To żeby teraz Renault stał się Mitsubishi umożliwia sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi. Od momementu dziwnych ruchów japońskiej marki na europejskim rynku w ofercie pozostały tylko trzy modele - Space Star, Eclipse Cross i pick-up L200. Od wiosny 2023 roku dołączy do nich produkowany w Hiszpanii Renault Captur. Inżynierowie nie mieli prawie żadnej pracy przy projektowaniu nowego Mitsubishi ASX. Poza innym grillem z logotypem z trzema diamentami i napisami z tyłu, ASX nie różni się niczym od Renault Captur. Niezależnie od tego, czy pod francuską czy japońską nazwą Captur/ASX na 4.22 m długości, 1.79 m szerokości i 1.57 m wysokości.

Czytaj więcej

Najtańsze samochody drożeją najszybciej
Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

mat. prasowe

Silniki są również zgodne z gamą Renault. Podstawowa wersja ASX ma pod maską trzycylindrowy silnik benzynowy o mocy 91 KM. Kolejny w gamie jest 1,3-litrowy, 4-cylindrowy silnik z miękką hybrydą, który w połączeniu z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów ma 140 KM mocy, a z dwusprzęgłowym automatem 158 KM. Ponadto w ofercie są dwa model hybrydowy - 1,6 litra, moc 91 KM. Mitsubishi ASX jako hybryda typu plug-in może pokonać wg. danych producenta do 49 km na prądzie Zewnętrznie ładowany akumulator ma pojemność 10,5 kWh. Moc systemowa tego wariantu wynosi 159 KM.

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

mat. prasowe

Tak jak na zewnątrz tak i w środku ASX jest poza logotypem identyczny jak Captur. W wersji bazowej jest siedmiocalowy wyświetlacz w centralnym punkcie deski rozdzielczej, na którym wyświetlane są również treści z Apple Car-Play i Android Auto. Opcjonalny 9,3-calowy system z pionowym wyświetlaczem oferuje również możliwość bezprzewodowej integracji smartfona. Mitsubishi nie podało jeszcze cen nowego ASX-a. Renault Captur startuje z caną 81 500 zł.

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

mat. prasowe

Czytaj więcej

Land Rover Defender 90 P300: Żyjąc w swoim świecie