Ten model odmłodził klientelę Rolls-Royce'a o 13 lat. Teraz ma następcę

Rolls-Royce wprowadza drugą generację Cullinana. Nowy model daje jeszcze więcej luksusu i nowy wygląd, który może budzić pewne kontrowersje. Wprowadzenie Cullinana do oferty sprawiło, że średnia wieku klientów Rolls-Royce'a spadła z 56 do 43 lat.

Publikacja: 10.05.2024 06:08

Rolls-Royce Cullinan Black Badge

Rolls-Royce Cullinan Black Badge

Foto: mat. prasowe

Kiedy Rolls-Royce wypuścił na rynek Cullinana w 2018 roku, odzew w świecie motoryzacji i wśród klientów był ogromny. SUV z duchem ekstazy na masce! Rolls-Royce przełamał barierę poszedł za panującą modą. Jedni bili brawo, inni się irytowali. To, że Cullinan był słuszną decyzją widać po sukcesie tego SUV-a. Teraz przyszedł czas na nową generację - oto Cullinan Series II. Klienci Rollsa nie lubią zmian. I to widać po nowym modelu. Brytyjska marka dokładnie wysłuchała swoich klientów i zamiast rewolucji jest ewolucja. Koncepcja auta i jego zasadniczy wygląd nie uległ zmianie. Jedynie przód i tył SUV-a, który ma 5,3 m długości został gruntownie przebudowany. Od frontu ciekawiej wyglądają światła do jazdy dziennej. Jednak dół zderzaka z dwoma dużymi wlotami z grubymi żebrami może budzić kontrowersje. Z przodu Cullinan Series II wygląda na smutniejszego. Ogromny grill jest teraz podświetlany, a koła mają aż 23 cale. Tył nowego Cullinana również doczekał się małych zmian. Zderzak ma większą malowaną powierzchnię, a dwie rury wydechowe układu wydechowego są teraz zintegrowane, światła mają nową grafikę.

Rolls-Royce Cullinan Series II

Rolls-Royce Cullinan Series II

mat. prasowe

Rolls-Royce Cullinan Black Badge

Rolls-Royce Cullinan Black Badge

mat. prasowe

Czytaj więcej

Rolls-Royce Spectre: Elektryczna subtelność

We wnętrzu można zobaczyć nowe, w pełni cyfrowe instrumenty i nowy ekran centralny. Towarzyszy temu wprowadzenie systemu operacyjnego „Spirit”, który został wprowadzony po raz pierwszy w Rolls-Royce Spectre. Szczególną uwagę zwraca klasyczny zegar analogowy Rolls-Royce'a Cullinana. Przesunięto go bliżej konsoli środkowej, a na jego spodzie dodano figurkę Spirit of Ecstasy wykonaną z litego metalu, która jest podświetlona od góry. - Integracja Spirit of Ecstasy we wnętrzu samochodu była wynikiem czterech lat prac rozwojowych i wyjątkowej współpracy między rzemieślnikami, których celem było stworzenie dramatycznego i skrupulatnie zorganizowanego strumienia światła. Takie dopieszczenie detali i nakład pracy — tylko w Rolls_Royce'ie. A propos litego metalu to z niego wykonane są takie elementy jak wloty powietrza, dźwignie czy żeberka grilla. Kiedy konkurencja w postacie Bentey'a już dawno skapitulowała i wykonuje te elementy z plastiku w Rollsie nadal wszystko jest tak jak być powinno. Chłodne w dotyku, soczyste w brzmieniu, masywne i trwałe. Po prostu lepsze. Już na starcie w ofercie pojawia się bardziej sportowa wersja Black Badge. Jej cechy zewnętrzne to czarne dodatki — od ram okiennych do klamek drzwi i listwy bocznych, aż do czarnego Spirit of Ecstasy no i oczywiście czarną osłoną chłodnicy.

Rolls-Royce Cullinan Series II

Rolls-Royce Cullinan Series II

mat. prasowe

Rolls-Royce Cullinan Black Badge

Rolls-Royce Cullinan Black Badge

mat. prasowe

Nowy materiał we wnętrzu za to silnik bez zmian

Jeśli chodzi o materiały dostępne we wnętrzu, Rolls-Royce informuje między o nowo opracowanym fornirze (Grey Stained Ash) i nowym materiale tapicerskim wykonanym z włókien bambusa (Duality Twill). Skompletowanie wnętrza z tą tkaniną wymaga aż 2,2 mln ściegów i 17,7 km przędzy. Jeśli chodzi o napęd, Cullinan Series II pozostaje bez zmian. Jak mawiają, moc jest wystarczająca, a dokładniej 571 KM i 600 KM dla Cullinan Black Badge, uzyskanych z 6,75-litrowego silnika V12. Co ciekawe, jeszcze w 2010 roku średni wiek właściciela Rollsa wynosił 56 lat. Dzisiaj ta średnia jest znacznie niższa i wynosi 43 lata. Aż dziewięciu na dziesięć właścicieli Cullinana siada za kierownicą tego SUV-a. Rolls-Royce nie podał cen nowego Cullinana, ale dla potencjalnych nabywców i tak nie ma to znaczenia.

Rolls-Royce Cullinan Series II

Rolls-Royce Cullinan Series II

mat. prasowe

Rolls-Royce Cullinan Black Badge

Rolls-Royce Cullinan Black Badge

mat. prasowe

Rolls-Royce Cullinan Series II

Rolls-Royce Cullinan Series II

mat. prasowe

Rolls-Royce Cullinan Black Badge

Rolls-Royce Cullinan Black Badge

mat. prasowe

Nowy materiał tapicerski wykonanym z włókien bambusa - Duality Twill

Nowy materiał tapicerski wykonanym z włókien bambusa - Duality Twill

mat. prasowe

Rolls-Royce Cullinan Series II

Rolls-Royce Cullinan Series II

mat. prasowe

Rolls-Royce Cullinan Series II

Rolls-Royce Cullinan Series II

mat. prasowe

Czytaj więcej

Strategia przyszłości Rolls-Royce: Zero V12, zero hybryd, dużo prądu

Kiedy Rolls-Royce wypuścił na rynek Cullinana w 2018 roku, odzew w świecie motoryzacji i wśród klientów był ogromny. SUV z duchem ekstazy na masce! Rolls-Royce przełamał barierę poszedł za panującą modą. Jedni bili brawo, inni się irytowali. To, że Cullinan był słuszną decyzją widać po sukcesie tego SUV-a. Teraz przyszedł czas na nową generację - oto Cullinan Series II. Klienci Rollsa nie lubią zmian. I to widać po nowym modelu. Brytyjska marka dokładnie wysłuchała swoich klientów i zamiast rewolucji jest ewolucja. Koncepcja auta i jego zasadniczy wygląd nie uległ zmianie. Jedynie przód i tył SUV-a, który ma 5,3 m długości został gruntownie przebudowany. Od frontu ciekawiej wyglądają światła do jazdy dziennej. Jednak dół zderzaka z dwoma dużymi wlotami z grubymi żebrami może budzić kontrowersje. Z przodu Cullinan Series II wygląda na smutniejszego. Ogromny grill jest teraz podświetlany, a koła mają aż 23 cale. Tył nowego Cullinana również doczekał się małych zmian. Zderzak ma większą malowaną powierzchnię, a dwie rury wydechowe układu wydechowego są teraz zintegrowane, światła mają nową grafikę.

Premiery
Dla tych, dla których Audi RS Q8 jest za wolne. Najmocniejszy model w dziejach Audi
Premiery
Polska premiera BMW M5 równocześnie ze światową
Premiery
Ford szykuje się na rajd Dakar. Pod maską V8, a za kierownicą legendy
Premiery
Alpine A290: Nowa era w dziejach francuskiej marki
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Premiery
Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata