Nowa generacja Forda Mustanga. Ostatni z silnikiem V8

V8, ręczna skrzynia biegów - nowy Ford Mustang ma przyciągnąć starych i młodych fanów. Siódma generacja to sportowy samochód dla tradycjonalistów.

Publikacja: 18.09.2022 12:34

Nowa generacja Forda Mustanga

Nowa generacja Forda Mustanga

Foto: mat. prasowe

Mustang to niezwykle ważny model dla Forda. Ostatnie sześć generacji Amerykanie sprzedali w ilości ponad dziesięć milionów egzemplarzy. O tym jak bardzo kochają Mustanga świadczy fakt, że mimo nieco wyższej ceny sprzedaje się w USA trzykrotnie lepiej niż Camaro. Ford robi więc wszystko żeby tą przewagę utrzymać i w nowej generacji zbytnio nie zmienić swojego hitu. Numer 7 ma zatrzymać tradycjonalistów, ale też pozyskać nowych klientów. Dlatego też nowy model połączył wartości ze starego i nowego świata technologii.

Nowa generacja Forda Mustanga

Nowa generacja Forda Mustanga

Foto: mat. prasowe

Siódma generacja Mustanga powstała na bazie szóstej. Żeby nowy wyróżniał się wizualnie od poprzednika, projektanci zmienili praktycznie każdy element nadwozia, nowe są także przednie i tylne światła. Przednie reflektory posiadają trzy charakterystyczne paski świateł LED do jazdy dziennej. Wymiary pozostają praktycznie takie same. Stały tylny spoiler jest dostępny w ramach opcjonalnego pakietu Performance. Projektanci odświeżyli również wnętrze. Pojawiły się dwa duże ekrany - jeden to instrumenty dla kierowcy (12,4 cala), a drugi centralny to infotainment z przekątną 13,2 cala, przy czym ten ekran jest wyraźnie pochylony w stronę kierowcy. Oba zabudowane są za wspólną szklaną pokrywą. W Mustangu pozostało nadal mnóstwo przycisków i przełączników. Zostało też klasyczne pokrętło głośności - najlepsza metoda sterowania głośnością. Zadbano też o jakość elementów z tworzywa. Wszystkie powierzchnie są zakryte lub zamaskowane, więc nie będzie widać twardego plastiku. Ford po raz pierwszy w siódmej generacji Mustanga oferuje wielobarwne pasy bezpieczeństwa.

Czytaj więcej

Rekordowe statystyki sprzedażowe Forda potwierdzają, że elektryki to przyszłość
Nowa generacja Forda Mustanga

Nowa generacja Forda Mustanga

Foto: mat. prasowe

Wprowadzono niewielkie zmiany w podwoziu. Przede wszystkim pojawiły się nowy układ hamulcowy. Zaciski hamulcowe Brembo noszą teraz logotyp Mustanga, a do tego mają większe tarcze (z przodu 390 mm, z tyłu do 355 mm). Poprawiono też układ kierowniczy, który teraz ma dawać więcej informacji zwrotnych. Jest też specjalny tryb do driftu. Zachowano klasyczną dźwignię hamulca ręcznego - mimo że ta obsługuje elektryczny hamulec ręczny.

Nowa generacja Forda Mustanga

Nowa generacja Forda Mustanga

Foto: mat. prasowe

Pod maską pozostał 2,3-litrowy Ecoboost lub 5,0-litrowy silnik V8. Wariant V8 wyróżnia się wylotem powietrza na przedniej masce, dodatkowo jest podwójna rura wydechowa. Wzrośnie też moc, ale póki co jeszcze nie wiadomo o ile. 4-cylindrowy silnik prawdopodobnie będzie miał ponad 300 KM, natomiast V8 zamiast 450 KM otrzyma około 490 KM. W dodatku czterocylindrowy Ecoboost już raczej nie trafi na europejski rynek. Jeśli klienci na Starym Kontynencie chcą Mustanga, to zdecydowana większość wybiera wolnossące V8. Obydwa silniki mogą być łączone z dziesięciobiegową skrzynią automatyczną lub sześciobiegową manualną.

Nowa generacja Forda Mustanga

Nowa generacja Forda Mustanga

Foto: mat. prasowe

Siódma generacja Mustanga trafi na rynek amerykański na przełomie czerwca i lipca 2023 roku, do Europy trafi około dwa miesiące później. Ceny na rynek UE nie są jeszcze znane. Aktualnie Mustang V8 (450 KM) z manualną skrzynią biegów startował od 264 200 zł.

Nowa generacja Forda Mustanga

Nowa generacja Forda Mustanga

Foto: mat. prasowe

Nowa generacja Forda Mustanga

Nowa generacja Forda Mustanga

Foto: mat. prasowe

Nowa generacja Forda Mustanga

Nowa generacja Forda Mustanga

Foto: mat. prasowe

Nowa generacja Forda Mustanga

Nowa generacja Forda Mustanga

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

20 lat Porsche Cayenne: Od koła ratunkowego do kasowego hitu

Mustang to niezwykle ważny model dla Forda. Ostatnie sześć generacji Amerykanie sprzedali w ilości ponad dziesięć milionów egzemplarzy. O tym jak bardzo kochają Mustanga świadczy fakt, że mimo nieco wyższej ceny sprzedaje się w USA trzykrotnie lepiej niż Camaro. Ford robi więc wszystko żeby tą przewagę utrzymać i w nowej generacji zbytnio nie zmienić swojego hitu. Numer 7 ma zatrzymać tradycjonalistów, ale też pozyskać nowych klientów. Dlatego też nowy model połączył wartości ze starego i nowego świata technologii.

Pozostało 87% artykułu
Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9
Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej