BMW M3 Touring: Po raz pierwszy z nadwoziem kombi

Model BMW M3 Touring nigdy nie powstał. Do teraz. W szóstej generacji wreszcie nadszedł czas na nowy wariant nadwozia. Kombi M3 ma pojawić się w 2022 roku.

Publikacja: 19.08.2020 06:33

BMW M3 Touring: Po raz pierwszy z nadwoziem kombi

Foto: moto.rp.pl

Plotki o M3 Touring krążyły przy każdej generacji „emki. Jednak BMW nigdy nie zbudowało sportowego kombi. Teraz nareszcie będzie. We wrześniu 2020 r. zadebiutuje nowe M3 oparte o nową serię 3 (G80) wraz z dwudrzwiowym M4 (G82). M4 Cabrio bazujące na coupe pojawi się w przyszłym roku. BMW nareszcie też przekonało się do wersji kombi. Nic dziwnego skoro Audi (RS4 Avant) czy Mercedes (C63 AMG T) od dawna zarabiają na klientach, którzy chcą jeździć sportowo i mają potrzeby transportowe wykraczające poza sedana, coupe czy cabrio. – Po raz pierwszy w historii BMW M GmbH, gama modeli zostanie uzupełniona o BMW M3 Touring – brzmi oficjalny komunikat centrali BMW.

CZYTAJ TAKŻE: BMW Alpina XB7: Sportowa zuchwałość

Póki co BMW pokazało tylko jedno zdjęcie zapowiadające ten model. Kombi napędzane będzie trzylitrowym, sześciocylindrowym silnikiem rzędowym. Moc 480 KM i 510 KM w wersji Competition. Podobnie jak w przypadku sedana moc przekazywana będzie na cztery koła. W purystycznej, podstawowej wersji napęd przekazywany ma być na tylną oś, a zamiast automatu biegi będzie można zmieniać ręcznie. Wnętrze BMW M3 Touring bazuje na M3 i M4.

""

Pierwsze i póki co jedyne zdjęcie BMW M3 Touring.

Foto: moto.rp.pl

Do tej pory „nie” dla kombi wynikało ze słabych prognoz sprzedaży. Teraz BMW po raz pierwszy może pochwalić się sześciocyfrowymi wynikami sprzedaży obecnego M3/M4/M4 Cabrio. Największym rynkiem są Stany Zjednoczone (45 proc.), po 10 proc. produkcji trafia na rynek niemiecki i do Wielkiej Brytanii. Reszta rozkłada się dość równomiernie w innych krajach. Najwyraźniej tym razem obliczenia wyszły tak, że ​​nawet przy niewielkiej liczbie sprzedanych egzemplarzy M3 Touring przyniesie zysk.

CZYTAJ TAKŻE: BMW serii 2 Gran Coupe: Kompaktowy sedan z napędem na przednie koła

W USA kombi nie będzie miało łatwego życia. Tam liczą się modele dostawcze, potem SUV-y, a segment tradycyjnych kombi umarł. Volkswagen wycofał z tamtejszego rynku dwa ostatnie modele Variant w 2019 roku. Kombi to fenomen europejski, ale nawet tutaj traci udziały w rynku. Według Jato Dynamics w 2018 roku udział modeli z nadwoziem kombi wyniósł 11 procent, ale obserwatorzy rynku przewidują, że segment skurczy się o jedną czwartą do 2025 roku. Jednak sportowe kombi mają swoich fanów. Inaczej Audi dawno wycofałoby się z pomysłu na modele RS Avant. I jeszcze jedno. Decyzja BMW na pewno nie spodoba się szefom Alpiny. Ich model B3 (462 KM) od dawna jest częścią oferty z nadwoziem touring i napędem na wszystkie koła.

Plotki o M3 Touring krążyły przy każdej generacji „emki. Jednak BMW nigdy nie zbudowało sportowego kombi. Teraz nareszcie będzie. We wrześniu 2020 r. zadebiutuje nowe M3 oparte o nową serię 3 (G80) wraz z dwudrzwiowym M4 (G82). M4 Cabrio bazujące na coupe pojawi się w przyszłym roku. BMW nareszcie też przekonało się do wersji kombi. Nic dziwnego skoro Audi (RS4 Avant) czy Mercedes (C63 AMG T) od dawna zarabiają na klientach, którzy chcą jeździć sportowo i mają potrzeby transportowe wykraczające poza sedana, coupe czy cabrio. – Po raz pierwszy w historii BMW M GmbH, gama modeli zostanie uzupełniona o BMW M3 Touring – brzmi oficjalny komunikat centrali BMW.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy