MG to ikona starej, klasycznej brytyjskiej motoryzacji. Tak jak wiele firm z tamtego okresu i ta podupadła jednak na szczęście nie zniknęła. Od 2007 roku marka należy do chińskiego koncernu SAIC (Shanghai Automotive Industry Company), który jest jednym z największych chińskich producentów samochodów. W w 2022 roku wyprodukowała 5,3 mln samochodów. Z takimi "plecami" MG powrócił z nowym pomysłem na swoje portfolio i poradził sobie całkiem nieźle w Wielkiej Brytanii, a później również na kilku innych europejskich rynkach. W pierwszej połowie 2023 r. chińska marka sprzedała na Starym Kontynencie ponad 104 tys. samochodów. To więcej niż np. Jeep czy Mazda. Teraz MG wjeżdża do Polski i rozjeżdża konkurencję.
MG ZS
Ceny jak sprzed lat - 79 800 zł za SUV-a
Co ważne MG wchodzi na rynek nie tylko z elektrycznymi modelami, ale również z klasycznymi, spalinowymi. I tak Polską gamę rozpoczyna SUV MG ZS. Model został zaprezentowany w 2017 r. i ma wolnossący silnik o pojemności 1,5-litra o mocy 106 KM. ZS startuje z ceną 79 800 zł. Nie wiem czy znajdziecie tańszego SUV-a o długości 4,32 m z dobrym wyposażeniem seryjnym (np. 10,1-calowy dotykowy ekran, klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, Apple CarPlay i Android Auto). Ten SUV dostępny będzie również z silnikiem 3- cylindrowym, turbodoładownym o pojemności 1,0 litra za kwotę od 91 000 zł.
MG HS
Kolejny w ofercie jest MG HS. To całkiem duży (4,61 m) kompaktowy SUV, który został zaprezentowany w 2018 r. Pod maskę modelu HS trafi turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1.5 litra i mocy 162 KM (0-100 km/h w 9,9 s). W tym przypadku cena startuje od 103 800 zł. Również w tym przypadku konkurencja praktycznie odpada. Przynajmniej w kategorii cena.