Reklama

Volkswagen wskrzesza amerykańską markę. Będzie SUV i pickup

Volkswagen wskrzesza nieco zapomnianą amerykańską markę. Na początek portfolio startuje z elektrycznym SUV-em i pickupem. Obydwa modele marki Scout będą konkurować głównie z amerykańską konkurencją w tym segmencie.

Publikacja: 30.10.2024 06:50

Scout Traveller (SUV) i pickup Scout Terra

Scout Traveller (SUV) i pickup Scout Terra

Foto: mat. prasowe

Grupa Volkswagen liczy na ekspansję na rynku amerykańskim. W maju 2022 r. niemiecki koncern potwierdził plany wprowadzenia na rynek w USA w pełni elektrycznego pick-up i SUV-a pod nową marką Scout. Teraz nadszedł czas na premierę nowych modeli i odrodzenie starej i nieco zapomnianej marki. Po 44 latach abstynencji na światową scenę motoryzacji wróciła marka Scout. Nowe modele to SUV Scout Traveller i pickup Scout Terra. Auta zbudowane są na stabilnej ramie, jest też tylna sztywna oś, blokady osi dla podbicia właściwości w terenie. SUV może holować do 3,2 tony, pick-up nawet do 4,5 tony. Ładowność obu modeli przekracza 900 kilogramów. Wyposażony w 35-calowe opony terenowe, prześwit wynosi 30 centymetrów, a głębokość brodzenia ponad 90 cm. SUV ma rozstaw osi 3,06 m i długość całkowitą 5,28 metra, pick-up ma rozstaw osi 3,78 m i długość całkowitą 5,82 m. Nowe modele mają 2,32 metra szerokość i wysokość 1,96 m (pick-up) i 1,94 m (SUV).

Scout Traveller

Scout Traveller

Foto: mat. prasowe

Scout Terra

Scout Terra

Foto: mat. prasowe

Scout Traveller (SUV) i Scout Terra (pick-up) napędzane takim samym silnikiem elektrycznym, ale Volkswagen nadal utrzymuje w tajemnicy osiągi i dane techniczne. Z rzeczy które są bardziej jasne to Scouty przyspieszają od zera do 96 km/h w 3,5 sekundy i powinny mieć zasięg do 560 km. Kto potrzebuje większego promienia działania, możesz opcjonalnie zamówić wersję z silnikiem benzynowym, który ładuje akumulator. Zasięg wzrasta wtedy do 800 km.

Czytaj więcej

Upadek niemieckiej branży moto. VW chce zamknąć trzy fabryki i zwolnić załogę
Reklama
Reklama
Scout Traveller

Scout Traveller

Foto: mat. prasowe

Scout Terra

Scout Terra

Foto: mat. prasowe

Obydwa auta są identyczne aż do słupka B, w którym SUV wizualnie oddziela się od pick-upa. Jednolity wygląd zachowano także w konstrukcji deski rozdzielczej z klasycznym dzisiaj dużym ekranie dotykowym umieszczony pośrodku. Na szczęście zachowano też przyciski i pokrętła. Dla pasażera przewidziano osobny wyświetlacz. Wszystkie powierzchnie wykonane są ze skóry, wytrzymałych tkanin i aplikacji imitujących drewno. W pierwszym rzędzie klienci mogą wybierać pomiędzy konfiguracją dwumiejscową z szeroką konsolą środkową z uchwytem na kubek lub pełnowymiarową trzymiejscową kanapą. W obszarze dachu można wybierać pomiędzy blachą, otwieranym dachem przesuwnym i panoramicznym dachem szklanym z możliwością przyciemnienia.

Scout Traveller

Scout Traveller

Foto: mat. prasowe

Scout Terra

Scout Terra

Foto: mat. prasowe

Nowa marka Scout ma Volkswagenowi pomóc w umocnieniu pozycji w USA

Scout Terra i Scout Traveller są już dostępne w USA z możliwością rezerwacji. Scout nie podaje póki co cen, ale VW obiecuje poziom poniżej 60 000 dolarów (ok. 241 tys. zł). Ponieważ oba samochody, łącznie z akumulatorami, zostały wyprodukowane w USA, kwalifikują się do premii w wysokości 7500 dolarów za auta elektryczne. Rozpoczęcie produkcji seryjnej zaplanowano na koniec 2026 roku. Volkswagen założył dla firmy Scout własne centrum badawczo-rozwojowe o nazwie Scout Innovation Center w Novi w stanie Michigan. Znajdą się w nim zespoły ds. produktów, projektów i inżynierii. Zatrudnienie znajduje tam 200 osób. Dzięki nowej marce i powiązanym modelom Volkswagen chce osiągnąć 10 proc. udział w amerykańskim rynku.

Reklama
Reklama
Scout Traveller

Scout Traveller

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy Volkswagen Passat limuzyna istnieje. To 5-metrowy sedan z trzema ekranami
Premiery
Ferrari Amalfi: Elegancja codzienności, precyzja toru, dusza gran turismo
Premiery
Powstanie tylko 90 egz. Limitowane Porsche 911 GT3 za prawie 1,9 mln zł
Premiery
Ten chiński SUV kosztuje tylko 30 tys. zł. Nowe auto za cenę używanego
Premiery
Bentley Continental GT Supersports: Spartański, jak na tę markę
Premiery
Europa go straciła, na innych rynkach wypłynął w nowej wersji. Tak wygląda Ford Mondeo
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama