Nowe BMW i4 zostanie wprowadzone na rynek w wersji M50. Tym samym będzie to pierwszy elektryczny samochód z logiem M GmbH. Moc 544 KM, napęd na wszystkie koła i deklarowany zasięg do 510 km. Druga wersja nosi oznaczenie i4 eDrive40. Ma moc 340 KM i klasyczny napęd na tylne koła oraz deklarowany zasięg do 590 kilometrów. BMW i4 bazuje na modułowej architekturze, którą zaprojektowano z myślą o napędzie w pełni elektrycznym z długim rozstawem osi i szerokim rozstawem kół – wszystko po to żeby w podwoziu zmieścić jak największe baterie. Rama zawieszenia przedniego trwale jest połączona z obudową akumulatora wysokonapięciowego, a karoserię zoptymalizowano pod kątem aerodynamicznym osiągając współczynnik CX na poziomie 0,24.

CZYTAJ TAKŻE: Alpina B8 Gran Coupe: Coś więcej niż BMW

""

BMW i4 eDrive40

moto.rp.pl

""

BMW i4 M50

moto.rp.pl

BMW i4 M50 jest wyposażone w adaptacyjny układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy układ hamulcowy M oraz opcjonalnie w obręcze kół M ze stopów lekkich w rozmiarze do 20 cali. Elektryczna „emka” posiada funkcję Sport Boost dla zapewnienia dynamicznego oddawania mocy dwóch silników elektrycznych. Maksymalny moment obrotowy wynosi 795 Nm, przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje 3,9 s (BMW i4 eDrive40: 430 Nm , 0-100 km/h 5,9 s). i4 M50 otrzymało również indywidualny dźwięk z dynamiczną reakcją na aktualne obciążenie i prędkość. BMW określa to brzmienie jako „wyjątkowo energetyczne”. Jest też opcja IconicSounds Electric, która umożliwia integrację nowych wariantów dźwiękowych powstałych w wyniku współpracy z kompozytorem muzyki filmowej Hansem Zimmerem.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Opracowany specjalnie do BMW i4, umieszczony płasko i głęboko w podłodze pojazdu akumulator ma wyjątkowo płaską konstrukcję. Wysokości ogniw wynosi tylko 110 mm. Środek ciężkości pojazdu jest o 53 mm niżej niż w BMW serii 3. Pojemność akumulatora brutto wynosi 83,9 kWh. Baterie można ładować ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 200 kW. Pozwala to w ciągu 10 minut zwiększyć zasięg o 164 (BMW i4 eDrive40) lub 140 kilometrów (BMW i4 M50).

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Elektryczne i4 wyróżnia się zamkniętym grillem i nowymi wzorami felg. Więcej nowości jest w środku. Króluje tu ogromny wyświetlacz, który rozciąga się przez ponad połowę deski rozdzielczej. To monitor pokładowy o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz centralny o przekątnej 14,9 cala. Bagażnik ma pojemność od 470 do 1290 l. Elektrycznie wysuwany i chowany hak holowniczy to opcja. Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy wynosi 1600 kg.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Aktualizacje oprogramowania pojazdu odbywają się zdalnie, a nawigacja oparta jest na chmurze systemu BMW Maps. Można w niej planować trasy z uwzględnieniem przerw na ładowanie poprzez Connected Charging. Dostępnych około 40 funkcji wspomagających kierowcę m.in. ostrzeganie przed kolizją czołową, wskazanie ograniczeń prędkości, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu w wyposażeniu standardowym. Opcjonalny aktywny regulator prędkości z automatycznym asystentem ograniczeń prędkości i prowadzeniem po trasie.

""

moto.rp.pl

""

BMW i4

moto.rp.pl

Są też już polskie ceny nowego BMW i4. Auto można zamawiać u dealerów od 245 200 zł za BMW i4 eDrive40 oraz od 289 900 zł dla BMW i4 M50. Elektryczne BMW będzie musiało konkurować na rynku m.in. z nową Kią EV6 GT, która ma moc 585 KM i kosztuje 281 900 zł.

Ceny BMW i4
BMW i4 eDrive40 (340 KM): od 289 900 zł
BMW i4 M50 (544 KM): od 289 900 zł

Ceny konkurencji:
Kia EV6 GT (585 KM): od 281 900 zł
Tesla Model 3 (480 KM): od 269 990 zł

CZYTAJ TAKŻE: BMW w elektrycznej ofensywie

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl