Rekordowy okres Lexusa na polskim rynku

Polski importer Lexusa pochwalił się najnowszymi wynikami. A chwalić jest się czym, bo to rekordowy czas dla tej japońskiej marki z segmentu premium.

Publikacja: 08.06.2022 12:39

Rekordowy okres  Lexusa na polskim rynku

Foto: mat. prasowe

Lexus sprzedał w 2021 roku 740 tys. samochodów na całym świecie. Główny rynek to USA, gdzie ląduje 45 proc. aut tej marki. Kolejnym najważniejszym rynkiem są oczywiście Chiny (38 proc.). Na Europę przypada 10 proc. światowej sprzedaży, a w Japonii zostaje 7 proc. Najważniejszym modelem jest RX (220 tys. sztuk), drugie miejsce przypadło limuzynie ES (189 tys. egzemplarzy), a trzecie średniemu SUV NX (145 tys. sztuk). 10 proc. sprzedaży w Europie przekłada się na około 70 tys. samochodów, a to daje Lexusowi 2,1 proc. udziału w rynku premium, który na Starym Kontynencie liczył w 2021 roku około 3,3 mln sprzedanych samochodów.

Czytaj więcej

Lexus RZ 450e: Elektryczny SUV na platformie Toyoty

Japońska marka jest zadowolona ze swojej pozycji w Europie, bo od 2015 roku udział Lexusa w segmencie premium nieustannie rośnie. Taka sama sytuacja ma miejsce na polskim rynku. W zeszłym roku Lexus osiągnął rekordowy 7-proc. udział, sprzedając ponad 10 tys. aut. Nad Wisłą klienci najchętniej kupują model NX przed UX i RX. Do salonów marki najczęściej trafiają klienci mający małe i średnie przedsiębiorstwa.

Lexus NX

Lexus NX

Foto: mat. prasowe

Najważniejszy z polskiego punktu widzenia model – NX – został właśnie odnowiony. Zmodernizowany po siedmiu latach produkcji wprowadził na rynek również pierwszą dla tej marki hybrydę plug-in. Model noszący oznaczenie NX 450h+ posiada sprawdzoną technologię hybrydy plug-in montowaną w Toyocie RAV4 i pozwala na przejechanie 76 km w trybie czysto elektrycznym. W nowym modelu Lexus bardzo mocno popracował nad wnętrzem. Kokpit ma teraz klasyczny układ, z ekranem wskaźników przed kierowcą i dużym ekranem informacyjno-rozrywkowym w górnej części konsoli środkowej. Nareszcie zniknęło sterowanie gładzikiem.

Lexus RX

Lexus RX

Foto: mat. prasowe

Dopiero też co Japończycy przedstawili inną premierę - piątą generację modelu RX. Również tu poza klasycznymi hybrydami pojawi się model plug-in. Jak ważny to model dla Lexusa, widać po liczbach. Od czasu premiery pierwszej generacji 24 lata temu sprzedano ponad 3,5 mln egzemplarzy tego SUV-a, z czego ponad 300 tys. w Europie. Teraz topowa wersja tego modelu RX 500h otrzyma silnik o mocy 371 KM. Nowy RX ma niemal identyczne wymiary, co poprzednia generacja. Za to cała reszta, łącznie z wyglądem, jest kompletnie nowa.

Czytaj więcej

Rynek moto się kurczy, a Toyota rośnie w siłę. Rekordowy udział w rynku

Lexus sprzedał w 2021 roku 740 tys. samochodów na całym świecie. Główny rynek to USA, gdzie ląduje 45 proc. aut tej marki. Kolejnym najważniejszym rynkiem są oczywiście Chiny (38 proc.). Na Europę przypada 10 proc. światowej sprzedaży, a w Japonii zostaje 7 proc. Najważniejszym modelem jest RX (220 tys. sztuk), drugie miejsce przypadło limuzynie ES (189 tys. egzemplarzy), a trzecie średniemu SUV NX (145 tys. sztuk). 10 proc. sprzedaży w Europie przekłada się na około 70 tys. samochodów, a to daje Lexusowi 2,1 proc. udziału w rynku premium, który na Starym Kontynencie liczył w 2021 roku około 3,3 mln sprzedanych samochodów.

Producenci
Branża samochodowa w kryzysie. Kolejne firmy motoryzacyjne zaciskają pasa
Producenci
Volkswagen zamyka fabryki i zwalnia pracowników, ale zainwestuje w Riviana 5,8 mld USD
Producenci
Szef Volkswagena szokuje radykalnym planem oszczędności. Pracownikom się nie spodoba
Producenci
Branża samochodowa w opałach. Audi i Nissan planują redukcję zatrudnienia
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Producenci
Zyski BMW spadły o prawie 84 proc. Winne problemy techniczne i Chiny