Ford E-Transit Custom: Atutem będzie spory zasięg

Pod koniec 2023 r. w tureckich zakładach Forda ruszy produkcja modelu E-Transit Custom, który będzie spokrewniony z nowym VW Transporter.

Publikacja: 20.09.2022 13:03

Ford E-Transit Custom

Ford E-Transit Custom

Foto: mat. prasowe

Na rynku pojawia się coraz więcej elektrycznych modeli dostawczych. Nic nie zmienia się w projektowaniu, konstruowaniu i produkcji tych modeli, które bardzo często są współdzielone pomiędzy dwoma lub więcej markami. Tu wszelkie skoki w bok uchodzą płazem. Toyota z Oplem, Citroen z Peugeotem, Mercedes z Renault, a Ford z Volkswagenem. Ta najnowsza współpraca idzie o krok dalej i poza wspólną budową różnej maści aut dostawczych, w tym również z napędem w pełni elektrycznym, Niemcy od Amerykanów zapożyczają bazę do pick-upa.

Ford E-Transit Custom

Ford E-Transit Custom

Foto: mat. prasowe

Nowy Ford e-Transit Custom produkowany będzie wyłącznie w zakładach w Turcji i powstał z myślą o rynku europejskim. Pierwsze egzemplarze zjadą z fabryki Ford Otosan położonej w północno-wschodniej części kraju nie wcześniej niż jesienią 2023 r.

Czytaj więcej

Nowa generacja Forda Mustanga. Ostatni z silnikiem V8

Jednym z atutów E-Transita Custom ma być spory zasięg. Dostawczak otrzymał akumulator o pojemności 74 kWh (z pompą ciepła zainstalowaną standardowo), o zwiększonej gęstości energii (wzrost o 12 proc.), który powinien umożliwić przejechanie nawet do 380 km na jednym ładowaniu. Ford otrzymał również szybkie ładowanie o mocy 125 kW. To ma pozwolić załadować akumulator od 15 do 80 proc. w 41 minut. W ciągu pięciu minut ładowania można zyskać 38 km zasięgu. E-Transit Custom dostępny będzie z mocą 135 KM i 217 KM.

Ford E-Transit Custom

Ford E-Transit Custom

Foto: mat. prasowe

Jest szansa, że ten dostawczak będzie miał bardzo dobre zawieszenie – ma niezależne tylne zawieszenie tylnych kół. Również ładowność jest bardzo dobra – 1,1 tony plus zdolność holowania przyczepy do 2 ton. Przestrzeń ładunkowa ma, w zależności od wersji, od 5,8 do 9 m sześciennych.

Ford E-Transit Custom

Ford E-Transit Custom

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Już można zamawiać nowego Forda Rangera Raptora

Na rynku pojawia się coraz więcej elektrycznych modeli dostawczych. Nic nie zmienia się w projektowaniu, konstruowaniu i produkcji tych modeli, które bardzo często są współdzielone pomiędzy dwoma lub więcej markami. Tu wszelkie skoki w bok uchodzą płazem. Toyota z Oplem, Citroen z Peugeotem, Mercedes z Renault, a Ford z Volkswagenem. Ta najnowsza współpraca idzie o krok dalej i poza wspólną budową różnej maści aut dostawczych, w tym również z napędem w pełni elektrycznym, Niemcy od Amerykanów zapożyczają bazę do pick-upa.

Premiery
Nowy model Kii w dwóch wersjach nadwozia. Zasięg ponad 600 km
Premiery
Auto dostawcze może mieć ciekawy wygląd. Kia zmienia zasady gry
Premiery
Hit segmentu premium doczekał się liftingu. Polscy klienci go kochają
Premiery
Rolls-Royce Spectre Black Badge: Dla kogoś kto ma już wszystko
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Premiery
Volvo EX30 Cross Country: Powrót do legendarnej nazwy. Znamy polskie ceny