Nowe BMW i4 zostanie wprowadzone na rynek w wersji M50. Tym samym będzie to pierwszy elektryczny samochód z logiem M GmbH. Moc 544 KM, napęd na wszystkie koła i deklarowany zasięg do 510 km. Druga wersja nosi oznaczenie i4 eDrive40. Ma moc 340 KM i klasyczny napęd na tylne koła oraz deklarowany zasięg do 590 kilometrów. BMW i4 bazuje na modułowej architekturze, którą zaprojektowano z myślą o napędzie w pełni elektrycznym z długim rozstawem osi i szerokim rozstawem kół – wszystko po to żeby w podwoziu zmieścić jak największe baterie. Rama zawieszenia przedniego trwale jest połączona z obudową akumulatora wysokonapięciowego, a karoserię zoptymalizowano pod kątem aerodynamicznym osiągając współczynnik CX na poziomie 0,24.
CZYTAJ TAKŻE: Alpina B8 Gran Coupe: Coś więcej niż BMW
BMW i4 eDrive40
BMW i4 M50
BMW i4 M50 jest wyposażone w adaptacyjny układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy układ hamulcowy M oraz opcjonalnie w obręcze kół M ze stopów lekkich w rozmiarze do 20 cali. Elektryczna „emka” posiada funkcję Sport Boost dla zapewnienia dynamicznego oddawania mocy dwóch silników elektrycznych. Maksymalny moment obrotowy wynosi 795 Nm, przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje 3,9 s (BMW i4 eDrive40: 430 Nm , 0-100 km/h 5,9 s). i4 M50 otrzymało również indywidualny dźwięk z dynamiczną reakcją na aktualne obciążenie i prędkość. BMW określa to brzmienie jako „wyjątkowo energetyczne”. Jest też opcja IconicSounds Electric, która umożliwia integrację nowych wariantów dźwiękowych powstałych w wyniku współpracy z kompozytorem muzyki filmowej Hansem Zimmerem.