Chiński Peugeot 408 to tak naprawdę 308 w wersji sedan

W Chinach pojawiła się zmodernizowana wersja modelu 408. To tak naprawdę sedan na platformie starego Peugeota 308 i nie ma nic wspólnego z najnowszym modelem o oznaczeniu 408 pokazanym niedawno w Europie.

Publikacja: 03.07.2022 07:25

Peugeot 408 na rynek chiński

Peugeot 408 na rynek chiński

Foto: mat. prasowe

W przeciwieństwie do europejskiej klienteli, chińscy odbiorcy preferują kompaktowe auta z wystającym bagażnikiem. Dostosowując się do upodobań Peugeot oferuje w Chinach model 308 z nowym nadwoziem pod nazwą 408. Teraz chiński 408 przechodzi właśnie modernizację. Jak zwykle w przypadku faceliftingu, ogranicza się on do zmian w przednim i tylnym pasie nadwozia. Z przodu chiński 408 otrzymał nowe reflektory LED, zmieniony wygląd osłony chłodnicy i zmiany w przednim zderzaku. Krótko mówiąc aktualny widok przodu chińskiego 408 jest niemal identyczny z europejskim 308. Z tyłu światła otrzymały nową grafikę, a pokrywa bagażnika jest bardziej płaska. Rozstaw osi wynosi 2,73 metra (europejski 308 - 2,67 m), a długość całkowita 4,75 metra (308 - 4,36 m).

Czytaj więcej

Prawie co drugie sprzedane auto w Europie to SUV. Numer 1 to...
Peugeot 408 na rynek chiński

Peugeot 408 na rynek chiński

Foto: mat. prasowe

Więcej nowości we wnętrzu - chiński model otrzymał po raz pierwszy i-Cockpit, który również bazuje na europejskim 308. Mała kierownica z cyfrowym wyświetlaczem umieszczonym powyżej, a do tego na środku deski rozdzielczej umieszczono ekran dotykowy. Jedynym silnikiem dostępnym w Chinach dla modelu 408 jest 1,6-litrowa turbodoładowana benzyna o mocy 170 KM i 250 Nm momentu obrotowego, napędzająca przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowego automatu.

Peugeot 408 na rynek chiński

Peugeot 408 na rynek chiński

Foto: mat. prasowe

Peugeot 408 na rynek chiński

Peugeot 408 na rynek chiński

Foto: mat. prasowe

Peugeot 408 na rynek chiński

Peugeot 408 na rynek chiński

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

6 tys. mniej aut w wieku poniżej 4 lat. Ceny wzrosły o ponad 32 proc.

W przeciwieństwie do europejskiej klienteli, chińscy odbiorcy preferują kompaktowe auta z wystającym bagażnikiem. Dostosowując się do upodobań Peugeot oferuje w Chinach model 308 z nowym nadwoziem pod nazwą 408. Teraz chiński 408 przechodzi właśnie modernizację. Jak zwykle w przypadku faceliftingu, ogranicza się on do zmian w przednim i tylnym pasie nadwozia. Z przodu chiński 408 otrzymał nowe reflektory LED, zmieniony wygląd osłony chłodnicy i zmiany w przednim zderzaku. Krótko mówiąc aktualny widok przodu chińskiego 408 jest niemal identyczny z europejskim 308. Z tyłu światła otrzymały nową grafikę, a pokrywa bagażnika jest bardziej płaska. Rozstaw osi wynosi 2,73 metra (europejski 308 - 2,67 m), a długość całkowita 4,75 metra (308 - 4,36 m).

Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9
Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem