Wyjątkowa Toyota GR Supra GT4 50 Edition. Powstanie tylko sześć sztuk

W niespełna dwa lata od rozpoczęcia produkcji Toyoty GR Supry GT4 dostarczono 50 egzemplarzy tego wyścigowego auta. Z tej okazji Toyota Gazoo Racing Europe przygotowało wyjątkową, ograniczoną do zaledwie sześciu egzemplarzy wersję specjalną.

Publikacja: 11.03.2022 09:04

Wyjątkowa Toyota GR Supra GT4 50 Edition. Powstanie tylko sześć sztuk

Foto: mat. prasowe

Toyota GR Supra GT4 to profesjonalnie przygotowana wyścigówka w oparciu o model GR Supra. Samochód opracowany przez Toyota Gazoo Racing Europe w Kolonii zadebiutował w 2020 roku. Wyścigowa GR Supra szybko okazała się konkurencyjnym autem w seriach GT4 na całym świecie. Kierowcy wystartowali tym modelem w ponad 250 wyścigach, odnieśli 36 zwycięstw w swojej klasie i aż 78 razy stawali na podium. W niespełna dwa lata do klientów trafiło 50 egzemplarzy tego auta. Z tej okazji powstanie limitowana do sześciu egzemplarzy wersja rocznicowa GR Supra GT4 50 Edition.

mat. prasowe

- Sprzedaż tylu aut w tak krótkim czasie jest sporym osiągnięciem. Było to możliwe dzięki ciężkiej pracy rodziny TOYOTA GAZOO Racing w Japonii, USA i Europie. Dziękujemy naszym klientom za zaufanie oraz pomoc w ulepszaniu tego auta. Wierzymy, że to doskonała okazja, by świętować i podzielić się wyjątkowymi egzemplarzami GR Supry GT4” – mówi Florian von Hasselbach z Toyota Gazoo Racing Europe. Dwie GR Supry GT4 50 Edition trafią do Azji, dwa auta przeznaczono na rynek amerykański, a dwa zostaną w Europie. Rocznicowe samochody wyróżniają się czerwonym lakierem (standardowo GR Supra GT4 jest biała), a także zarezerwowanymi dla tego modelu oznaczeniami “50 Edition”. Specjalne naklejki w złotym kolorze rozmieszczono na przednich błotnikach przed drzwiami oraz na dachu. Nabywcy otrzymają też specjalną czarną plandekę, którą można przykryć auto.

Czytaj więcej

Znamy ceny pierwszej w pełni elektrycznej Toyoty

GR Supra GT4 50 Edition ma takie same osiągi i parametry techniczne jak standardowa GR Supra GT4. Pochodzący z seryjnej GR Supry trzylitrowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik z pojedynczą turbiną typu Twin-Scroll ma wyjściowo 430 KM mocy. Auto wyposażone jest też w siedmiobiegową, sportową automatyczną skrzynię biegów z łopatkami przy kierownicy do zmiany przełożeń, mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu oraz sportowe zawieszenie i układ wydechowy, a elementy aerodynamiczne wykonano z kompozytów włókien naturalnych.

mat. prasowe

Tak jak w drogowej wersji GR Supry, przednie zawieszenie to kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, a na obu osiach są sprężyny KW. Układ hamulcowy został wzmocniony poprzez zastosowanie wyścigowych zacisków, z sześcioma tłoczkami z przodu oraz czterema z tyłu. Samochód ma też pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa – klatkę bezpieczeństwa opartą na lekkim stalowym nadwoziu oraz wyścigowy fotel zgodny ze standardami FIA z sześciopunktowymi pasami. Wyjątkowa GR Supra GT4 50 Edition kosztuje dokładnie tyle samo, co model standardowy - 175 tys. euro netto.

Czytaj więcej

Toyota prezentuje piątą generację napędu hybrydowego. Premiera w Corolli Cross

mat. prasowe

mat. prasowe

Toyota GR Supra GT4 to profesjonalnie przygotowana wyścigówka w oparciu o model GR Supra. Samochód opracowany przez Toyota Gazoo Racing Europe w Kolonii zadebiutował w 2020 roku. Wyścigowa GR Supra szybko okazała się konkurencyjnym autem w seriach GT4 na całym świecie. Kierowcy wystartowali tym modelem w ponad 250 wyścigach, odnieśli 36 zwycięstw w swojej klasie i aż 78 razy stawali na podium. W niespełna dwa lata do klientów trafiło 50 egzemplarzy tego auta. Z tej okazji powstanie limitowana do sześciu egzemplarzy wersja rocznicowa GR Supra GT4 50 Edition.

Pozostało 82% artykułu
Premiery
Ferrari 12Cilindri: Nowy flagowiec z Maranello. Zbudowany wegdług starych zasad
Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił