Według niepotwierdzonych przez markę informacji produkcja Maserati Ghibli ma zostać zakończona w 2022 roku. Model nie otrzyma bezpośredniego następcy. Średniej wielkości limuzyna miała konkurować z BMW serii 5, Audi A6 czy Mercedesem klasy E. Jednak spektakularne sukcesy nie nadeszły. Włoska marka obecnie jest na etapie procesu tworzenia nowej strategii. Długoterminowy plan zakłada, Portfolio złożone wyłącznie z modeli z napędem elektrycznym. Zanim to jednak nastąpi, Maserati wprowadzi na rynek swojego nowego crossovera o nazwie Gracale.

Foto: mat. prasowe

Ghibli jest podstawowym modelem Maserati. Wejście w świat włoskiego luksusu rozpoczyna się od 345 543 zł (2.0 Hybrid). Nazwa modeli ma swojego korzenie w 1970 roku. Nazwano tak piękne coupe produkowane tylko przez cztery lata, które występowało w wersji Spyder. W latach 1992 - 1997 nazwa powróciła w postaci nie mniej eleganckiego coupe, które topowa wersja napędzana była 2.0 litrowym silnikiem V6 o mocy 330 KM.

Foto: mat. prasowe

Aktualne Ghibli w najmocniejszej odmianie Trofeo ma silnik V8 o objętości 3,8-litra i mocy 580 KM. Jego cena rozpoczyna się od 704 698 zł. Niestety aktualnie limuzyny tracą na popularności na rzecz SUVów i corssoverów. Tym samym pewnie z czasem podobny los czeka model Quattroporte.