję z silnikiem benzynowym, który ładuje akumulator. Zasięg wzrasta wtedy do 800 km.

Czytaj więcej

Upadek niemieckiej branży moto. VW chce zamknąć trzy fabryki i zwolnić załogę
Scout Traveller

Scout Traveller

mat. prasowe

Scout Terra

Scout Terra

mat. prasowe

Obydwa auta są identyczne aż do słupka B, w którym SUV wizualnie oddziela się od pick-upa. Jednolity wygląd zachowano także w konstrukcji deski rozdzielczej z klasycznym dzisiaj dużym ekranie dotykowym umieszczony pośrodku. Na szczęście zachowano też przyciski i pokrętła. Dla pasażera przewidziano osobny wyświetlacz. Wszystkie powierzchnie wykonane są ze skóry, wytrzymałych tkanin i aplikacji imitujących drewno. W pierwszym rzędzie klienci mogą wybierać pomiędzy konfiguracją dwumiejscową z szeroką konsolą środkową z uchwytem na kubek lub pełnowymiarową trzymiejscową kanapą. W obszarze dachu można wybierać pomiędzy blachą, otwieranym dachem przesuwnym i panoramicznym dachem szklanym z możliwością przyciemnienia.

Scout Traveller

Scout Traveller

mat. prasowe

Scout Terra

Scout Terra

mat. prasowe

Nowa marka Scout ma Volkswagenowi pomóc w umocnieniu pozycji w USA

Scout Terra i Scout Traveller są już dostępne w USA z możliwością rezerwacji. Scout nie podaje póki co cen, ale VW obiecuje poziom poniżej 60 000 dolarów (ok. 241 tys. zł). Ponieważ oba samochody, łącznie z akumulatorami, zostały wyprodukowane w USA, kwalifikują się do premii w wysokości 7500 dolarów za auta elektryczne. Rozpoczęcie produkcji seryjnej zaplanowano na koniec 2026 roku. Volkswagen założył dla firmy Scout własne centrum badawczo-rozwojowe o nazwie Scout Innovation Center w Novi w stanie Michigan. Znajdą się w nim zespoły ds. produktów, projektów i inżynierii. Zatrudnienie znajduje tam 200 osób. Dzięki nowej marce i powiązanym modelom Volkswagen chce osiągnąć 10 proc. udział w amerykańskim rynku.

Scout Traveller

Scout Traveller

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy Volkswagen Passat limuzyna istnieje. To 5-metrowy sedan z trzema ekranami

Grupa Volkswagen liczy na ekspansję na rynku amerykańskim. W maju 2022 r. niemiecki koncern potwierdził plany wprowadzenia na rynek w USA w pełni elektrycznego pick-up i SUV-a pod nową marką Scout. Teraz nadszedł czas na premierę nowych modeli i odrodzenie starej i nieco zapomnianej marki. Po 44 latach abstynencji na światową scenę motoryzacji wróciła marka Scout. Nowe modele to SUV Scout Traveller i pickup Scout Terra. Auta zbudowane są na stabilnej ramie, jest też tylna sztywna oś, blokady osi dla podbicia właściwości w terenie. SUV może holować do 3,2 tony, pick-up nawet do 4,5 tony. Ładowność obu modeli przekracza 900 kilogramów. Wyposażony w 35-calowe opony terenowe, prześwit wynosi 30 centymetrów, a głębokość brodzenia ponad 90 cm. SUV ma rozstaw osi 3,06 m i długość całkowitą 5,28 metra, pick-up ma rozstaw osi 3,78 m i długość całkowitą 5,82 m. Nowe modele mają 2,32 metra szerokość i wysokość 1,96 m (pick-up) i 1,94 m (SUV).

Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł