California jest stałym elementem gamy modeli Volkswagena od 35 lat. Wszystko zaczęło się w 1988 roku od pierwszego modelu California, opartego na VW T3. Od tego czasu sprzedano ponad 280 tys. egzemplarzy uniwersalnych kamperów. Poprzednik nowego modelu bazował na Volkswagenie Multivan T6.1. Teraz czas na nowe, nowocześniejsze i jeszcze bardziej przemyślane kamperowanie. Po zakończeniu produkcji T6.1 w połowie 2024 r. gama modeli użytkowych Volkswagena prezentuje się następująco: nowy Transporter będzie produkowany w Turcji wspólnie z Fordem i bazuje na modelach Tourneo i Transit. W dziale modeli elektrycznych jest ID.Buzz. Jest jeszcze produkowany w Poznaniu Caddy i Crafter. Wyliczając dalej w ofercie znajduje się pick-up Amarok, budowany też wspólnie z Fordem w Afryce Południowej no i modele Multivana, na którym bazuje nowa California.
Nowy Volkswagen California
Nową Californię będzie można zamawiać od czerwca 2024 r., a jej produkcja rozpocznie się latem 2024 r. Podstawą jest Multivan z długim tylnym zwisem. To sprawia, że nowy kamper Volkswagena ma 5,17 m długości i 1,94 m szerokości. Poprzedni model T6.1 California jest aż o 27 cm krótszy i o 4 cm węższy. W środku jest więc wyraźnie więcej miejsca. Obie generacje mają wspólną wysokość 1,99 m, co pozwala na parkowanie w większości podziemnych parkingów. Nowy kamper będzie nadal produkowany w Hanowerze.
Czytaj więcej
Volkswagen rozbudowuje paletę modeli ID. Siódemka to duża limuzyna, która ma zastąpić nie tyle Passata, ile powoli schodzącego z rynku Atreona. Volkswagen obiecuje duży zasięg i niewielkie zużycie energii.
Nowy Volkswagen California