Fabryka została dofinansowana kwotą 400 milionów euro i przystosowana do montażu na tej samej linii produkcyjnej dwóch różnych modeli – Yarisa hatchbacka czwartej generacji oraz nowego Yarisa Cross. Możliwości produkcyjne TMMF wzrosły do 300 tysięcy samochodów, a łączna liczba pracowników – do niemal 5 000 osób. Nowy Yaris został zaprojektowany z myślą o europejskich klientach. Dostępny będzie z napędami znanymi z Yarisa czwartej generacji – benzynowym silnikiem 1.5 o mocy 125 KM i układem hybrydowym 1.5 o mocy 116 KM. Według przewidywań dominującym napędem będzie niskoemisyjny układ hybrydowy, co ułatwi Toyocie osiągnięcie do 2025 roku 90-procentowego udziału zelektryfikowanych samochodów w całkowitej sprzedaży marki.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota inwestuje w latające taksówki

CZYTAJ TAKŻE: Toyota inwestuje w latające taksówki

Yaris Cross to drugi model zbudowany na platformie GA-B i ósmy produkowany w Europie samochód zaprojektowany w architekturze TNGA (Toyota New Global Architecture). Obok Yarisa i Yarisa Cross montowanych w Toyota Motor Manufacturing France, w technologii TNGA powstają także Toyota C-HR i Corolla Sedan (Toyota Motor Manufacturing Turkey), Corolla Hatchback i Corolla TS Kombi (Toyota Motor Manufacturing UK w Burnaston). W ten sposób Toyota realizuje strategię montowania samochodów blisko ich rynków zbytu oraz łączenia spokrewnionych modeli w jednym miejscu.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

– Rozpoczęcie produkcji Yarisa Cross to dla nas bardzo ważny moment. Ten model nie tylko wzmacnia konkurencyjność Toyoty, ale wpisuje się w ideę wytwarzania samochodów lokalnie i maksymalizacji możliwości produkcyjnych, aby do 2025 roku zwiększyć sprzedaż Toyoty w Europie do 1,5 miliona rocznie – podkreślił Marvin Cooke, wiceprezydent ds. produkcji Toyota Motor Europe.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Autopromocja
Specjalna oferta letnia

Pełen dostęp do treści "Rzeczpospolitej" za 5,90 zł/miesiąc

KUP TERAZ

Możliwości produkcyjne Toyoty w Europie zwiększyły się w tym roku również w związku z rozpoczęciem produkcji hybrydowych przekładni e-CVT 1.5 oraz silników elektrycznych w Toyota Motor Manufacturing Poland, które dołączyły m.in. do wytwarzanych w tym zakładzie benzynowych silników 1.5 TNGA. Tym samym w polskich fabrykach powstają kompletne napędy hybrydowe do Yarisa i Yarisa Cross. Toyota zainwestowała także w modernizację i zwiększenie możliwości produkcyjnych zakładu Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) w Kolinie, aby przygotować go do uruchomienia drugiej linii produkcyjnej Yarisa.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota rezygnuje z reklam przygotowanych na Olimpiadę

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl