Topowy SUV Volkswagena i Audi dostępne będą w wersji hybrydowej plug-in

Do gamy modeli Volkswagena Touarega oraz Audi Q8 dołącza hybryda typu plug-in. Napęd będzie składał się z silnika benzynowego o sześciu cylindrach oraz silnika elektrycznego, a do wyboru będą dwa warianty mocy.

Publikacja: 23.10.2020 08:57

Topowy SUV Volkswagena i Audi dostępne będą w wersji hybrydowej plug-in

Foto: moto.rp.pl

Oba SUVy są oparte na tej samej płycie podłogowej MLB Evo, opracowanej przez koncern Volkswagena. Na niej zbudowane zostały również inne modele, takie jak: Audi Q7, Porsche Cayenne, Lamborghini Urus czy Bentley Bentayga. Nowe hybrydy – które konstrukcyjnie są do siebie zbliżone – będą dostępne w dwóch odmianach w Audi i jednej u Volkswagena. Słabsza (Q8 55 TFSI e quattro) dysponować będzie mocą 381 KM (600 Nm), a mocniejsza (Q8 60 TFSI e quattro i Touareg R eHybrid) – 462 KM (700 Nm). W skład układu hybrydowego wchodzi silnik benzynowy V6 o mocy 340 KM (450 Nm) oraz elektryczny generujący do 136 KM. W trybie czysto elektrycznym auta są w stanie przejechać do 47 km. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu akumulatorów o pojemności 17,8 kWh, które zostały umieszczone pod podłogą, ograniczając objętość bagażnika do 505 litrów. Można je ładować z mocą do 7,4 kW, co zajmuje około 2,5 godziny.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Audi RS6: Chcę mieć wszystko

""

Audi Q8 60 TFSI e quattro.

Foto: moto.rp.pl

""

Volkswagen Touareg R eHybrid.

Foto: moto.rp.pl

Zarówno Audi, jak też Volkswagen mają być szybkie. Zgodnie z zapowiedzią producentów, pierwszą setkę, warianty o mocy 381 KM, osiąga w 5,8 sekundy, a mocniejsza (462 KM) w 5,4 sekundy. Ich prędkość maksymalna została ograniczona do 240 km/h. Co ważniejsze systemy częściowej autonomii jazdy działają w pełnym zakresie prędkości. Wraz z nowym napędem pojawi się nowoczesna technologia. Wprowadzony ma być inteligentne zarządzanie energią. Oznacza to, że przy zaplanowanej trasie, wykorzystywane są dane z systemu nawigacji. Dzięki temu możliwe jest wcześniejsze określenie strategii działania i zarządzania energią na najbliższe kilometry.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Elektryczny SUV ID.4. Przyszły bestseller Volkswagena

Ceny samochodów są do siebie zbliżone  – przynajmniej na rynku niemieckim. Volkswagen Touareg Touareg R eHybrid to wydatek od 84 660,50 euro. W Audi jest to 75 936 euro za Q8 55 TFSI e quattro oraz 92 800 euro za Q8 60 TFSI e quattro (10 tys. euro mniej niż SQ8 TFSI o mocy 500 KM). Jak na razie nie określono polskiego cennika dla opisywanych, hybrydowych modeli. Warto jednak podkreślić, że na rynku niemieckim obecnie obowiązuje obniżona wartość podatku VAT (16 proc.).

""

Foto: moto.rp.pl

Oba SUVy są oparte na tej samej płycie podłogowej MLB Evo, opracowanej przez koncern Volkswagena. Na niej zbudowane zostały również inne modele, takie jak: Audi Q7, Porsche Cayenne, Lamborghini Urus czy Bentley Bentayga. Nowe hybrydy – które konstrukcyjnie są do siebie zbliżone – będą dostępne w dwóch odmianach w Audi i jednej u Volkswagena. Słabsza (Q8 55 TFSI e quattro) dysponować będzie mocą 381 KM (600 Nm), a mocniejsza (Q8 60 TFSI e quattro i Touareg R eHybrid) – 462 KM (700 Nm). W skład układu hybrydowego wchodzi silnik benzynowy V6 o mocy 340 KM (450 Nm) oraz elektryczny generujący do 136 KM. W trybie czysto elektrycznym auta są w stanie przejechać do 47 km. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu akumulatorów o pojemności 17,8 kWh, które zostały umieszczone pod podłogą, ograniczając objętość bagażnika do 505 litrów. Można je ładować z mocą do 7,4 kW, co zajmuje około 2,5 godziny.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy