Suzuki S-Cross z nowym napędem w pełni hybrydowym

W salonach Suzuki debiutuje S-Cross z nowym układem napędowym Strong Hybrid, czyli z tzw. pełną hybrydą. To silnik, który został opracowany w Suzuki Motor Corporation i jest już oferowany w modelu Vitara Strong Hybrid.

Publikacja: 28.07.2022 11:58

Suzuki S-Cross z nowym napędem w pełni hybrydowym

Foto: mat. prasowe

Najnowszy napęd SUV-a japońskiej marki ma być przede wszystkim oszczędny – zużycie benzyny (wg WLTP w cyklu mieszanym) wynosi od 5,2 l/100 km, a więc przejechanie 100 km tym modelem kosztuje ok. 40 złotych - wylicza w informacji prasowej polski importer Suzuki. S-Cross jest niekwestionowanym przebojem w swoim segmencie i jednym z najchętniej wybieranych modeli Suzuki. Kolejne wcielenia tego auta klienci japońskiej marki doceniają za wygodę, bogate wyposażenie już w najtańszych wersjach, sporą ilość miejsca oraz funkcjonalność. Premiera aktualnej generacji miała miejsce w 2013 roku. W tegorocznej ofercie S-Cross był dostępny z silnikiem 1,4 Boosterjet i układem Mild Hybrid 48V SHVS. Taki model pozostaje w sprzedaży, ale ze skrzyniami manualnymi. Strong Hybrid uzupełni tym samym ofertę SUV-ów Suzuki i będzie dostępny wyłącznie ze skrzynią zautomatyzowaną 6AGS.

Foto: mat. prasowe

Tak samo jak w Vitarze Strong Hybrid, która wiosną weszła do sprzedaży, zespół napędowy S-Crossa Strong Hybrid tworzy 4-cylindrowy, wolnossący 102-konny silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 33 KM oraz akumulatorami litowo-jonowymi, które zamontowano pod podłogą bagażnika. To właśnie zmagazynowana w nich energia elektryczna pozwala na pokonanie krótkich dystansów także z wyłączonym silnikiem (benzynowym).  Jednostka główna generuje 116 KM i 138 niutonometrów momentu obrotowego. Z kolei zamontowany w aucie silnik elektryczny odciąża spalinowy, przy przyspieszaniu dostarczając dodatkowych 60 Nm. Hybrydowe Suzuki rozpędza się do 175 km/h (0-100 km/h od 12,7 s), a przy każdym zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu odzyskuje energię.

Czytaj więcej

Toyota z Suzuki wyprodukują furgonetki z napędem elektrycznym i wodorowym

S-Cross Strong Hybrid ma napęd na przód lub na wszystkie koła AllGrip. SUV jest oferowany ze skrzynią zautomatyzowaną AGS z 6 biegami. Co do efektu działa ona jak automat, choć poszczególne przełożenia kierowca może też zmieniać samodzielnie, używając łopatek przy kierownicy. Tak samo jak w Vitarze również w S-Crossie są dwa tryby jazdy (w wersji AllGrip dochodzą także tryby napędu na cztery koła). Można wybrać ustawienia standardowe lub tzw. eco. Jadąc z takimi ustawieniami (spokojna reakcja na przepustnicę, możliwie jak najczęstsza jazda tylko na prądzie, sprężarka klimatyzacji włączająca się zdecydowanie rzadziej) można uzyskać najbardziej ekonomiczne wartości spalania. Według procedur WLTP dla modelu S-Cross Strong Hybrid 2WD zużycie paliwa na setkę w cyklu mieszanym wynosi od 5,2 l (w pomiarze średniej przy prędkościach niskich - od 4,7 l). Samochód spełnia wymagania normy Euro 6d (średnia emisja dwutlenku węgla od 118 g/km).

Foto: mat. prasowe

S-Cross Strong Hybrid oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia i ośmiu kolorach nadwozia. S-Cross Strong Hybrid jest bogato wyposażony już w bazowej odmianie Premium (dwie pozostałe wersje to Elegance i – topowa - Elegance Sun). Najtańsza pełna hybryda S-Cross kosztuje od 120 900 zł. Na liście wyposażenia Strong Hybrid Premium jest komplet najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo (LDW, LDP, TSR, Weaving Alert, BSM, RCTA) oraz 17-calowe felgi aluminiowe. Podstawowy S-Cross ma też automatyczną, dwustrefową klimatyzację, interaktywny system multimedialny (dotykowy ekran o przekątnej 7 cali), czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Do tego system kluczyka zbliżeniowego oraz reflektory full LED (przednie i tylne). Samochody w wersji Elegance prócz wyposażenia Premium dodatkowo wyposażane są w nawigację satelitarną z trzyletnią (bezpłatną!) aktualizacją map, głośnik centralny w audio, 9-calowy interaktywny system multimedialny oraz kamerę 360 stopni (pierwszą taką w Suzuki). Siedzenia w tych SUV-ach są obszywane tapicerką z tkaniny, ale wykończenie w wyższych wersjach jest skórzane. Do tego polerowane felgi aluminiowe, zaś w wersji Elegancje Sun - dużych rozmiarów przeszklony dach panoramiczny.

Foto: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Co szósty kierowca planuje w tym roku kupić auto używane
Premiery
Citroen C5 Aircross: Uskrzydlona francuska rewolucja
Premiery
Elektryczny pick-up Bezosa kosztuje 94 tys. zł. Auto staje się hitem
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy