Perfekcja – to słowo, które towarzyszy tej marce od samego początku. Przy projektowaniu pierwszego modelu Lexusa, limuzyny LS, jednym z zadań było dopracowania każdego detalu, przycisku i przełącznika do perfekcji. Plotka mówi, że jeden z konstruktorów potraktował na tyle poważnie, że podczas testów używał trzech różnych zestawów sztucznych paznokci żeby sprawdzić czy aby żadna z powierzchni się nie rysuje, a obsługa z paznokciami jest wystarczająco wygodna.
CZYTAJ TAKŻE: Lexus LZ-F: Wizja na najbliższą przyszłość
To pierwsza generacja Lexusa LS z 1990 roku…
… a to najnowsza odsłona Lexuas LS.
Niemal od początku Lexus stawiał na napęd hybrydowy. W 2005 roku model RX 400h stał się pierwszą na świecie hybrydą klasy premium. Dzisiaj każdy z modeli (poza RC F) dostępnych w polskiej ofercie można nabyć w wersji hybrydowej. Śmiało można powiedzieć, że to właśnie ta marka stoi za sukcesem hybryd i to Lexus sprawił, że napęd spalinowo-elektryczne trafił do samochodów segmentów C czy SUV. Tym samym hybryda przestała być kojarzona tylko z oszczędnością paliwa, a stała się swego rodzaju modą połączoną z prestiżem.