W niemieckiej fabryce w Kolonii-Niehl Ford buduje ósmą generację Fiesty . W przypadku zaprezentowanej modernizacji zespół projektowy skupił się przede wszystkim na przodzie Fiesty. Tutaj zmiany są najbardziej widoczne. Zaawansowanie techniczne małego samochodu obejmuje przede wszystkim nowe systemy bezpieczeństwa oraz poprawę oświetlenia. Nowa wersja będzie dostępna dla klientów na początku 2022 roku.
Obecna Fiesta budowana jest od 2017 roku. W nowym modelu platforma pozostaje nietknięta. Oznacza to, że wymiary, ilość miejsca w środku i pojemność bagażnika pozostają takie same. Fiesta pozostaje dostępna w wersji trzy- lub pięciodrzwiowej. Z oferty znika topowy wariant Fiesta Vignale. Najbardziej zauważalne są zmiany z przodu. Znikają światła przeciwmgielne, które znalazły swoje miejsce przy reflektorach. Tym samym zmienił się również kształ przedniego zderzaka, który otrzymuje różne wykończenie, w zależności od wersji wyposażenia. Przeprojektowana maska jest nieco wyżej niż wcześniej i oferuje miejsce na większy grill, na którym wylądował logo marki, które wcześniej znajdowało się powyżej.
Reflektory są znacznie bardziej smukłe i wyraziste. To ma sprawić, że Fiesta ma stać się z wyglądu bardziej dynamiczna. Po raz pierwszy w Fieście Ford stosuje reflektory LED w standardzie. Opcjonalnie dostępne są adaptacyjne reflektory matrycowe LED, które zapewniają nieoślepiające światła drogowe i elastycznie dostosowują stożek światła do sytuacji na drodze. Za to zmiany w tylnej części auta są minimalne. Tylne światła otrzymały nowe ramki w kolorze czarnym i to w zasadzie tyle.