Siedem używanych samochodów, które w najbliższych latach zwiększą swoją wartość

Jeszcze nie klasyki, ale w przyszłości na pewno nimi zostaną, a to oznacza, że ich wartość znacznie wzrośnie i raczej na pewno nie stracą na wartości.Przedstawiamy wam dziesięć aut, których wartość przez ostatnie dwa lata wzrosła o co najmniej 45 procent.

Publikacja: 16.12.2023 12:26

Opel Speedster Turbo

Opel Speedster Turbo

Foto: mat. prasowe

Audi S4 (B5) Avant
Subtelne kombi z dużą mocą, najlepiej z rocznika 1999 - 2000. Silnik V6 biturbo, pojemność 2671 cm3, moc 265 KM, stały napęd na wszystkie koła. Wartość rynkowa przez ostatnie dwa lata utrzymana na stabilnym poziomie, w przyszłości duża szansa na wzrost cen, sytuacja rynkowa: od 43 tys. zł do 108 tys. zł. Bardzo trudno znaleźć dobrze zachowany egzemplarz w seryjnym stanie.

Audi S4 Avant (B5) z 1999 roku

Audi S4 Avant (B5) z 1999 roku

mat. prasowe

Audi S4 Avant (B5) z 1999 roku

Audi S4 Avant (B5) z 1999 roku

mat. prasowe

Topowa wersja Audi A4, która pojawiła się na rynku w 1998 roku z silnikiem V6 biturbo. Dyskretny z zewnątrz, wyróżniający się nowymi zderzakami i 17-calowymi kołami Avus. Moc silnika V6 to 265 KM i osiągana jest przy 5800 obr./min., a maksymalny moment obrotowy jest dostępny od 1850 do 3600 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 s, prędkość ograniczona do 250 km/h. Maksymalna pojemność bagażnika Avanta B5 wynosi 1250 litrów. Niestety na rynku są w większości egzemplarze po modernizacjach tuningowych, czy to silnika czy karoserii. Najbardziej cenne są egzemplarze oryginalne. Uwaga na turbosprężarkę. Jeśli jest uszkodzona, będzie to kosztowne, ponieważ Audi zaleca w takim wypadku wymianę kompletu, czyli dwóch turbosprężarek.

BMW 330 Ci (E46)
Jedna z najlepszych "trójek" coupe z trzylitrową rzędową szóstką. BMW 330Ci budowane było w latach 2003 do 2006. Miało silnik R6, o pojemności 2979 cm3, mocy 231 KM i napęd na tylne koła. Jeśli znajdziemy egzemplarz w bardzo dobrym stanie, z małym przebiegiem zapłacimy za niego ok. 110-120 tys. zł. To model, który łączy w sobie trzy cechy przyszłego klasyka: nadwozie coupe, rzędowy sześciocylindrowy silnik wolnossący i krótki okres budowy. Na rynku poza coupe są również kabriolety 330 Ci, ale te jeszcze trudniej znaleźć.

BMW 330Ci Coupe (E46)

BMW 330Ci Coupe (E46)

mat. prasowe

BMW 330Ci Cabrio (E46)

BMW 330Ci Cabrio (E46)

mat. prasowe

BMW 330 Ci E46 to jedno z najpiękniejszych BMW ostatnich czasów z jednym z najlepszych rzędowych, 6-cylindrowych, wolnossących silników. Od 2004 roku BMW instalowało sześciobiegową manualną skrzynię biegów. I nic więcej w tym aucie nie potrzeba. Kupując pamiętajcie o dokładnym sprawdzeniu historii danego egzemplarza. Dużo aut jest mocno wyeksploatowanych, czasami z rdzą, czy z wypalonymi wyświetlaczami komputera, radia i klimatyzacji. Należy brać pod uwagę wyłącznie w pełni seryjne egzemplarze.

Maserati 3200 GT
Piękne coupe z tylnymi światłami nazywanymi bumerang i świetnym silnikiem V8 biturbo. Takie coupe produkowane było w latach 1998 — 2001. Silnik V8 z biturbo ma 3217 cm3 pojemności i 370 KM mocy. Wartość rynkowa od 90 tys. zł do 200 000 zł za bardzo dobrze utrzymane egzemplarze z małym przebiegiem. Zaprojektowany przez Italdesign coupe jest ostatnim Maserati z silnikem biturbo V8. Zbudowano raptem 4795 egzemplarzy tego modelu.

Maserati 3200 GT

Maserati 3200 GT

mat. prasowe

Maserati 3200 GT

Maserati 3200 GT

mat. prasowe

3,2-litrowy silnik brzmi niebiańsko. Przed zakupem warto wykonać test kompresji, a zawory należy regulować co 20 tys. km. Jeśli narzekasz na jakość detali, siedzisz w złym samochodzie. 3200 GT nie jest idealnie wykończone chociaż materiały same w sobie są na wysokim poziomie. Swoją drogą tylne światła diodowe w kształcie bumerangu nie zostały dopuszczone do rejestracji w USA.

Mercedes E500
Nie chodzi o słynnego 500E z serii W124, a produkowanego w latach 2002 — 2006 Mercedesa Klasy E W/S 211. W przypadku E 500 eksperci podkreślają, że szczególnie atrakcyjne są model T z 4Matic, czyli kombi z napędem na wszystkie koła. I to te modele w przyszłości będą zyskiwały najwięcej na wartości. Pod maską Mercedesa E 500 zabudowany jest silnik V8 o pojemności 4996 cm3 i mocy 306 KM. Używany Mercedes E 500 kosztuje od 50 000 do 80 000 zł. To samochody, które mają dużo miejsca i mocny silnik, który raczej nie sprawia większych problemów. Bardziej trzeba uważać na zawieszenie Airmatic i pompę hamulcową SBC, która kosztuje kilka tysięcy złotych.

Mercedes klasy E W211

Mercedes klasy E W211

mat. prasowe

Mercedes klasy E model T S211

Mercedes klasy E model T S211

mat. prasowe

Modele sprzed liftingu z 2006 roku są wyposażone w trzyzaworowy silnik V8 o mocy 306 KM i elektrohydrauliczny system hamulcowy Sensotronic (SBC). System ma licznik uruchomień i w pewnym momencie trzeba go wymienić. Lubi psuć się również sprężarka zawieszenia pneumatycznego Airmatic. Modele po 2006 roku uważane są za solidniej wykonane i mniej podatne na błędy. Mają mocniejszy czterozaworowy silnik V8 o mocy 388 KM i 5,5 litra pojemności.

Nissan 350Z
Jeden z ostatnich sportowych Nissanów. Model 350Z zyskuje w ostatnim czasie na cenie, a w szczególności modele coupe z 2003 do 2005 roku z silnikiem V6 o pojemności 3498 cm i mocy 280 KM. Ceny wahają się od 48 tys. zł do 110 000 zł.

Nissan 350Z

Nissan 350Z

mat. prasowe

Nissan 350Z

Nissan 350Z

mat. prasowe

To jeden z najbardziej emocjonujących Nissanów. Auto z pięknie zaprojektowanymi detalami i mimo upływu lat nadal dobremu wyglądowi. Silnik ma zmienną regulację wałka rozrządu, kręci się do 7000 obrotów i wydaje przyjemny dźwięk. Na rynku jest sporo aut po tuningu, których trzeba unikać. Trafiają się egzemplarze, które mają trochę rdzy i problemów z cewkami zapłonowymi i przepustnicami. Jeśli silnik zużywa olej przed przebiegiem 200 tys. km to może być spowodowane niewłaściwą eksploatacją. Niektóre części zamienne są drogie np. reflektory czy przepustnica.

Opel Speedster 2.0 Turbo
Szybki, lekki, fenomenalny. Tak krótko można scharakteryzować Opla Speedstra Turbo. Produkowany był w latach 2003 do 2005. Ma turbodoładowany, 4-cylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów i mocy 200 KM. Tanio nie jest. Ceny wahają się od 130 tys. zł do nawet 200 000 zł.

Opel Speedster Turbo

Opel Speedster Turbo

mat. prasowe

Opel Speedster Turbo

Opel Speedster Turbo

mat. prasowe

Z perspektywy czasu wydaje się aż niemożliwe, że Opel miał w ofercie taki samochód. Kanciaste, otwarte i lekkie auto z silnikiem używanym w Astrze i Zafirze z podwoziem z Lotusa Elise. Szczególnie poszukiwane są modele z dwulitrowym silnikiem turbo. Speedster przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy. Przy masie własnej wynoszącej 930 kilogramów nie można oczekiwać dużego komfortu – ale otwarty Opel to po prostu czysta radość z jazdy. Zbudowano tylko 7996 egzemplarzy tego modelu.

Saab 9-3 2.0 Turbo Cabrio
Prawdziwy Saab. Solidny, ze świetnymi fotelami i mocnym silnikiem turbo. Model powstawał w latach 1999 — 2003. Ma 4-cylindrowy silnik z turbo o pojemności dwóch litrów, moc 205 KM i napęd na przednie koła. Ceny od 17 000 do 27 000 zł. Najlepszym wyborem w modelu 9-3 jest silnik z turbosprężarka o mocy 185 KM. Oprócz amortyzatorów nie ma krytycznych punktów w tym modelu.

Saab 9-3 Turbo Cabrio

Saab 9-3 Turbo Cabrio

mat. prasowe

Saab 9-3 Turbo Cabrio

Saab 9-3 Turbo Cabrio

mat. prasowe

Czytaj więcej

Mercedes-AMG CLE 53. Na szczęście ma sześć cylindrów

Czytaj więcej

MG zaskoczyło wszystkich swoimi cenami aut. Poziom jak sprzed kilku lat

Czytaj więcej

Będzie tani samochód elektryczny. Zbuduje go wspólnie Renault i Volkswagen
Po Drodze
Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h
Po Drodze
Przez UE Dacia musi zmodenizować modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Logan
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Maserati Levante: Koniec pierwszego SUV-a
Po Drodze
Najmniej awaryjne SUV-y według rankingu ADAC. Na szczycie trzy niemieckie marki
Po Drodze
Renault Scenic zdobył tytuł Car of the Year 2024