Toyota GR Supra GT4 to profesjonalnie przygotowana wyścigówka w oparciu o model GR Supra. Samochód opracowany przez Toyota Gazoo Racing Europe w Kolonii zadebiutował w 2020 roku. Wyścigowa GR Supra szybko okazała się konkurencyjnym autem w seriach GT4 na całym świecie. Kierowcy wystartowali tym modelem w ponad 250 wyścigach, odnieśli 36 zwycięstw w swojej klasie i aż 78 razy stawali na podium. W niespełna dwa lata do klientów trafiło 50 egzemplarzy tego auta. Z tej okazji powstanie limitowana do sześciu egzemplarzy wersja rocznicowa GR Supra GT4 50 Edition.
- Sprzedaż tylu aut w tak krótkim czasie jest sporym osiągnięciem. Było to możliwe dzięki ciężkiej pracy rodziny TOYOTA GAZOO Racing w Japonii, USA i Europie. Dziękujemy naszym klientom za zaufanie oraz pomoc w ulepszaniu tego auta. Wierzymy, że to doskonała okazja, by świętować i podzielić się wyjątkowymi egzemplarzami GR Supry GT4” – mówi Florian von Hasselbach z Toyota Gazoo Racing Europe. Dwie GR Supry GT4 50 Edition trafią do Azji, dwa auta przeznaczono na rynek amerykański, a dwa zostaną w Europie. Rocznicowe samochody wyróżniają się czerwonym lakierem (standardowo GR Supra GT4 jest biała), a także zarezerwowanymi dla tego modelu oznaczeniami “50 Edition”. Specjalne naklejki w złotym kolorze rozmieszczono na przednich błotnikach przed drzwiami oraz na dachu. Nabywcy otrzymają też specjalną czarną plandekę, którą można przykryć auto.
Czytaj więcej
Toyota uruchomiona rezerwacja online swojego nowego modelu o dziwnej nazwie bZ4X. To pierwszy pełny elektryk Japończyków, który wchodzi na rynek jako średniej wielkości SUV oparty na architekturze eTNGA.
GR Supra GT4 50 Edition ma takie same osiągi i parametry techniczne jak standardowa GR Supra GT4. Pochodzący z seryjnej GR Supry trzylitrowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik z pojedynczą turbiną typu Twin-Scroll ma wyjściowo 430 KM mocy. Auto wyposażone jest też w siedmiobiegową, sportową automatyczną skrzynię biegów z łopatkami przy kierownicy do zmiany przełożeń, mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu oraz sportowe zawieszenie i układ wydechowy, a elementy aerodynamiczne wykonano z kompozytów włókien naturalnych.