Reklama

Na premierze nowej Łady nie odpalił silnik

Podczas prezentacji na forum ekonomicznym w St. Petersburgu (tzw. rosyjskie Davos), w obecności kremlowskiej wierchuszki, nowa Łada Aura odmówiła posłuszeństwa. Samochód nie chciał zapalić i jego naprawą musiał zająć się dyrektor rosyjskiego koncernu.

Publikacja: 17.06.2023 14:49

Na premierze nowej Łady nie odpalił silnik

Foto: mat. prasowe

Filmik przedstawiający wpadkę AwtoWAZu pojawił się w sieciach społecznościowych. Na nagraniu widać, jak producenci próbowali pochwalić się samochodem przed kremlowskimi propagandzistami i ministrem finansów Antonem Siłuanowem, ale nie uruchomili go. Maksim Sokołow, szef koncernu musiał pogrzebać pod maską auta, a towarzyszył mu główny inżynier fabryki, zanim maszyn zaskoczyła. Uruchomienie silnika zostało przez publiczność nagrodzone gromkimi brawami.

Czytaj więcej

Rosyjski Avtovaz zatrudni więzniów do produkcji aut. Firma ma niedobór pracowników

Rosyjski przemysł motoryzacyjny przez dziesięciolecia opanowany był przez zachodnie koncerny. Wszystkie opuściły Rosję po agresji na Ukrainę. Renault wycofał się z AwtoWAZu zabierając technologie i komponenty. 16 marca 2022 r z powodu braku części zamiennych AwtoWAZ ogłosił urlop korporacyjny. W rezultacie dilerzy wyprzedali zapasy, a zanim uruchomili nowe trasy logistyczne i sprzedaż nowych aut w całym 2022 r zmniejszyła się o ponad 60 procent. To najgłębszy spadek w historii Rosji.

Kreml postanowił sięgnąć po komunistyczne modele, np. Moskwicza. Nazwano to „substytucją importu”. AwtoWAZ dostał zastrzyki finansowe z budżetu i wrócił do łady, prezentując kilka nowych modeli na chińskich częściach. Jednak Rosjanie nie chcieli wracać do przeszłości. Wolą używane zachodnie auta sprowadzane najczęściej przez Kazachstan, Armenię, Gruzję, Chiny. Tymi szlakami wjeżdżają też nowe auta, drożne o co najmniej 30 proc. 30 stycznia 2023 roku AwtoWAZ ogłosił, że będzie produkował samochody Łada tylko w trzech kolorach. Decyzja ta była spowodowana brakiem farby w związku z sankcjami nałożonymi na Rosję. Poinformowano, że samochody można było zamówić w kolorze białym, czarnym i ciemnozielonym. Wcześniej samochody były dostępne w sześciu do ośmiu kolorach.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Peugeot 508 SW PSE: Kombi z trzema silnikami

Filmik przedstawiający wpadkę AwtoWAZu pojawił się w sieciach społecznościowych. Na nagraniu widać, jak producenci próbowali pochwalić się samochodem przed kremlowskimi propagandzistami i ministrem finansów Antonem Siłuanowem, ale nie uruchomili go. Maksim Sokołow, szef koncernu musiał pogrzebać pod maską auta, a towarzyszył mu główny inżynier fabryki, zanim maszyn zaskoczyła. Uruchomienie silnika zostało przez publiczność nagrodzone gromkimi brawami.

Rosyjski przemysł motoryzacyjny przez dziesięciolecia opanowany był przez zachodnie koncerny. Wszystkie opuściły Rosję po agresji na Ukrainę. Renault wycofał się z AwtoWAZu zabierając technologie i komponenty. 16 marca 2022 r z powodu braku części zamiennych AwtoWAZ ogłosił urlop korporacyjny. W rezultacie dilerzy wyprzedali zapasy, a zanim uruchomili nowe trasy logistyczne i sprzedaż nowych aut w całym 2022 r zmniejszyła się o ponad 60 procent. To najgłębszy spadek w historii Rosji.

Reklama
Tu i Teraz
Dieselgate w Polsce. Volkswagen zapłaci 73,7 mln zł i kończy batalię z UOKiK
Tu i Teraz
To nie jest Corolla. Ten model Toyoty jest najpopularniejszą hybrydą na świecie
Tu i Teraz
Dacia Sandero królem Europy. W czasach drogich SUV-ów i elektryków wygrywa prostota
Tu i Teraz
Autostrada Wielkopolska znów podnosi ceny. To już drugi raz w tym roku
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Tu i Teraz
Odcinkowy pomiar prędkości na A4 zbiera rekordowe żniwa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama