Chiński Peugeot 408 to tak naprawdę 308 w wersji sedan

W Chinach pojawiła się zmodernizowana wersja modelu 408. To tak naprawdę sedan na platformie starego Peugeota 308 i nie ma nic wspólnego z najnowszym modelem o oznaczeniu 408 pokazanym niedawno w Europie.

Publikacja: 03.07.2022 07:25

Peugeot 408 na rynek chiński

Peugeot 408 na rynek chiński

Foto: mat. prasowe

W przeciwieństwie do europejskiej klienteli, chińscy odbiorcy preferują kompaktowe auta z wystającym bagażnikiem. Dostosowując się do upodobań Peugeot oferuje w Chinach model 308 z nowym nadwoziem pod nazwą 408. Teraz chiński 408 przechodzi właśnie modernizację. Jak zwykle w przypadku faceliftingu, ogranicza się on do zmian w przednim i tylnym pasie nadwozia. Z przodu chiński 408 otrzymał nowe reflektory LED, zmieniony wygląd osłony chłodnicy i zmiany w przednim zderzaku. Krótko mówiąc aktualny widok przodu chińskiego 408 jest niemal identyczny z europejskim 308. Z tyłu światła otrzymały nową grafikę, a pokrywa bagażnika jest bardziej płaska. Rozstaw osi wynosi 2,73 metra (europejski 308 - 2,67 m), a długość całkowita 4,75 metra (308 - 4,36 m).

Czytaj więcej

Prawie co drugie sprzedane auto w Europie to SUV. Numer 1 to...
Peugeot 408 na rynek chiński

Peugeot 408 na rynek chiński

mat. prasowe

Więcej nowości we wnętrzu - chiński model otrzymał po raz pierwszy i-Cockpit, który również bazuje na europejskim 308. Mała kierownica z cyfrowym wyświetlaczem umieszczonym powyżej, a do tego na środku deski rozdzielczej umieszczono ekran dotykowy. Jedynym silnikiem dostępnym w Chinach dla modelu 408 jest 1,6-litrowa turbodoładowana benzyna o mocy 170 KM i 250 Nm momentu obrotowego, napędzająca przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowego automatu.

Peugeot 408 na rynek chiński

Peugeot 408 na rynek chiński

mat. prasowe

Peugeot 408 na rynek chiński

Peugeot 408 na rynek chiński

mat. prasowe

Peugeot 408 na rynek chiński

Peugeot 408 na rynek chiński

mat. prasowe

Czytaj więcej

6 tys. mniej aut w wieku poniżej 4 lat. Ceny wzrosły o ponad 32 proc.

W przeciwieństwie do europejskiej klienteli, chińscy odbiorcy preferują kompaktowe auta z wystającym bagażnikiem. Dostosowując się do upodobań Peugeot oferuje w Chinach model 308 z nowym nadwoziem pod nazwą 408. Teraz chiński 408 przechodzi właśnie modernizację. Jak zwykle w przypadku faceliftingu, ogranicza się on do zmian w przednim i tylnym pasie nadwozia. Z przodu chiński 408 otrzymał nowe reflektory LED, zmieniony wygląd osłony chłodnicy i zmiany w przednim zderzaku. Krótko mówiąc aktualny widok przodu chińskiego 408 jest niemal identyczny z europejskim 308. Z tyłu światła otrzymały nową grafikę, a pokrywa bagażnika jest bardziej płaska. Rozstaw osi wynosi 2,73 metra (europejski 308 - 2,67 m), a długość całkowita 4,75 metra (308 - 4,36 m).

Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł