Totalna rewolucja w Audi. Te modele wypadną z oferty

Audi czeka przełom. Kolejne A3 będzie elektryczne, a ostatni nowy silnik spalinowy zadebiutuje w 2026 roku.

Publikacja: 11.07.2021 07:00

Totalna rewolucja w Audi. Te modele wypadną z oferty

Foto: moto.rp.pl

Na konferencji Fundacji Neutralności Klimatycznej w Berlinie Markus Duesmann, szef Audi poinformował, że za cztery lata ruszy produkcja ostatniego, zupełnie nowego modelu silnika spalinowego. Od 2026 roku Audi będzie wprowadzać nowe samochody napędzane wyłącznie energią elektryczną. W ramach strategicznej reorganizacji Audi przyspiesza przejście na e-mobilność. Wszystko wskazuje na to, że producent będzie stopniowo wycofywał się z produkcji silnika spalinowego do 2033 roku. Najpóźniej od 2050 roku Audi powinno być neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.

CZYTAJ TAKŻE: Audi A6 e-tron concept: Elektryfikacji ciąg dalszy

Dokładna data zakończenia produkcji silnika spalinowego będzie zależała od klientów i przepisów. Przewiduje się, że w Chinach popyt na jednostki spalinowe utrzyma się do 2033 r. Z tego powodu Audi zaopatrzy rynek chiński modelami z lokalnej produkcji. Jednocześnie Audi znacznie rozszerzy swoją ofertę modeli w pełni elektrycznych. Na 2023 r. Audi zapowiedziało model A6 E-Tron, który początkowo będzie oferowany równolegle z obecnym A6 (generacja C8) i jego następcą (C9) z silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i hybrydowymi. Po C9 (debiut w 2025 roku, koniec produkcji 2032/33), A6 będzie dostępne już wyłącznie w wersji elektrycznej. Mimo tych planów Audi chce włożyć sporo energii i środków w opracowanie nowych silników spalinowych. Istniejące generacje jednostek będą ulepszane. Jak mówi Duesmann: „Ostatni silnik spalinowy Audi będzie najlepszym, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy”.

""

Audi A6 e-tron concept

Foto: moto.rp.pl

Wraz z nowymi modelami E-Tron GT, Q4 E-Tron i Q4 Sportback E-Tron, już w 2021 roku Audi wprowadzi na rynek więcej samochodów elektrycznych niż spalinowych. Do 2025 roku marka chce mieć w ofercie ponad 20 e-modeli. Następca kompaktowego A3 (od 2027 roku) będzie też już wyłącznie autem czysto elektrycznym. Następcy aktualnego A4 można się spodziewać w 2023 roku. I to też będzie model, który ostatni raz pojawi się z silnikiem spalinowym.

""

To ostatnie Audi A3 z silnikiem spalinowym.

Foto: moto.rp.pl

Najmniejsze Audi, model A1, który zostało wprowadzone na rynek w 2018 roku będzie produkowane przypuszczalnie do 2025 roku i nie będzie miał następcy. Wskazują na to nie tylko przecieki płynące z Audi, ale i coraz niższa sprzedaż tego modelu. Nieco lepiej wygląda sytuacja modelu Q2, którego następca powinien pojawić się za dwa lata. W 2020 roku mały SUV sprzedał się prawie dwa razy lepiej niż Audi A1. Również Audi TT nie doczeka się następcy. Za to pojawi się nowy R8 (2022 r.), ale raczej jako model w pełni elektryczny, a nie, jak podejrzewano, hybryda typu plug-in. Zresztą w tym roku z nowości Audi zaprezentuje głównie modele elektryczne jak np. pokazany już e-Tron GT, czy Q4 e-Tron.

""

Audi TT

Foto: moto.rp.pl

Audi jako marka premium potrzebuje elektrycznych samochodów klasy premium. Dlatego Audi zbuduje duże coupe na bazie e-Trona GT i wspólnie z Porsche opracowuje nową platformę nazwaną Premium Platform Electric (PPE). Póki co z silnikami spalinowymi przetrwają duże SUV-y. Podczas zmiany nowej generacji (2022 r.) Audi zelektryfikuje Q7 i Q8. Limuzyna A8 prawdopodobnie będzie miała następcę w 2024 roku i tu też pozostanie póki co silnik spalinowy.

CZYTAJ TAKŻE: Audi Q4 e-tron: To będzie najtańsze elektryczne Audi

""

Audi e-tron GT

Foto: moto.rp.pl

Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem