Reklama

Chiński Peugeot 408 to tak naprawdę 308 w wersji sedan

W Chinach pojawiła się zmodernizowana wersja modelu 408. To tak naprawdę sedan na platformie starego Peugeota 308 i nie ma nic wspólnego z najnowszym modelem o oznaczeniu 408 pokazanym niedawno w Europie.

Publikacja: 03.07.2022 07:25

Peugeot 408 na rynek chiński

Peugeot 408 na rynek chiński

Foto: mat. prasowe

W przeciwieństwie do europejskiej klienteli, chińscy odbiorcy preferują kompaktowe auta z wystającym bagażnikiem. Dostosowując się do upodobań Peugeot oferuje w Chinach model 308 z nowym nadwoziem pod nazwą 408. Teraz chiński 408 przechodzi właśnie modernizację. Jak zwykle w przypadku faceliftingu, ogranicza się on do zmian w przednim i tylnym pasie nadwozia. Z przodu chiński 408 otrzymał nowe reflektory LED, zmieniony wygląd osłony chłodnicy i zmiany w przednim zderzaku. Krótko mówiąc aktualny widok przodu chińskiego 408 jest niemal identyczny z europejskim 308. Z tyłu światła otrzymały nową grafikę, a pokrywa bagażnika jest bardziej płaska. Rozstaw osi wynosi 2,73 metra (europejski 308 - 2,67 m), a długość całkowita 4,75 metra (308 - 4,36 m).

Czytaj więcej

Prawie co drugie sprzedane auto w Europie to SUV. Numer 1 to...
Peugeot 408 na rynek chiński

Peugeot 408 na rynek chiński

Foto: mat. prasowe

Więcej nowości we wnętrzu - chiński model otrzymał po raz pierwszy i-Cockpit, który również bazuje na europejskim 308. Mała kierownica z cyfrowym wyświetlaczem umieszczonym powyżej, a do tego na środku deski rozdzielczej umieszczono ekran dotykowy. Jedynym silnikiem dostępnym w Chinach dla modelu 408 jest 1,6-litrowa turbodoładowana benzyna o mocy 170 KM i 250 Nm momentu obrotowego, napędzająca przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowego automatu.

Peugeot 408 na rynek chiński

Peugeot 408 na rynek chiński

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama
Peugeot 408 na rynek chiński

Peugeot 408 na rynek chiński

Foto: mat. prasowe

Peugeot 408 na rynek chiński

Peugeot 408 na rynek chiński

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

6 tys. mniej aut w wieku poniżej 4 lat. Ceny wzrosły o ponad 32 proc.

W przeciwieństwie do europejskiej klienteli, chińscy odbiorcy preferują kompaktowe auta z wystającym bagażnikiem. Dostosowując się do upodobań Peugeot oferuje w Chinach model 308 z nowym nadwoziem pod nazwą 408. Teraz chiński 408 przechodzi właśnie modernizację. Jak zwykle w przypadku faceliftingu, ogranicza się on do zmian w przednim i tylnym pasie nadwozia. Z przodu chiński 408 otrzymał nowe reflektory LED, zmieniony wygląd osłony chłodnicy i zmiany w przednim zderzaku. Krótko mówiąc aktualny widok przodu chińskiego 408 jest niemal identyczny z europejskim 308. Z tyłu światła otrzymały nową grafikę, a pokrywa bagażnika jest bardziej płaska. Rozstaw osi wynosi 2,73 metra (europejski 308 - 2,67 m), a długość całkowita 4,75 metra (308 - 4,36 m).

Reklama
Premiery
Pierwsze takie Porsche w historii. Elektryczny Macan GTS ma kusić mocą
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Premiery
Nowe modele GAC wjeżdżają do polski. Produkcja aut w Austrii
Premiery
Mercedes-Maybach S 680 V12 Edition. Złoty i zupełnie nieskromny
Premiery
GAC wzbija się w powietrze. Chiński gigant stworzył markę latających samochodów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Premiery
Zmiany na rok modelowy 2026 w hicie Toyoty. W Europie sprzedano już milion egzemplarzy
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama