Reklama

Na premierze nowej Łady nie odpalił silnik

Podczas prezentacji na forum ekonomicznym w St. Petersburgu (tzw. rosyjskie Davos), w obecności kremlowskiej wierchuszki, nowa Łada Aura odmówiła posłuszeństwa. Samochód nie chciał zapalić i jego naprawą musiał zająć się dyrektor rosyjskiego koncernu.

Publikacja: 17.06.2023 14:49

Na premierze nowej Łady nie odpalił silnik

Foto: mat. prasowe

Filmik przedstawiający wpadkę AwtoWAZu pojawił się w sieciach społecznościowych. Na nagraniu widać, jak producenci próbowali pochwalić się samochodem przed kremlowskimi propagandzistami i ministrem finansów Antonem Siłuanowem, ale nie uruchomili go. Maksim Sokołow, szef koncernu musiał pogrzebać pod maską auta, a towarzyszył mu główny inżynier fabryki, zanim maszyn zaskoczyła. Uruchomienie silnika zostało przez publiczność nagrodzone gromkimi brawami.

Czytaj więcej

Rosyjski Avtovaz zatrudni więzniów do produkcji aut. Firma ma niedobór pracowników

Rosyjski przemysł motoryzacyjny przez dziesięciolecia opanowany był przez zachodnie koncerny. Wszystkie opuściły Rosję po agresji na Ukrainę. Renault wycofał się z AwtoWAZu zabierając technologie i komponenty. 16 marca 2022 r z powodu braku części zamiennych AwtoWAZ ogłosił urlop korporacyjny. W rezultacie dilerzy wyprzedali zapasy, a zanim uruchomili nowe trasy logistyczne i sprzedaż nowych aut w całym 2022 r zmniejszyła się o ponad 60 procent. To najgłębszy spadek w historii Rosji.

Kreml postanowił sięgnąć po komunistyczne modele, np. Moskwicza. Nazwano to „substytucją importu”. AwtoWAZ dostał zastrzyki finansowe z budżetu i wrócił do łady, prezentując kilka nowych modeli na chińskich częściach. Jednak Rosjanie nie chcieli wracać do przeszłości. Wolą używane zachodnie auta sprowadzane najczęściej przez Kazachstan, Armenię, Gruzję, Chiny. Tymi szlakami wjeżdżają też nowe auta, drożne o co najmniej 30 proc. 30 stycznia 2023 roku AwtoWAZ ogłosił, że będzie produkował samochody Łada tylko w trzech kolorach. Decyzja ta była spowodowana brakiem farby w związku z sankcjami nałożonymi na Rosję. Poinformowano, że samochody można było zamówić w kolorze białym, czarnym i ciemnozielonym. Wcześniej samochody były dostępne w sześciu do ośmiu kolorach.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Peugeot 508 SW PSE: Kombi z trzema silnikami

Filmik przedstawiający wpadkę AwtoWAZu pojawił się w sieciach społecznościowych. Na nagraniu widać, jak producenci próbowali pochwalić się samochodem przed kremlowskimi propagandzistami i ministrem finansów Antonem Siłuanowem, ale nie uruchomili go. Maksim Sokołow, szef koncernu musiał pogrzebać pod maską auta, a towarzyszył mu główny inżynier fabryki, zanim maszyn zaskoczyła. Uruchomienie silnika zostało przez publiczność nagrodzone gromkimi brawami.

Rosyjski przemysł motoryzacyjny przez dziesięciolecia opanowany był przez zachodnie koncerny. Wszystkie opuściły Rosję po agresji na Ukrainę. Renault wycofał się z AwtoWAZu zabierając technologie i komponenty. 16 marca 2022 r z powodu braku części zamiennych AwtoWAZ ogłosił urlop korporacyjny. W rezultacie dilerzy wyprzedali zapasy, a zanim uruchomili nowe trasy logistyczne i sprzedaż nowych aut w całym 2022 r zmniejszyła się o ponad 60 procent. To najgłębszy spadek w historii Rosji.

Reklama
Tu i Teraz
Szok w Hanowerze! Volkswagen czasowo wstrzymuje produkcję legendarnego modelu
Tu i Teraz
Gigantyczne manewry w Niemczech. 600 km dróg może zostać okresowo zablokowanych
Tu i Teraz
Rosyjscy dilerzy samochodowi bankrutują. Masowe zamknięcia salonów
Tu i Teraz
Porsche zrywa z 94-letnią tradycją. To będzie szok dla klientów
Tu i Teraz
Chiński gigant motoryzacyjny planuje 17-krotny wzrost sprzedaży w Europie do 2027 r.
Reklama
Reklama