Nowy Volkswagen Tiguan nareszcie zadebiutował

Nowy Volkswagen Tiguan został już pokazany w całej okazałości. Szybkie ładowanie w wersjach hybrydowych, fotele z funkcją masażu i większy bagażnik – to tylko wybrane z nowinek.

Publikacja: 26.09.2023 15:01

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

Foto: mat. prasowe

Volkswagen niedawno pokazał nowego Passata. To bardzo ważna nowość dla marki, ale nie da się ukryć, że jeszcze ważniejsza jest inna premiera. Mowa o trochę krótszym, ale za to wyższym aucie – czyli o Tiguanie. SUV-y są kochane przez klientów i debiut Tiguana numer trzy przyćmiewa fakt, że nowy model klasy średniej ujrzał światło dzienne. Jak prezentuje się nowy Volkswagen Tiguan? Ma nieco mniej kanciaste linie od poprzednika. Z przodu masywny zderzak z ogromnym wlotem powietrza „sąsiaduje” z imitacją grilla z LED-owym pasem na górze. Z tyłu widać diodową listwę biegnącą przez całą szerokość nadwozia. Auto może być polakierowane w atrakcyjnych, rzucających się w oczy barwach (z „flagowym” pomarańczowym na czele), a największe dostępne felgi mają 20 cali. Samochód został dopracowany pod kątem aerodynamiki. W stosunku do starszej wersji współczynnik oporu powietrza poprawił się z 0,33 do 0,28.

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

mat. prasowe

Powrót do pokręteł, czyli klient ma zawsze rację

Z kolei w środku – oprócz „obowiązkowego” w dzisiejszych czasach dużego ekranu (może mieć 15 cali) – uwagę zwraca pokrętło. To wielki powrót tego typu rozwiązania do koncernu Volkswagena. Ma własny miniekran i za jego pomocą można sterować profilem jazdy, głośnością radia lub kolorami podświetlenia tła. Z kolei za pomocą nowego asystenta głosowego IDA można sterować funkcjami auta używając – jak podkreśla marka – „języka naturalnego”. Można więc powiedzieć „zimno mi” zamiast silić się na zdanie w rodzaju „proszę o zwiększenie temperatury wewnątrz pojazdu”.

Czytaj więcej

Po 20 latach produkcji Volkswagen zamknie swoją najbardziej prestiżową fabrykę
Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

mat. prasowe

Ważne punkty wnętrza Tiguana to także opcjonalne fotele ergoActive Plus z pneumatyczną czterokierunkową regulacją odcinka lędźwiowego i pneumatyczną 10-komorową funkcją masażu uciskowego. Dostępna jest funkcja programowania automatycznego włączania ogrzewania lub wentylacji siedzeń przy określonych temperaturach zewnętrznych. W trasie pomogą nowe reflektory IQ.LIGHT HD. Takie same ma Touareg, ale Tiguan jest pierwszym modelem na platformie MQB z takim oświetleniem. Łącznie 38 400 wielopikselowych diod LED (czyli 19 200 na każdy reflektor) oświetla drogę i otoczenie. Podczas jazdy kierowca ma docenić system Vehicle Dynamics Manager, znany już z obecnego Golfa GTI. Steruje on funkcjami elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego (XDS) oraz elementami dynamiki poprzecznej sterowanych amortyzatorów w systemie DCC Pro. Hamowanie dostosowane do konkretnego koła i selektywne zmiany twardości amortyzatora mają poprawiać prowadzenie i komfort jazdy.

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

mat. prasowe

Plug-in z zasięgiem do 100 km

Jeśli chodzi o gamę silników, bazowy motor 1.5 eTSI osiągnie 130 KM. W cenniku znajdzie się także wersja 150 KM. Motor 2.0 TSI będzie dostępny w wariancie 204- i 265 KM, a diesel 2.0 TDI osiągnie 150 lub 193 KM. Pojawią się także dwie hybrydy plug-in, 204- i 272-konna. W trybie EV pokonają nawet 100 km, co jest powodem do dumy Volkswagena. Ładowanie AC będzie szybsze we wszystkich wersjach eHybrid, a szybkie ładowanie DC będzie po raz pierwszy dostępne w standardzie.

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

mat. prasowe

Opisując nowego Tiguana warto zauważyć jeszcze większy niż w poprzedniku bagażnik. W stosunku do drugiej generacji, długość nowego Tiguana wzrosła o około trzy centymetry. Wysokość, szerokość i rozstaw osi pozostają praktycznie identyczne z poprzednikiem. Ale choć SUV jest tylko nieznacznie dłuższy, pojemność bagażnika wzrosła o 37 litrów - do 652 litrów (przy załadowaniu bagaży do wysokości oparć tylnych siedzeń). Na pokładzie nie zabraknie najnowszych udogodnień, takich jak np. opcjonalne Park Assist Pro z możliwością zdalnego parkowania (wjazd i wyjazd z miejsc parkingowych będą kontrolowane przez kierowcę z poziomu aplikacji na telefon). Ceny nowego Tiguana poznamy bliżej jego debiutu w salonach. Zaplanowano go na pierwszy kwartał przyszłego roku.

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

mat. prasowe

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen ID.X Performance Concept udowadnia, że tuning nie umiera

Volkswagen niedawno pokazał nowego Passata. To bardzo ważna nowość dla marki, ale nie da się ukryć, że jeszcze ważniejsza jest inna premiera. Mowa o trochę krótszym, ale za to wyższym aucie – czyli o Tiguanie. SUV-y są kochane przez klientów i debiut Tiguana numer trzy przyćmiewa fakt, że nowy model klasy średniej ujrzał światło dzienne. Jak prezentuje się nowy Volkswagen Tiguan? Ma nieco mniej kanciaste linie od poprzednika. Z przodu masywny zderzak z ogromnym wlotem powietrza „sąsiaduje” z imitacją grilla z LED-owym pasem na górze. Z tyłu widać diodową listwę biegnącą przez całą szerokość nadwozia. Auto może być polakierowane w atrakcyjnych, rzucających się w oczy barwach (z „flagowym” pomarańczowym na czele), a największe dostępne felgi mają 20 cali. Samochód został dopracowany pod kątem aerodynamiki. W stosunku do starszej wersji współczynnik oporu powietrza poprawił się z 0,33 do 0,28.

Premiery
Lamborghini Urus SE stał się hybrydą. Ale włoski SUV zachował silnik V8
Premiery
Ferrari 12Cilindri: Nowy flagowiec z Maranello. Zbudowany wegdług starych zasad
Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”