Suzuki S-Cross z nowym napędem w pełni hybrydowym

W salonach Suzuki debiutuje S-Cross z nowym układem napędowym Strong Hybrid, czyli z tzw. pełną hybrydą. To silnik, który został opracowany w Suzuki Motor Corporation i jest już oferowany w modelu Vitara Strong Hybrid.

Publikacja: 28.07.2022 11:58

Suzuki S-Cross z nowym napędem w pełni hybrydowym

Foto: mat. prasowe

Najnowszy napęd SUV-a japońskiej marki ma być przede wszystkim oszczędny – zużycie benzyny (wg WLTP w cyklu mieszanym) wynosi od 5,2 l/100 km, a więc przejechanie 100 km tym modelem kosztuje ok. 40 złotych - wylicza w informacji prasowej polski importer Suzuki. S-Cross jest niekwestionowanym przebojem w swoim segmencie i jednym z najchętniej wybieranych modeli Suzuki. Kolejne wcielenia tego auta klienci japońskiej marki doceniają za wygodę, bogate wyposażenie już w najtańszych wersjach, sporą ilość miejsca oraz funkcjonalność. Premiera aktualnej generacji miała miejsce w 2013 roku. W tegorocznej ofercie S-Cross był dostępny z silnikiem 1,4 Boosterjet i układem Mild Hybrid 48V SHVS. Taki model pozostaje w sprzedaży, ale ze skrzyniami manualnymi. Strong Hybrid uzupełni tym samym ofertę SUV-ów Suzuki i będzie dostępny wyłącznie ze skrzynią zautomatyzowaną 6AGS.

mat. prasowe

Tak samo jak w Vitarze Strong Hybrid, która wiosną weszła do sprzedaży, zespół napędowy S-Crossa Strong Hybrid tworzy 4-cylindrowy, wolnossący 102-konny silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 33 KM oraz akumulatorami litowo-jonowymi, które zamontowano pod podłogą bagażnika. To właśnie zmagazynowana w nich energia elektryczna pozwala na pokonanie krótkich dystansów także z wyłączonym silnikiem (benzynowym).  Jednostka główna generuje 116 KM i 138 niutonometrów momentu obrotowego. Z kolei zamontowany w aucie silnik elektryczny odciąża spalinowy, przy przyspieszaniu dostarczając dodatkowych 60 Nm. Hybrydowe Suzuki rozpędza się do 175 km/h (0-100 km/h od 12,7 s), a przy każdym zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu odzyskuje energię.

Czytaj więcej

Toyota z Suzuki wyprodukują furgonetki z napędem elektrycznym i wodorowym

S-Cross Strong Hybrid ma napęd na przód lub na wszystkie koła AllGrip. SUV jest oferowany ze skrzynią zautomatyzowaną AGS z 6 biegami. Co do efektu działa ona jak automat, choć poszczególne przełożenia kierowca może też zmieniać samodzielnie, używając łopatek przy kierownicy. Tak samo jak w Vitarze również w S-Crossie są dwa tryby jazdy (w wersji AllGrip dochodzą także tryby napędu na cztery koła). Można wybrać ustawienia standardowe lub tzw. eco. Jadąc z takimi ustawieniami (spokojna reakcja na przepustnicę, możliwie jak najczęstsza jazda tylko na prądzie, sprężarka klimatyzacji włączająca się zdecydowanie rzadziej) można uzyskać najbardziej ekonomiczne wartości spalania. Według procedur WLTP dla modelu S-Cross Strong Hybrid 2WD zużycie paliwa na setkę w cyklu mieszanym wynosi od 5,2 l (w pomiarze średniej przy prędkościach niskich - od 4,7 l). Samochód spełnia wymagania normy Euro 6d (średnia emisja dwutlenku węgla od 118 g/km).

mat. prasowe

S-Cross Strong Hybrid oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia i ośmiu kolorach nadwozia. S-Cross Strong Hybrid jest bogato wyposażony już w bazowej odmianie Premium (dwie pozostałe wersje to Elegance i – topowa - Elegance Sun). Najtańsza pełna hybryda S-Cross kosztuje od 120 900 zł. Na liście wyposażenia Strong Hybrid Premium jest komplet najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo (LDW, LDP, TSR, Weaving Alert, BSM, RCTA) oraz 17-calowe felgi aluminiowe. Podstawowy S-Cross ma też automatyczną, dwustrefową klimatyzację, interaktywny system multimedialny (dotykowy ekran o przekątnej 7 cali), czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Do tego system kluczyka zbliżeniowego oraz reflektory full LED (przednie i tylne). Samochody w wersji Elegance prócz wyposażenia Premium dodatkowo wyposażane są w nawigację satelitarną z trzyletnią (bezpłatną!) aktualizacją map, głośnik centralny w audio, 9-calowy interaktywny system multimedialny oraz kamerę 360 stopni (pierwszą taką w Suzuki). Siedzenia w tych SUV-ach są obszywane tapicerką z tkaniny, ale wykończenie w wyższych wersjach jest skórzane. Do tego polerowane felgi aluminiowe, zaś w wersji Elegancje Sun - dużych rozmiarów przeszklony dach panoramiczny.

mat. prasowe

mat. prasowe

Czytaj więcej

Co szósty kierowca planuje w tym roku kupić auto używane

Najnowszy napęd SUV-a japońskiej marki ma być przede wszystkim oszczędny – zużycie benzyny (wg WLTP w cyklu mieszanym) wynosi od 5,2 l/100 km, a więc przejechanie 100 km tym modelem kosztuje ok. 40 złotych - wylicza w informacji prasowej polski importer Suzuki. S-Cross jest niekwestionowanym przebojem w swoim segmencie i jednym z najchętniej wybieranych modeli Suzuki. Kolejne wcielenia tego auta klienci japońskiej marki doceniają za wygodę, bogate wyposażenie już w najtańszych wersjach, sporą ilość miejsca oraz funkcjonalność. Premiera aktualnej generacji miała miejsce w 2013 roku. W tegorocznej ofercie S-Cross był dostępny z silnikiem 1,4 Boosterjet i układem Mild Hybrid 48V SHVS. Taki model pozostaje w sprzedaży, ale ze skrzyniami manualnymi. Strong Hybrid uzupełni tym samym ofertę SUV-ów Suzuki i będzie dostępny wyłącznie ze skrzynią zautomatyzowaną 6AGS.

Pozostało 82% artykułu
Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Premiery
Kultowy model Mercedesa w nowym wydaniu. Tak wygląda pierwsza elektryczna Klasa G
Premiery
Tak wygląda Nissan Qashqai po liftingu. Można pomyśleć, że to nowy model
Premiery
Dwie polskie premiery: Nowy Aston Martin i Ford Mustang
Premiery
Land Rover Defender OCTA nadchodzi. Mercedes-AMG może mieć powody do obaw