Najnowszy napęd SUV-a japońskiej marki ma być przede wszystkim oszczędny – zużycie benzyny (wg WLTP w cyklu mieszanym) wynosi od 5,2 l/100 km, a więc przejechanie 100 km tym modelem kosztuje ok. 40 złotych - wylicza w informacji prasowej polski importer Suzuki. S-Cross jest niekwestionowanym przebojem w swoim segmencie i jednym z najchętniej wybieranych modeli Suzuki. Kolejne wcielenia tego auta klienci japońskiej marki doceniają za wygodę, bogate wyposażenie już w najtańszych wersjach, sporą ilość miejsca oraz funkcjonalność. Premiera aktualnej generacji miała miejsce w 2013 roku. W tegorocznej ofercie S-Cross był dostępny z silnikiem 1,4 Boosterjet i układem Mild Hybrid 48V SHVS. Taki model pozostaje w sprzedaży, ale ze skrzyniami manualnymi. Strong Hybrid uzupełni tym samym ofertę SUV-ów Suzuki i będzie dostępny wyłącznie ze skrzynią zautomatyzowaną 6AGS.
Tak samo jak w Vitarze Strong Hybrid, która wiosną weszła do sprzedaży, zespół napędowy S-Crossa Strong Hybrid tworzy 4-cylindrowy, wolnossący 102-konny silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 33 KM oraz akumulatorami litowo-jonowymi, które zamontowano pod podłogą bagażnika. To właśnie zmagazynowana w nich energia elektryczna pozwala na pokonanie krótkich dystansów także z wyłączonym silnikiem (benzynowym). Jednostka główna generuje 116 KM i 138 niutonometrów momentu obrotowego. Z kolei zamontowany w aucie silnik elektryczny odciąża spalinowy, przy przyspieszaniu dostarczając dodatkowych 60 Nm. Hybrydowe Suzuki rozpędza się do 175 km/h (0-100 km/h od 12,7 s), a przy każdym zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu odzyskuje energię.
Czytaj więcej
Toyota z Suzuki pracują nad minipojazdami dostawczymi o napędzie elektrycznym. Auta pojawią się w Japonii w 2023 r. Będą przeznaczone dla firm rozwożących towary do końcowych klientów. Toyota, Hino i Isuzu wypuszczą z kolei małe ciężarówki na wodór.
S-Cross Strong Hybrid ma napęd na przód lub na wszystkie koła AllGrip. SUV jest oferowany ze skrzynią zautomatyzowaną AGS z 6 biegami. Co do efektu działa ona jak automat, choć poszczególne przełożenia kierowca może też zmieniać samodzielnie, używając łopatek przy kierownicy. Tak samo jak w Vitarze również w S-Crossie są dwa tryby jazdy (w wersji AllGrip dochodzą także tryby napędu na cztery koła). Można wybrać ustawienia standardowe lub tzw. eco. Jadąc z takimi ustawieniami (spokojna reakcja na przepustnicę, możliwie jak najczęstsza jazda tylko na prądzie, sprężarka klimatyzacji włączająca się zdecydowanie rzadziej) można uzyskać najbardziej ekonomiczne wartości spalania. Według procedur WLTP dla modelu S-Cross Strong Hybrid 2WD zużycie paliwa na setkę w cyklu mieszanym wynosi od 5,2 l (w pomiarze średniej przy prędkościach niskich - od 4,7 l). Samochód spełnia wymagania normy Euro 6d (średnia emisja dwutlenku węgla od 118 g/km).