Nowa Toyota Yaris miała świętować swoją światową premierę podczas salonu samochodowego w Genewie, ale jak wiadomo ta impreza z powodu koronawirusa nie doszła do skutku. Teraz zamiast salonowej prezentacji obyła się wirtualna premiera małego SUV-a. Toyota Yaris Cross oparta jest na platformie GA-B, z której już korzystają Yaris i GR Yaris. Z zewnętrzną długością 4180 mm przewyższa standardowego Yarisa o prawie 24 cm i zagląda nieco do klasy kompaktowej. Cross ma 1560 mm wysokości (Yaris 1470 mm) i 1765 mm szerokości (Yaris 1745 mm). Yaris Cross to hybryda. Jest napędzana nowym 1,5-litrowym, trzycylindrowym silnikiem w połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 59 kW. Toyota szacuje maksymalną wydajność systemu na 116 KM. Dość nietypowo w tym segmencie: Toyota opcjonalnie oferuje Yarisa Cross z napędem na wszystkie koła. Standardem jest napęd na przednie koła. Podobnie jak w przypadku Toyoty RAV4 Hybrid napęd na wszystkie koła będzie działał z dodatkowym silnikiem elektrycznym, która napędza tylną oś.
Toyota Yaris Cross.
Zwiększony prześwit (plus 30 mm) w porównaniu do zwykłego Yarisa jest wyraźnie widoczny. W połączeniu z plastikowymi przedłużeniami nadkoli i kołami o rozmiarze do maksymalnie 18 cali daje to dość dorosły wygląd. Toyota przywiązuje dużą wagę do wielofunkcyjności przestrzeni ładunkowej. Podłogę bagażnika można zdjąć, aby zapewnić większą objętość, zintegrowany jest boczny system zapinania luźnych ładunków, i nawet rowery górskie powinny się zmieścić po złożeniu tylnych siedzeń. Tylna klapa otwiera się elektrycznie i można ją aktywować za pomocą ruchu nogi pod zderzakiem.
CZYTAJ TAKŻE: Toyota prezentuje ceny nowego Yarisa