Dziś trudno w to uwierzyć, ale jeszcze niedawno kabriolety były równie modne, jak dziś SUV-y. Modele zapewniające jazdę z wiatrem we włosach musieli mieć w ofercie wszyscy liczący się producenci. Największym powodzeniem cieszyły się auta typu coupe-cabrio, czyli takie ze składanym, twardym dachem - Peugeot 206 i 307 CC, Renault Megane CC, Ford Focus Coupe-Cabriolet, Opel Astra Twintop… to tylko niektóre z przykładów z pierwszej dekady XXI wieku. Klienci je lubili – ale moda się skończyła. Potem przyszły czasy SUV-ów.
Volkswagen T-Roc Cabrio
VW T-Roc Cabrio: pierwszy sukces w tej niszy aut
SUV-y w wersji kabrio teoretycznie nigdy nie zdobyły serca nabywców. Nissan Murano CrossCabriolet i Range Rover Evoque Convertible bywały wyśmiewane za koślawe kształty. Czy to ślepa uliczka w projektowaniu samochodów? Niekoniecznie. Statystyki mówią same za siebie. Volkswagen T-Roc w klasycznej odmianie to w lipcu 2023 roku najpopularniejszy samochód Europy – co udowadnia, że crossovery i SUV-y są naprawdę kochane przez klientów i zostawiły już dawno z tyłu niżej zawieszone auta kompaktowe. Doskonale radzi sobie także… Volkswagen T-Roc Cabrio.
Czytaj więcej
Gdyby nikt mi tego nie powiedział, to stojąc obok Volkswagena Amaroka, nigdy bym się nie domyślił, że bazuje na Fordzie Rangerze. Volkswagen ma nie tylko swój indywidualny wygląd, ale również zupełnie odmienny pomysł na siebie.
Volkswagen T-Roc Cabrio