Mercedes wymienia trzy najważniejsze atrybuty wnętrza nowej Klasy E jako „sportowe, wysokiej jakości i cyfrowe”. I to ostatnie jest najbardziej widoczne, bo dominującym detalem wnętrza jest wyświetlacz MBUX, który w nowej Klasie E można rozbudować o trzeci ekran dla pasażera (MBUX Premium Plus). Właściwie deska rozdzielcza nowej klasy E składa się w większości z ekranów. Grafikę wyświetlacza można dostosować za pomocą dwóch stylów wyświetlania (klasyczny i sportowy), ikony na centralnym i opcjonalnym wyświetlaczu pasażera z przodu są wyświetlane tak samo, jak symbole aplikacji na smartfonach i można je szybko rozróżnić dzięki różnym kolorom. Dzięki opcji Entertainment Plus w przyszłości będzie można instalować różne zewnętrzne aplikacje. I to nie tylko gry czy najnowszą prognozę pogody, ale również media społecznościowe czy zastosowania biznesowe jak wideokonferencje. Na starcie nowa klasa E otrzyma takie aplikacje jak Webex, Zoom, grę „Angry Birds” oraz wspomniany TikTok. Przeglądarka internetowa Vivaldi umożliwia również przeglądanie internetu.
Rozszerzona rzeczywistość MBUX dla nawigacji jest dostępna jako wyposażenie dodatkowe. System nakłada graficzną nawigację i informacje o ruchu drogowym na obrazy na żywo. Do auta można również podłączyć funkcjami swojego inteligentnego domu i sterować nimi z pojazdu za pomocą głosu. Kto w przyszłości zapomni wyłączyć światła, chce podgrzać saunę czy włączyć Thermomixa będzie mógł to zrobić bezpośrednio ze swojego Mercedsa. Opcjonalny system dźwięku przestrzennego Burmester 4D oferuje w nowej Klasie E „wielowymiarowy dźwięk przestrzenny”. Dźwięk przestrzenny 3D jest generowany za pomocą specjalnych algorytmów i dwóch głośników wbudowanych w podsufitkę. Nowy poziom doznania ma gwarantować dźwięk 4D. W tym celu w oparciach przednich siedzeń wbudowane są dwa tak zwane przetworniki dźwięku (wzbudniki), które zamieniają dźwięki na wibracje. Jest też zupełnie nowa funkcja: aktywna listwa świetlna w górnej części deski rozdzielczej i w panelach przednich drzwi zapewnia wizualną interpretację treści dźwiękowych z dowolnego źródła audio. Czterostrefowa klimatyzacja Thermotronic ma nową funkcję Digital Vent Control. To cyfrowe sterowanie wentylacją, która automatycznie dostosowuje pozycje przednich nawiewów do pożądanego scenariusza. Dysze można ustawiać również w tradycyjny sposób, czyli ręcznie.
Opcjonalnie dostępny jest układ kierowania tylną osią, który jest połączony z bardziej bezpośrednim przełożeniem układu kierowniczego przedniej osi. W momencie wprowadzenia na rynek dostępne będą dwie miękkie hybrydy i dwie hybrydy typu plug-in. Mocniejsze napędy dołączą do ofert nieco później. Modele z miękką hybrydą to benzynowy E 200 (204 KM) i diesel E 220d (197 KM), z dwulitrowym czterocylindrowym silnikiem. Wersje PHEV (hybryda plug-in) otrzymały znacznie zwiększoną pojemność akumulatora - 25,4 kWh co pozwala przejechać swobodnie ponad 100 km na samym prądzie. Wadą tych wersji jest zmniejszona pojemność bagażnika z 540 do 370 litrów. Dostępne są dwa warianty benzynowe PHEV - E 300e (313 KM) i E 400 e 4-Matic (381 KM). Plug-in z dieslem pojawi się później tak samo jak wersje AMG. Nowa Klasa E sedan (W214) ma być dostarczana do klientów od czerwca 2023 roku. Kombi S214 pojawi się we wrześniu. Nowy model budowany jest razem z klasą S w Sindelfingen. Mercedes nie podał jeszcze cen.