Nowy Volkswagen Passat limuzyna istnieje. To 5-metrowy sedan z trzema ekranami

Tak wygląda limuzyna nowego Volkswagena Passata. VW wprowadza taki właśnie model na rynek chiński. Nosi nazwę Passat Pro, ma pięć metrowów długości i trzy ekrany na desce rozdzielczej.

Publikacja: 07.10.2024 09:25

Volkswagen Passat Pro ma ponad pięć metrów długości

Volkswagen Passat Pro ma ponad pięć metrów długości

Foto: mat. prasowe

Kiedy w zeszłym roku w 2023 roku Volkswagen zaprezentował nowego Passata dziewiątej generacji B9, firma z Wolfsburga dała jasno do zrozumienia dwie rzeczy: duże kombi zjedzie z linii produkcyjnej w Czechach wraz ze Skodą Superb i nie będzie już limuzyny. Decyzja była tłumaczona zbyt niską sprzedażą sedana. Na tej decyzji na pewno zyskuje Skoda, która w portfolio nada ma Superba z trzypudełkowym nadwoziem. Volkswagen nie zdradził jednak tego, że nowy Passat w wersji sedan będzie dostępny na innych rynkach. Teraz pojawiły się pierwsze zdjęcia Volkswagena Passata Pro - modelu, który oferowany będzie w Chinach. Model Pro nie do końca odpowiada europejskiemu Passatowi. Szczególnie różni się wnętrze. Na desce rozdzielczej zamontowane są aż trzy duże ekrany. Centralny, 15-calowy ekran dotykowy znany z europejskich modeli tak samo jak 10,3-calowy wyświetlacz przed kierowcą, ale nowością jest ekran przed pasażerem, który ma 11,6-cala, a jego głównym zadaniem jest zapewnianie pasażerom rozrywki. Układ trzech ekranów znany jest z Tiguana L, który także jest dostępny wyłącznie w Chinach.

Volkswagen Passat Pro

Volkswagen Passat Pro

mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen zrezygnował ze swoich konstrukcji. Oto nowy VW Transporter i Caravelle

Nowy Volkswagen Passat limuzyna bez szans na sprzedaż w Europie

Volkswagen buduje Passata Pro wspólnie z firmą SAIC wyłącznie na rynek chiński. Firma z Wolfsburga ma już na tym rynku innego dużego sedana o nazwie Magotan. Passat Pro zasługuje na swoją nazwę. Jest najdłuższym sedanem Volkswagena na rynku chińskim. Rozstaw osi wynosi niecałe trzy metry, kiedy w europejskim B9 wynosi 2,84 m. Szerokość i wysokość modelu Pro odpowiada europejskiemu modelowi. Pod maskę trafią tylko dwa różne silniki benzynowe, nie ma ani elektryka, ani hybrydy plug-in. Bazową jednostką napędową jest czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i mocy 158 KM. Większa dwulitrowy silnik ma turbosprężarkę i wytwarza moc 217 KM. W obu modelach jest przedni napęd i automatyczna skrzynia biegów. Napęd 4WD jest dostępny w opcji. Szanse, że Volkswagen Passat Pro trafi na europejski rynek są praktycznie zerowe.

Volkswagen Passat Pro

Volkswagen Passat Pro

mat. prasowe

Środek z trzema ekranami chińskiego Volkswagena Passata Pro

Środek z trzema ekranami chińskiego Volkswagena Passata Pro

mat. prasowe

Volkswagen Passat Pro

Volkswagen Passat Pro

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy SUV Skody. Elroq z napędem elektrycznym, ale z ceną modeli spalinowych

Kiedy w zeszłym roku w 2023 roku Volkswagen zaprezentował nowego Passata dziewiątej generacji B9, firma z Wolfsburga dała jasno do zrozumienia dwie rzeczy: duże kombi zjedzie z linii produkcyjnej w Czechach wraz ze Skodą Superb i nie będzie już limuzyny. Decyzja była tłumaczona zbyt niską sprzedażą sedana. Na tej decyzji na pewno zyskuje Skoda, która w portfolio nada ma Superba z trzypudełkowym nadwoziem. Volkswagen nie zdradził jednak tego, że nowy Passat w wersji sedan będzie dostępny na innych rynkach. Teraz pojawiły się pierwsze zdjęcia Volkswagena Passata Pro - modelu, który oferowany będzie w Chinach. Model Pro nie do końca odpowiada europejskiemu Passatowi. Szczególnie różni się wnętrze. Na desce rozdzielczej zamontowane są aż trzy duże ekrany. Centralny, 15-calowy ekran dotykowy znany z europejskich modeli tak samo jak 10,3-calowy wyświetlacz przed kierowcą, ale nowością jest ekran przed pasażerem, który ma 11,6-cala, a jego głównym zadaniem jest zapewnianie pasażerom rozrywki. Układ trzech ekranów znany jest z Tiguana L, który także jest dostępny wyłącznie w Chinach.

Premiery
Volkswagen zrezygnował ze swoich konstrukcji. Oto nowy VW Transporter i Caravelle
Premiery
Nowy SUV Skody. Elroq z napędem elektrycznym, ale z ceną modeli spalinowych
Premiery
Audi wraca do silników V6. Nowy model z tym napędem w tym roku pojawi się salonach
Premiery
Range Rover od Ssangyonga. Polskie ceny nowego SUV-a coupe z szykownym wyglądem
Premiery
Niecodzienna kombinacja. Porsche Taycan i drogocenne kamienie jadeitowe