Ford Fiesta: Ostatnie zmiany na finiszu

Ford odświeża Fiestę. W modelu na rok 2022 zmieniono wygląd i poprawiono systemy bezpieczeństwa. Od 2024 roku pojawi się nowa, elektryczna Fiesta.

Publikacja: 18.09.2021 07:51

Ford Fiesta: Ostatnie zmiany na finiszu

Foto: Ford

W niemieckiej fabryce w Kolonii-Niehl Ford buduje ósmą generację Fiesty . W przypadku zaprezentowanej modernizacji zespół projektowy skupił się przede wszystkim na przodzie Fiesty. Tutaj zmiany są najbardziej widoczne. Zaawansowanie techniczne małego samochodu obejmuje przede wszystkim nowe systemy bezpieczeństwa oraz poprawę oświetlenia. Nowa wersja będzie dostępna dla klientów na początku 2022 roku.

Foto: Ford Fiesta 2022.

Obecna Fiesta budowana jest od 2017 roku. W nowym modelu platforma pozostaje nietknięta. Oznacza to, że wymiary, ilość miejsca w środku i pojemność bagażnika pozostają takie same. Fiesta pozostaje dostępna w wersji trzy- lub pięciodrzwiowej. Z oferty znika topowy wariant Fiesta Vignale. Najbardziej zauważalne są zmiany z przodu. Znikają światła przeciwmgielne, które znalazły swoje miejsce przy reflektorach. Tym samym zmienił się również kształ przedniego zderzaka, który otrzymuje różne wykończenie, w zależności od wersji wyposażenia. Przeprojektowana maska ​​jest nieco wyżej niż wcześniej i oferuje miejsce na większy grill, na którym wylądował logo marki, które wcześniej znajdowało się powyżej.

Foto: Ford Fiesta 2022.

Reflektory są znacznie bardziej smukłe i wyraziste. To ma sprawić, że ​​Fiesta ma stać się z wyglądu bardziej dynamiczna. Po raz pierwszy w Fieście Ford stosuje reflektory LED w standardzie. Opcjonalnie dostępne są adaptacyjne reflektory matrycowe LED, które zapewniają nieoślepiające światła drogowe i elastycznie dostosowują stożek światła do sytuacji na drodze. Za to zmiany w tylnej części auta są minimalne. Tylne światła otrzymały nowe ramki w kolorze czarnym i to w zasadzie tyle.

Foto: Ford Fiesta 2022

Foto: Ford Fiesta 2022

Pojawiło się siedem nowo zaprojektowanych obręczy ze stopów lekkich. Największe mają 18-cali i są odpłatną opcją w wersji ST (seria 17 cali). Pod względem kolorystycznym portfolio poszerzają kolory Boundless Blue Metallic i Beautiful Berry Red Metallic. Dla Fiesty ST dostępny jest nowy wariant kolorystyczny o nazwie Mean Green Metallic.

Foto: Ford Fiesta ST 2022

Zmiany we wnętrzu również są umiarkowane np. pojawią się szwy siedzeń w kolorze karoserii samochodu. W przyszłości Ford będzie sam produkował siedzenia do sportowej Fiesty ST. Za ten element w jeszcze aktualnym modelu odpowiadała firma Recaro. Wyświetlacz na desce rozdzielczej powiększa się do 12,3 cala. Ford po raz pierwszy instaluje w Fieście funkcję ostrzegania o lokalnych zagrożeniach (Local Hazard Information) oraz funkcję ostrzegania o niewłaściwym kierunku jazdy (Wrong Way Alert).

Foto: Ford Fiesta ST 2022

Po stronie napędu Ford niczego nie zmienia. Podstawową jednostką pozostaje trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,1 litra i mocy 75 KM, która jako jedyna posiada 5-biegową manualną skrzynię biegów, podczas gdy pozostałe warianty silnikowe są połączone z co najmniej 6-biegową manualną skrzynią biegów. Jednolitrowy, trzycylindrowy silnik EcoBoost nadal dostępny będzie w trzech różnych wariantach - o mocy 100 KM, 125 KM lub 155 KM. Wersje o mocy 125 KM i 155 KM to miękkie hybrydy z technologią 48 V. Wersja ST pod maską ma 200-konny, 1,5-litrowy silnik EcoBoost, którego maksymalny moment obrotowy wzrasta o 10 procent do 320 Nm. Silniki diesla nie były dostępne w Fieście od 2020 roku. Od 2024 roku Ford chce oferować wyłącznie elektryczne wersje Fiesty.

Foto: Ford Fiesta Active 2022

W niemieckiej fabryce w Kolonii-Niehl Ford buduje ósmą generację Fiesty . W przypadku zaprezentowanej modernizacji zespół projektowy skupił się przede wszystkim na przodzie Fiesty. Tutaj zmiany są najbardziej widoczne. Zaawansowanie techniczne małego samochodu obejmuje przede wszystkim nowe systemy bezpieczeństwa oraz poprawę oświetlenia. Nowa wersja będzie dostępna dla klientów na początku 2022 roku.

Obecna Fiesta budowana jest od 2017 roku. W nowym modelu platforma pozostaje nietknięta. Oznacza to, że wymiary, ilość miejsca w środku i pojemność bagażnika pozostają takie same. Fiesta pozostaje dostępna w wersji trzy- lub pięciodrzwiowej. Z oferty znika topowy wariant Fiesta Vignale. Najbardziej zauważalne są zmiany z przodu. Znikają światła przeciwmgielne, które znalazły swoje miejsce przy reflektorach. Tym samym zmienił się również kształ przedniego zderzaka, który otrzymuje różne wykończenie, w zależności od wersji wyposażenia. Przeprojektowana maska ​​jest nieco wyżej niż wcześniej i oferuje miejsce na większy grill, na którym wylądował logo marki, które wcześniej znajdowało się powyżej.

Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9
Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem