McLaren Artura: Żegnaj osiem cylindrów, witaj hybrydo

Do 2025 roku McLaren planuje oferować wszystkie swoje modele z napędem hybrydowym. W tym celu brytyjski producent stworzył zupełnie nową platformę, a Artura jest pierwszą seryjnie produkowaną wysokowydajną hybrydą plug-in McLarena.

Publikacja: 17.02.2021 18:10

McLaren Artura: Żegnaj osiem cylindrów, witaj hybrydo

Foto: moto.rp.pl

Ten zupełnie nowy model pojawi się na rynku w pierwszej połowie 2021 roku. Jego nazwa Artura to nowe słowo powstałe z wyrazów „Art” i „Futura” („sztuka” i „przyszłość”). To pierwszy model zbudowany na bazie nowej, przystosowanej do wymagań napędu HPH, karbonowej konstrukcji – McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA), stworzonej w McLaren Composites Technology Centre (MCTC) w regionie Sheffield (Wielka Brytania).

CZYTAJ TAKŻE: Nowy showroom McLarena pod ekskluzywnym adresem

""

McLaren Artura.

moto.rp.pl

Od teraz McLaren dzieli swoje portfolio na GT, Supercar i Ultimate. W dziale supersamochodów Artura jest modelem podstawowym poniżej 720S. Auto ma aluminiową karoserię. Brytyjczycy używają do jej budowy procesu zwanego „Superform”. Aluminium tłoczone jest pod wysoką temperaturą (500 stopni), co umożliwia kształtowanie skomplikowanych i dużych części karoserii przy zachowaniu tej samej grubości materiału. Na przykład dach od słupków A do górnej krawędzi tylnej szyby składa się z jednej części, która ma zarówno kanty jak i łagodne łuki.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nowa platforma ma nie tylko pomieścić elektryczne elementy napędu, ale również zmniejszyć masę własną. I to się udało bo Artura waży 1498 kg. Dla porównania Maserati MC20 waży około 20 kg więcej i to bez napędu hybrydowego.

""

moto.rp.pl

Do historii odchodzi silnik V8 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem. W nowym modelu debiutuje znacznie lżejszy i całkowicie nowo opracowany trzylitrowy silnik V6 o mocy 585 KM z dwoma turbosprężarkami. W obudowie sprzęgła znajduje się silnik elektryczny, który generuje moc 95 KM i 225 Nm. To daje całkowitą moc 680 KM i 720 Nm. McLaren umieszcza akumulator o pojemności 7,4 kWh bezpośrednio za siedzeniami. Ma on zapewnić zasięg na prądzie do 30 km i dostarcza energię do biegu wstecznego, który nie jest już mechaniczny. Bateria waży 88 kg i można ją naładować w ciągu 2,5 godziny. W trybie hybrydowym przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3 sekundy, a do 200 km/h 8,3 s. Prędkości maksymalnej McLaren póki co nie podaje.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

W części krajów można już składać zamówienia. Cena McLarena Artura na rynku brytyjskim rozpoczyna się od 185 500 GBP. Polskiej ceny póki co nie znamy.

CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | David Gilbert, prezes McLaren Europe: Brexit nie zabije naszego biznesu

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Ten zupełnie nowy model pojawi się na rynku w pierwszej połowie 2021 roku. Jego nazwa Artura to nowe słowo powstałe z wyrazów „Art” i „Futura” („sztuka” i „przyszłość”). To pierwszy model zbudowany na bazie nowej, przystosowanej do wymagań napędu HPH, karbonowej konstrukcji – McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA), stworzonej w McLaren Composites Technology Centre (MCTC) w regionie Sheffield (Wielka Brytania).

CZYTAJ TAKŻE: Nowy showroom McLarena pod ekskluzywnym adresem

Pozostało 83% artykułu
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…