MG zaskoczyło wszystkich swoimi cenami aut. Poziom jak sprzed kilku lat

MG to nazwa z 99 letnią historią. Teraz należące do chińskiego koncernu SAIC MG Motors rozpoczyna sprzedaż samochodów w Polsce. Ceny na pewno zaskoczą konkurencję i klientów.

Publikacja: 05.12.2023 12:37

MG - nowa marka na polskim rynku motoryzacyjnym

MG - nowa marka na polskim rynku motoryzacyjnym

Foto: mat. prasowe

MG to ikona starej, klasycznej brytyjskiej motoryzacji. Tak jak wiele firm z tamtego okresu i ta podupadła jednak na szczęście nie zniknęła. Od 2007 roku marka należy do chińskiego koncernu SAIC (Shanghai Automotive Industry Company), który jest jednym z największych chińskich producentów samochodów. W w 2022 roku wyprodukowała 5,3 mln samochodów. Z takimi "plecami" MG powrócił z nowym pomysłem na swoje portfolio i poradził sobie całkiem nieźle w Wielkiej Brytanii, a później również na kilku innych europejskich rynkach. W pierwszej połowie 2023 r. chińska marka sprzedała na Starym Kontynencie ponad 104 tys. samochodów. To więcej niż np. Jeep czy Mazda. Teraz MG wjeżdża do Polski i rozjeżdża konkurencję.

MG ZS

MG ZS

Foto: mat. prasowe

Ceny jak sprzed lat - 79 800 zł za SUV-a

Co ważne MG wchodzi na rynek nie tylko z elektrycznymi modelami, ale również z klasycznymi, spalinowymi. I tak Polską gamę rozpoczyna SUV MG ZS. Model został zaprezentowany w 2017 r. i ma wolnossący silnik o pojemności 1,5-litra o mocy 106 KM. ZS startuje z ceną 79 800 zł. Nie wiem czy znajdziecie tańszego SUV-a o długości 4,32 m z dobrym wyposażeniem seryjnym (np. 10,1-calowy dotykowy ekran, klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, Apple CarPlay i Android Auto). Ten SUV dostępny będzie również z silnikiem 3- cylindrowym, turbodoładownym o pojemności 1,0 litra za kwotę od 91 000 zł.

MG HS

MG HS

Foto: mat. prasowe

Kolejny w ofercie jest MG HS. To całkiem duży (4,61 m) kompaktowy SUV, który został zaprezentowany w 2018 r. Pod maskę modelu HS trafi turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1.5 litra i mocy 162 KM (0-100 km/h w 9,9 s). W tym przypadku cena startuje od 103 800 zł. Również w tym przypadku konkurencja praktycznie odpada. Przynajmniej w kategorii cena.

MG4

MG4

Foto: mat. prasowe

MG4 - kompaktowy elektryk od 125 200 zł

Trzeci model z oferty MG to elektryk, który nosi oznaczenie MG4. W topowej wersji XPower ma 435 KM, akumulator o pojemności 64 kWh, ok. 385 km zasięgu i przyspiesza do setki w 3,8 sekundy. Taka topowa wersja kosztuje od 169 900 zł, a bazowa (170 KM, bateria 51 kWh, ok. 350 km zasięgu, 0-100 km/h w 7,7 s) startuje od 125 200 zł. To pułap cenowy elektryków - Dacii Spring i Citroena C3, modelu znacznie mniejszych, słabszych i spartańskich. MG4 dostępny będzie jeszcze w dwóch wersjach: o mocy 204 KM (bateria 64 kWh, ok. 450 km zasięg, cena od 141 900 zł) i o mocy 244 KM z największą baterią (77 kWh) i zasięgiem ok. 520 km za kwotę od 165 900 zł.

MG Cyberster

MG Cyberster

Foto: mat. prasowe

Do portfolio marki latem 2024 roku dołączy jeszcze jeden model. Będzie to najmocniejsze MG wszech czasów, roadster Cyberster. Będzie mieć napęd w pełni elektryczny moc 544 KM, przyspieszenie do setki w 3,2 s. MG ma póki co cztery salony sprzedaży w Warszawie. Sieć ma być jednak znacznie większa. MG zapowiada, że na koniec pierwszego kwartału 2024 r. MG będzie reprezentowane w 20 miejscach w Polsce. Do końca przyszłego roku punktów dealerskich ma być już 40. Wszystkie modele MG w Polsce mają 7 letni pakiet gwarancyjny (do 150 tys. km), który obejmuje np. ochronę przed korozją oraz pakiet assistance. Dodatkowo, w elektrykach siedmioletnia gwarancja obejmuje napędu elektryczny i zestaw zasilający.

MG ZS

MG ZS

Foto: mat. prasowe

MG ZS

MG ZS

Foto: mat. prasowe

MG HS

MG HS

Foto: mat. prasowe

MG HS

MG HS

Foto: mat. prasowe

MG4

MG4

Foto: mat. prasowe

MG4

MG4

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Stefanie Hegels, prezes VW Poznań: Poznań będzie realizował nadwyżki produkcyjne Golfa

Czytaj więcej

Nowy byk w stajni: Polska premiera Lamborghini Revuelto

Czytaj więcej

Oto Lotus Emeya. To nowy sedan z Wuhan. Ma 905 KM

MG to ikona starej, klasycznej brytyjskiej motoryzacji. Tak jak wiele firm z tamtego okresu i ta podupadła jednak na szczęście nie zniknęła. Od 2007 roku marka należy do chińskiego koncernu SAIC (Shanghai Automotive Industry Company), który jest jednym z największych chińskich producentów samochodów. W w 2022 roku wyprodukowała 5,3 mln samochodów. Z takimi "plecami" MG powrócił z nowym pomysłem na swoje portfolio i poradził sobie całkiem nieźle w Wielkiej Brytanii, a później również na kilku innych europejskich rynkach. W pierwszej połowie 2023 r. chińska marka sprzedała na Starym Kontynencie ponad 104 tys. samochodów. To więcej niż np. Jeep czy Mazda. Teraz MG wjeżdża do Polski i rozjeżdża konkurencję.

Pozostało 82% artykułu
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł