To żeby teraz Renault stał się Mitsubishi umożliwia sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi. Od momementu dziwnych ruchów japońskiej marki na europejskim rynku w ofercie pozostały tylko trzy modele - Space Star, Eclipse Cross i pick-up L200. Od wiosny 2023 roku dołączy do nich produkowany w Hiszpanii Renault Captur. Inżynierowie nie mieli prawie żadnej pracy przy projektowaniu nowego Mitsubishi ASX. Poza innym grillem z logotypem z trzema diamentami i napisami z tyłu, ASX nie różni się niczym od Renault Captur. Niezależnie od tego, czy pod francuską czy japońską nazwą Captur/ASX na 4.22 m długości, 1.79 m szerokości i 1.57 m wysokości.
Czytaj więcej
Na polskim rynku moto ceny pędzą jak szalone i nie zamierzają zwalniać. W końcu ubiegłego roku prognozowano, że auta na przestrzeni 12 miesięcy będą drożeć o 15-20 proc., co już budziło grozę wśród potencjalnych nabywców. Nowe prognozy mogą okazać się jeszcze gorsze.
Mitsubishi ASX
Silniki są również zgodne z gamą Renault. Podstawowa wersja ASX ma pod maską trzycylindrowy silnik benzynowy o mocy 91 KM. Kolejny w gamie jest 1,3-litrowy, 4-cylindrowy silnik z miękką hybrydą, który w połączeniu z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów ma 140 KM mocy, a z dwusprzęgłowym automatem 158 KM. Ponadto w ofercie są dwa model hybrydowy - 1,6 litra, moc 91 KM. Mitsubishi ASX jako hybryda typu plug-in może pokonać wg. danych producenta do 49 km na prądzie Zewnętrznie ładowany akumulator ma pojemność 10,5 kWh. Moc systemowa tego wariantu wynosi 159 KM.
Mitsubishi ASX