Land Rover Defender 130: Osiem miejsc siedzących

Land Rover wprowadza na rynek Defendera z oznaczeniem 130. To trzeci wariant w ofercie tego modelu. Ośmiomiejscowe auto terenowe ma długość 5,36 metra, które powinno oferować mnóstwo miejsca dla pasażerów i bagaż.

Publikacja: 25.06.2022 08:59

Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130

Foto: mat. prasowe

Nowy Land Rover Defender był do tej pory dostępny w dwóch wersjach: krótszej, jako dwudrzwiowy Defender 90 (rozstaw osi 2,59 m, długość z kołem zapasowym zamocowanym na tylnych drzwiach 4,58 m) i czterodrzwiowej 110 (3,02 rozstaw osi i 5,02 m długość). Już niebawem pojawi się trzeci wariant - Land Rover Defender 130. Auto dedykowane głownie na rynki Ameryki Północnej, Chin i na Bliski Wschód. Model 130 pojawi się również w Europie.

Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130

Foto: mat. prasowe

Ponieważ rozstaw osi nowej wersji 130 pozostał taki sam jak w Defenderze 110, zwiększenie długości karoserii o 35 cm korzystnie wyjdzie zarówno dla samej pojemności bagażnika, ale także dla wygodnego pomieszczenia dodatkowych pasażerów w trzecim rzędzie. Opcja trzeciego rzędu foteli jest co prawda dostępna też w modelu 110, ale w przy tej konfiguracji przestrzeń bagażowa zmniejsza się z 743 do 160 litrów. To zbyt mało w porównaniu np. ze znanymi pełnowymiarowymi SUV-ami produkcji amerykańskiej, które jako siedmiomiejscowe oferują również użyteczne przedziały bagażowe.

Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130

Foto: mat. prasowe

Defender 130 będzie dostępny w dwóch wersjach: pięciomiejscowej i ośmiomiejscowej. Po całkowitym złożeniu foteli drugiego i trzeciego rzędu pojemność bagażnika wynosi 2516 litrów. W wersji 5-miejscowej do dyspozycji mamy 1329 litrów. Przy pełnej ośmioosobowej obsadzie pozostaje nadal 389 litrów przestrzeni bagażowej. Czyli mamy bagażnik jak w typowym kompakcie.

Czytaj więcej

Range Rover Sport: Całkiem nowy, ale na pewno nie tani
Od lewej: Land Rover Defender 90, 110 i 130

Od lewej: Land Rover Defender 90, 110 i 130

Foto: mat. prasowe

Początkowo Defender 130 oferowany będzie z rzędowym silnikiem sześciocylindrowym o pojemności 3-litrów i mocy 400 KM. Poza tym pojawią się dwa diesle - wersje D250 i D300. Defender 130 jest standardowo wyposażony w pneumatyczne zawieszenie o regulowanej wysokości. Aby zrekompensować gorszy kąt nachylenia tylnej części nadwozia wynikający z dłuższego zwisu tylnego, dolna część nadwozia jest nachylona ku górze. Póki co importer nie podał polskich cen Defendera 130.

Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130

Foto: mat. prasowe

Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130

Foto: mat. prasowe

Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130

Foto: mat. prasowe

Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Bentley Bentayga EWB: Dodatkowe 18 cm dla prawie połowy klientów

Nowy Land Rover Defender był do tej pory dostępny w dwóch wersjach: krótszej, jako dwudrzwiowy Defender 90 (rozstaw osi 2,59 m, długość z kołem zapasowym zamocowanym na tylnych drzwiach 4,58 m) i czterodrzwiowej 110 (3,02 rozstaw osi i 5,02 m długość). Już niebawem pojawi się trzeci wariant - Land Rover Defender 130. Auto dedykowane głownie na rynki Ameryki Północnej, Chin i na Bliski Wschód. Model 130 pojawi się również w Europie.

Ponieważ rozstaw osi nowej wersji 130 pozostał taki sam jak w Defenderze 110, zwiększenie długości karoserii o 35 cm korzystnie wyjdzie zarówno dla samej pojemności bagażnika, ale także dla wygodnego pomieszczenia dodatkowych pasażerów w trzecim rzędzie. Opcja trzeciego rzędu foteli jest co prawda dostępna też w modelu 110, ale w przy tej konfiguracji przestrzeń bagażowa zmniejsza się z 743 do 160 litrów. To zbyt mało w porównaniu np. ze znanymi pełnowymiarowymi SUV-ami produkcji amerykańskiej, które jako siedmiomiejscowe oferują również użyteczne przedziały bagażowe.

Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł