Reklama

Mercedes AMG GLE 63 / GLS 63: Zmasowany atak SUV-ów AMG

Mercedes zaprezentował dwie nowe, topowe wersje swoich SUV-ów. AMG GLE 63 i

Publikacja: 22.11.2019 09:24

Mercedes AMG GLE 63 / GLS 63: Zmasowany atak SUV-ów AMG

Foto: moto.rp.pl

MERCEDES-AMG GLE 63

Reklama
Reklama

Dział AMG z Affalterbach zmodernizował Mercedesa GLE według własnej receptury. AMG GLE 63 jest napędzany czterolitrowym, podwójnie doładowanym silnikiem V8 z systemem odłączania cylindrów. Topowa wersja GLE ma 571 KM mocy, a wersja z dodatkowym oznaczeniem „S” osiąga nawet 612 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 750 lub 850 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,0 sekundy lub dla wersji „S” 3,8 sekundy. Prędkość maksymalną z opcjonalnym pakietem AMG wynosi 280 km/h.

""

Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Nowy 48-woltowy układ elektryczny umożliwia uzyskać dodatkowe 16 kW (22 KM) i 250 Nm np. przy maksymalnym przyspieszeniu. Odpowiedzialny za to jest generator rozrusznika umieszczony między silnikiem a skrzynią biegów, który łączy rozrusznik i alternator w mały silnik elektryczny. Technologia ta może również pomóc w oszczędzaniu paliwa, ponieważ jest również odpowiedzialna za funkcje hybrydowe, takie jak rekuperacja, żeglowanie i delikatne przebudzenie funkcji start/stop.

Reklama
Reklama
""

Foto: moto.rp.pl

Napęd na wszystkie koła 4-Matic + zmiennie rozdziela moc silnika między osiami dzięki elektromechanicznemu sprzęgłu. Aby zapewnić maksymalną przyczepność, rozkład momentu obrotowego jest stale obliczany i oceniany w sposób ciągły między zawsze napędzaną osią tylną, a dołączaną wtedy kiedy to konieczne przednią. Ponadto standardowy elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu pomaga przenieść moc na asfalt.

""

Foto: moto.rp.pl

Dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z trybem ręcznym i automatyczną funkcją międzygazu została również zmieniona przez AMG tak, żeby była lżejsza i szybciej reagowała. Zastosowano pneumatyczne zawieszenie o trzech stopniach twardości. Jedną z najważniejszych zalet jest aktywna stabilizacja przechyłu, która jest podłączona do układu elektrycznego o napięciu 48 V. Wysokość GLE AMG dostosowuje w sposób ciągły w zależności od wybranego trybu jazdy, a jest ich sześć: Piasek, Trail, Komfort, Sport, Sport + i Indywidualny. Wersja S ma dodatkowo tryb wyścigowy. Ustawienia wpływają na pracę silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i układu kierowniczego.

""

Foto: moto.rp.pl

Póki co nie wiadomo kiedy dokładnie Mercedes-AMG GLE 63 pojawi się w salonach. Nie znamy też jego ceny.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG: Pierwszy samochód, który stworzyłem był elektryczny

MERCEDES-AMG GLS 63 4-Matic +

Koleny mocny Mercedes przerobiony przez AMG to seria GLS. Premiera tego modelu odbyła się podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles.

Mercedes pozycjonuje nowego GLS-a jako klasę S wśród modeli SUV. Mercedes-AMG GLS 63 4-Matic + ma moc 612 KM. Tu też pod maską znalazł się czterocylindrowy silnik benzynowy V8 z dwoma turbodoładowaniami. Do tego dochodzi system EQ Boost, który jest zasilany przez 48-woltowy układ elektryczny i daje dodatkowe 22 KM mocy. W ten sposób można wywołać aż 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. GLS przyspiesza do setki w 4,2 sekundy i rozpędza się do elektronicznie ograniczonych 250 km/h. Z dostępnym za dopłatą pakietem AMG olbrzymi SUV osiąga 280 km/h.

""

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+.

Foto: moto.rp.pl

Automatyczna skrzynia biegów ma 9-biegów. Pneumatyczne zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami ma zapewnić szpagat pomiędzy komfortem i sportową jazdą. Ponadto możliwa jest regulacja poziomu nadwozia od minus 10 do plus 55 milimetrów. Pod wyglądu Mercedes-AMG GLS 63 podąża własną drogą. Powiększona osłona chłodnicy ma pionowe chromowane rozpórki, reflektory LED wykorzystują technologię multibeam, przedłużenia nadkoli, listwy progowe i obudowy lusterek zewnętrznych są pomalowane w kolorze nadwozia, przeprojektowany tylny zderzak ma zintegrowany dyfuzor. Standradowo montowane są 21-calowe felgi, za dodatkową opłatą mogą one mieć nawet 23-cale.

Reklama
Reklama
""

Foto: moto.rp.pl

Podobnie jak w przypadku GLE AMG 63 ceny GLS 63 nie są znane. Nie wiadomo też kiedy auto trafi na rynek.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

MERCEDES-AMG GLE 63

Dział AMG z Affalterbach zmodernizował Mercedesa GLE według własnej receptury. AMG GLE 63 jest napędzany czterolitrowym, podwójnie doładowanym silnikiem V8 z systemem odłączania cylindrów. Topowa wersja GLE ma 571 KM mocy, a wersja z dodatkowym oznaczeniem „S” osiąga nawet 612 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 750 lub 850 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,0 sekundy lub dla wersji „S” 3,8 sekundy. Prędkość maksymalną z opcjonalnym pakietem AMG wynosi 280 km/h.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Reklama
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama