Tego sukcesu nikt się nie spodziewał. SUV numerem 1 w segmencie kabrioletów

Volkswagen T-Roc Cabrio właściwie nie ma konkurencji. Jest jedynym na rynku SUV-em ze zdejmowanym dachem i… jednym z niewielu kabrioletów w ogóle. Przekłada się to na sukcesy rynkowe. Niemieckie auto zostawia w tyle m.in. Mazdę MX-5.

Publikacja: 26.08.2023 08:24

Volkswagen T-Roc Cabrio

Volkswagen T-Roc Cabrio

Foto: mat. prasowe

Dziś trudno w to uwierzyć, ale jeszcze niedawno kabriolety były równie modne, jak dziś SUV-y. Modele zapewniające jazdę z wiatrem we włosach musieli mieć w ofercie wszyscy liczący się producenci. Największym powodzeniem cieszyły się auta typu coupe-cabrio, czyli takie ze składanym, twardym dachem - Peugeot 206 i 307 CC, Renault Megane CC, Ford Focus Coupe-Cabriolet, Opel Astra Twintop… to tylko niektóre z przykładów z pierwszej dekady XXI wieku. Klienci je lubili – ale moda się skończyła. Potem przyszły czasy SUV-ów.

Volkswagen T-Roc Cabrio

Volkswagen T-Roc Cabrio

mat. prasowe

VW T-Roc Cabrio: pierwszy sukces w tej niszy aut

SUV-y w wersji kabrio teoretycznie nigdy nie zdobyły serca nabywców. Nissan Murano CrossCabriolet i Range Rover Evoque Convertible bywały wyśmiewane za koślawe kształty. Czy to ślepa uliczka w projektowaniu samochodów? Niekoniecznie. Statystyki mówią same za siebie. Volkswagen T-Roc w klasycznej odmianie to w lipcu 2023 roku najpopularniejszy samochód Europy – co udowadnia, że crossovery i SUV-y są naprawdę kochane przez klientów i zostawiły już dawno z tyłu niżej zawieszone auta kompaktowe. Doskonale radzi sobie także… Volkswagen T-Roc Cabrio.

Czytaj więcej

Volkswagen Amarok: Coś więcej niż wół roboczy
Volkswagen T-Roc Cabrio

Volkswagen T-Roc Cabrio

mat. prasowe

To wersja, która nie jest oferowana w Polsce. Ma jedną parę drzwi („klasyczny” T-Roc jest pięciodrzwiowy) i miękki, składany dach. Jak wygląda? Opinie na ten temat są podzielone. Klientom stylistyka raczej jednak nie przeszkadza. Jak podaje Dataforce, w segmencie coupe/convertible poza markami premium, VW T-Roc Cabrio jest bezkonkurencyjny. Z wynikiem 8732 sprzedanych egzemplarzy między styczniem a lipcem 2023 roku, zajmuje pierwsze miejsce w swojej niszy. Jego sprzedaż poprawiła się o ponad 50 proc. w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Poza tym, Volkswagen niemal dwukrotnie przegonił legendarną Mazdę MX-5 (4570 sztuk) i Alpine A110 (2155 aut). Jeśli bierzemy pod uwagę także samochody z segmentu premium, T-Roc Cabrio przegrał tylko z Mini w odmianie ze zdejmowanym dachem. Przekonało do siebie w 2023 roku w Europie 13 750 osób.

Volkswagen T-Roc Cabrio

Volkswagen T-Roc Cabrio

mat. prasowe

VW T-Roc Cabrio hitem w wypożyczalniach aut

Czy to początek nowej mody? Póki co inni producenci nie zapowiadają rywali dla T-Roca Cabrio. Klienci nie mają więc zbyt dużego wyboru – nawet jeśli bierzemy pod uwagę modele z niższym prześwitem, po dawnej świetności segmentu kabrioletów nie ma już śladu. T-Roc w wersji otwartej jest przebojem m.in. w wypożyczalniach w turystycznych, słonecznych krajach, takich jak Grecja. Sezon urlopowy trwa, więc kolejni kierowcy mogą się do niego przekonywać i dochodzić do wniosku, że chcą jeździć takim autem cały rok.

Volkswagen T-Roc Cabrio

Volkswagen T-Roc Cabrio

mat. prasowe

Volkswagen T-Roc Cabrio

Volkswagen T-Roc Cabrio

mat. prasowe

Nissan Murano CrossCabriolet

Nissan Murano CrossCabriolet

mat. prasowe

Range_Rover Evoque Convertible

Range_Rover Evoque Convertible

mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen California Concept: Nowy pomysł na biwak

Dziś trudno w to uwierzyć, ale jeszcze niedawno kabriolety były równie modne, jak dziś SUV-y. Modele zapewniające jazdę z wiatrem we włosach musieli mieć w ofercie wszyscy liczący się producenci. Największym powodzeniem cieszyły się auta typu coupe-cabrio, czyli takie ze składanym, twardym dachem - Peugeot 206 i 307 CC, Renault Megane CC, Ford Focus Coupe-Cabriolet, Opel Astra Twintop… to tylko niektóre z przykładów z pierwszej dekady XXI wieku. Klienci je lubili – ale moda się skończyła. Potem przyszły czasy SUV-ów.

Pozostało 83% artykułu
Po Drodze
Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h
Po Drodze
Przez UE Dacia musi zmodenizować modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Logan
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Maserati Levante: Koniec pierwszego SUV-a
Po Drodze
Najmniej awaryjne SUV-y według rankingu ADAC. Na szczycie trzy niemieckie marki
Po Drodze
Renault Scenic zdobył tytuł Car of the Year 2024
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił