Lexus LBX: Nowy, mały crossover

Lexus zarejestrował nową nazwę – LBX. Nowy model ma być najmniejszym crossoverem japońskiej marki.

Publikacja: 26.08.2020 19:31

Lexus LBX: Nowy, mały crossover

Foto: moto.rp.pl

Toyota zarejestrowała dwie nowe nazwy w Europejskim Urzędzie Patentowym – LBX oraz Lexus LBX. Od jakiegoś czasu krążą pogłoski o kompaktowym crossoverze mniejszym od Lexusa UX. Auto ma być oparte na niedawno zaprezentowanej Toyocie Yaris Cross, który zbudowany będzie na platformie GA-B i tym samym o 24 cm dłuższy od konwencjonalnego Yarisa. Nowy model Cross napędzany będzie trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litra, który współpracować będzie z jednostką elektryczną o mocy 59 kW. Moc hybrydowego zestawu określona jest na 116 KM. Niezwykłe w tym segmencie: Toyota będzie opcjonalnie oferować Yarisa Cross z napędem na wszystkie koła, napęd na przednie koła będzie oferowany seryjnie. Podobnie jak Toyota RAV4 Hybrid, w przypadku napędu na wszystkie koła na tylnej osi dołączony będzie dodatkowy silnik elektryczny.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota Yaris Cross: Nowy pomysł na małego SUV-a

""

Nowy mały Lexus LBX bazować będzie na nowej Toyocie Yaris Cross.

moto.rp.pl

Skrótowi LBX pozwala Lexusowi pozostać przy własnym, stosowanym do tej pory nazewnictwie. Seryjna wersja auta powinna pojawić się na rynku w 2023 roku. Lexus korzystając z platformy Toyoty wykorzysta okazję i zbuduje małego crossovera, który będzie miał niemal kompaktowe wymiary.

CZYTAJ TAKŻE: Lexus LC 500: Wyrafinowany indywidualista

Toyota zarejestrowała dwie nowe nazwy w Europejskim Urzędzie Patentowym – LBX oraz Lexus LBX. Od jakiegoś czasu krążą pogłoski o kompaktowym crossoverze mniejszym od Lexusa UX. Auto ma być oparte na niedawno zaprezentowanej Toyocie Yaris Cross, który zbudowany będzie na platformie GA-B i tym samym o 24 cm dłuższy od konwencjonalnego Yarisa. Nowy model Cross napędzany będzie trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litra, który współpracować będzie z jednostką elektryczną o mocy 59 kW. Moc hybrydowego zestawu określona jest na 116 KM. Niezwykłe w tym segmencie: Toyota będzie opcjonalnie oferować Yarisa Cross z napędem na wszystkie koła, napęd na przednie koła będzie oferowany seryjnie. Podobnie jak Toyota RAV4 Hybrid, w przypadku napędu na wszystkie koła na tylnej osi dołączony będzie dodatkowy silnik elektryczny.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy