Land Rover Defender 130: Osiem miejsc siedzących

Land Rover wprowadza na rynek Defendera z oznaczeniem 130. To trzeci wariant w ofercie tego modelu. Ośmiomiejscowe auto terenowe ma długość 5,36 metra, które powinno oferować mnóstwo miejsca dla pasażerów i bagaż.

Publikacja: 25.06.2022 08:59

Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130

Foto: mat. prasowe

Nowy Land Rover Defender był do tej pory dostępny w dwóch wersjach: krótszej, jako dwudrzwiowy Defender 90 (rozstaw osi 2,59 m, długość z kołem zapasowym zamocowanym na tylnych drzwiach 4,58 m) i czterodrzwiowej 110 (3,02 rozstaw osi i 5,02 m długość). Już niebawem pojawi się trzeci wariant - Land Rover Defender 130. Auto dedykowane głownie na rynki Ameryki Północnej, Chin i na Bliski Wschód. Model 130 pojawi się również w Europie.

Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130

mat. prasowe

Ponieważ rozstaw osi nowej wersji 130 pozostał taki sam jak w Defenderze 110, zwiększenie długości karoserii o 35 cm korzystnie wyjdzie zarówno dla samej pojemności bagażnika, ale także dla wygodnego pomieszczenia dodatkowych pasażerów w trzecim rzędzie. Opcja trzeciego rzędu foteli jest co prawda dostępna też w modelu 110, ale w przy tej konfiguracji przestrzeń bagażowa zmniejsza się z 743 do 160 litrów. To zbyt mało w porównaniu np. ze znanymi pełnowymiarowymi SUV-ami produkcji amerykańskiej, które jako siedmiomiejscowe oferują również użyteczne przedziały bagażowe.

Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130

mat. prasowe

Defender 130 będzie dostępny w dwóch wersjach: pięciomiejscowej i ośmiomiejscowej. Po całkowitym złożeniu foteli drugiego i trzeciego rzędu pojemność bagażnika wynosi 2516 litrów. W wersji 5-miejscowej do dyspozycji mamy 1329 litrów. Przy pełnej ośmioosobowej obsadzie pozostaje nadal 389 litrów przestrzeni bagażowej. Czyli mamy bagażnik jak w typowym kompakcie.

Czytaj więcej

Range Rover Sport: Całkiem nowy, ale na pewno nie tani
Od lewej: Land Rover Defender 90, 110 i 130

Od lewej: Land Rover Defender 90, 110 i 130

mat. prasowe

Początkowo Defender 130 oferowany będzie z rzędowym silnikiem sześciocylindrowym o pojemności 3-litrów i mocy 400 KM. Poza tym pojawią się dwa diesle - wersje D250 i D300. Defender 130 jest standardowo wyposażony w pneumatyczne zawieszenie o regulowanej wysokości. Aby zrekompensować gorszy kąt nachylenia tylnej części nadwozia wynikający z dłuższego zwisu tylnego, dolna część nadwozia jest nachylona ku górze. Póki co importer nie podał polskich cen Defendera 130.

Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130

mat. prasowe

Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130

mat. prasowe

Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130

mat. prasowe

Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130

mat. prasowe

Czytaj więcej

Bentley Bentayga EWB: Dodatkowe 18 cm dla prawie połowy klientów

Nowy Land Rover Defender był do tej pory dostępny w dwóch wersjach: krótszej, jako dwudrzwiowy Defender 90 (rozstaw osi 2,59 m, długość z kołem zapasowym zamocowanym na tylnych drzwiach 4,58 m) i czterodrzwiowej 110 (3,02 rozstaw osi i 5,02 m długość). Już niebawem pojawi się trzeci wariant - Land Rover Defender 130. Auto dedykowane głownie na rynki Ameryki Północnej, Chin i na Bliski Wschód. Model 130 pojawi się również w Europie.

Ponieważ rozstaw osi nowej wersji 130 pozostał taki sam jak w Defenderze 110, zwiększenie długości karoserii o 35 cm korzystnie wyjdzie zarówno dla samej pojemności bagażnika, ale także dla wygodnego pomieszczenia dodatkowych pasażerów w trzecim rzędzie. Opcja trzeciego rzędu foteli jest co prawda dostępna też w modelu 110, ale w przy tej konfiguracji przestrzeń bagażowa zmniejsza się z 743 do 160 litrów. To zbyt mało w porównaniu np. ze znanymi pełnowymiarowymi SUV-ami produkcji amerykańskiej, które jako siedmiomiejscowe oferują również użyteczne przedziały bagażowe.

Premiery
Dla tych, dla których Audi RS Q8 jest za wolne. Najmocniejszy model w dziejach Audi
Premiery
Polska premiera BMW M5 równocześnie ze światową
Premiery
Ford szykuje się na rajd Dakar. Pod maską V8, a za kierownicą legendy
Premiery
Alpine A290: Nowa era w dziejach francuskiej marki
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Premiery
Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata