MG zaskoczyło wszystkich swoimi cenami aut. Poziom jak sprzed kilku lat

MG to nazwa z 99 letnią historią. Teraz należące do chińskiego koncernu SAIC MG Motors rozpoczyna sprzedaż samochodów w Polsce. Ceny na pewno zaskoczą konkurencję i klientów.

Publikacja: 05.12.2023 12:37

MG - nowa marka na polskim rynku motoryzacyjnym

MG - nowa marka na polskim rynku motoryzacyjnym

Foto: mat. prasowe

MG to ikona starej, klasycznej brytyjskiej motoryzacji. Tak jak wiele firm z tamtego okresu i ta podupadła jednak na szczęście nie zniknęła. Od 2007 roku marka należy do chińskiego koncernu SAIC (Shanghai Automotive Industry Company), który jest jednym z największych chińskich producentów samochodów. W w 2022 roku wyprodukowała 5,3 mln samochodów. Z takimi "plecami" MG powrócił z nowym pomysłem na swoje portfolio i poradził sobie całkiem nieźle w Wielkiej Brytanii, a później również na kilku innych europejskich rynkach. W pierwszej połowie 2023 r. chińska marka sprzedała na Starym Kontynencie ponad 104 tys. samochodów. To więcej niż np. Jeep czy Mazda. Teraz MG wjeżdża do Polski i rozjeżdża konkurencję.

MG ZS

MG ZS

mat. prasowe

Ceny jak sprzed lat - 79 800 zł za SUV-a

Co ważne MG wchodzi na rynek nie tylko z elektrycznymi modelami, ale również z klasycznymi, spalinowymi. I tak Polską gamę rozpoczyna SUV MG ZS. Model został zaprezentowany w 2017 r. i ma wolnossący silnik o pojemności 1,5-litra o mocy 106 KM. ZS startuje z ceną 79 800 zł. Nie wiem czy znajdziecie tańszego SUV-a o długości 4,32 m z dobrym wyposażeniem seryjnym (np. 10,1-calowy dotykowy ekran, klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, Apple CarPlay i Android Auto). Ten SUV dostępny będzie również z silnikiem 3- cylindrowym, turbodoładownym o pojemności 1,0 litra za kwotę od 91 000 zł.

MG HS

MG HS

mat. prasowe

Kolejny w ofercie jest MG HS. To całkiem duży (4,61 m) kompaktowy SUV, który został zaprezentowany w 2018 r. Pod maskę modelu HS trafi turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1.5 litra i mocy 162 KM (0-100 km/h w 9,9 s). W tym przypadku cena startuje od 103 800 zł. Również w tym przypadku konkurencja praktycznie odpada. Przynajmniej w kategorii cena.

MG4

MG4

mat. prasowe

MG4 - kompaktowy elektryk od 125 200 zł

Trzeci model z oferty MG to elektryk, który nosi oznaczenie MG4. W topowej wersji XPower ma 435 KM, akumulator o pojemności 64 kWh, ok. 385 km zasięgu i przyspiesza do setki w 3,8 sekundy. Taka topowa wersja kosztuje od 169 900 zł, a bazowa (170 KM, bateria 51 kWh, ok. 350 km zasięgu, 0-100 km/h w 7,7 s) startuje od 125 200 zł. To pułap cenowy elektryków - Dacii Spring i Citroena C3, modelu znacznie mniejszych, słabszych i spartańskich. MG4 dostępny będzie jeszcze w dwóch wersjach: o mocy 204 KM (bateria 64 kWh, ok. 450 km zasięg, cena od 141 900 zł) i o mocy 244 KM z największą baterią (77 kWh) i zasięgiem ok. 520 km za kwotę od 165 900 zł.

MG Cyberster

MG Cyberster

mat. prasowe

Do portfolio marki latem 2024 roku dołączy jeszcze jeden model. Będzie to najmocniejsze MG wszech czasów, roadster Cyberster. Będzie mieć napęd w pełni elektryczny moc 544 KM, przyspieszenie do setki w 3,2 s. MG ma póki co cztery salony sprzedaży w Warszawie. Sieć ma być jednak znacznie większa. MG zapowiada, że na koniec pierwszego kwartału 2024 r. MG będzie reprezentowane w 20 miejscach w Polsce. Do końca przyszłego roku punktów dealerskich ma być już 40. Wszystkie modele MG w Polsce mają 7 letni pakiet gwarancyjny (do 150 tys. km), który obejmuje np. ochronę przed korozją oraz pakiet assistance. Dodatkowo, w elektrykach siedmioletnia gwarancja obejmuje napędu elektryczny i zestaw zasilający.

MG ZS

MG ZS

mat. prasowe

MG ZS

MG ZS

mat. prasowe

MG HS

MG HS

mat. prasowe

MG HS

MG HS

mat. prasowe

MG4

MG4

mat. prasowe

MG4

MG4

mat. prasowe

Czytaj więcej

Stefanie Hegels, prezes VW Poznań: Poznań będzie realizował nadwyżki produkcyjne Golfa

Czytaj więcej

Nowy byk w stajni: Polska premiera Lamborghini Revuelto

Czytaj więcej

Oto Lotus Emeya. To nowy sedan z Wuhan. Ma 905 KM

MG to ikona starej, klasycznej brytyjskiej motoryzacji. Tak jak wiele firm z tamtego okresu i ta podupadła jednak na szczęście nie zniknęła. Od 2007 roku marka należy do chińskiego koncernu SAIC (Shanghai Automotive Industry Company), który jest jednym z największych chińskich producentów samochodów. W w 2022 roku wyprodukowała 5,3 mln samochodów. Z takimi "plecami" MG powrócił z nowym pomysłem na swoje portfolio i poradził sobie całkiem nieźle w Wielkiej Brytanii, a później również na kilku innych europejskich rynkach. W pierwszej połowie 2023 r. chińska marka sprzedała na Starym Kontynencie ponad 104 tys. samochodów. To więcej niż np. Jeep czy Mazda. Teraz MG wjeżdża do Polski i rozjeżdża konkurencję.

Pozostało 82% artykułu
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Premiery
Kultowy model Mercedesa w nowym wydaniu. Tak wygląda pierwsza elektryczna Klasa G
Premiery
Tak wygląda Nissan Qashqai po liftingu. Można pomyśleć, że to nowy model
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO