Toyota Yaris Cross: Nowy pomysł na małego SUV-a

Toyota rozszerza rodzinę Yarisa i ma duże plany dotyczące nowego Yarisa Cross. Dzięki napędowi hybrydowemu mini SUV ma stać się bestsellerem.

Publikacja: 23.04.2020 18:53

Toyota Yaris Cross: Nowy pomysł na małego SUV-a

Foto: moto.rp.pl

Nowa Toyota Yaris miała świętować swoją światową premierę podczas salonu samochodowego w Genewie, ale jak wiadomo ta impreza z powodu koronawirusa nie doszła do skutku. Teraz zamiast salonowej prezentacji obyła się wirtualna premiera małego SUV-a. Toyota Yaris Cross oparta jest na platformie GA-B, z której już korzystają Yaris i GR Yaris. Z zewnętrzną długością 4180 mm przewyższa standardowego Yarisa o prawie 24 cm i zagląda nieco do klasy kompaktowej. Cross ma 1560 mm wysokości (Yaris 1470 mm) i 1765 mm szerokości (Yaris 1745 mm). Yaris Cross to hybryda. Jest napędzana nowym 1,5-litrowym, trzycylindrowym silnikiem w połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 59 kW. Toyota szacuje maksymalną wydajność systemu na 116 KM. Dość nietypowo w tym segmencie: Toyota opcjonalnie oferuje Yarisa Cross z napędem na wszystkie koła. Standardem jest napęd na przednie koła. Podobnie jak w przypadku Toyoty RAV4 Hybrid napęd na wszystkie koła będzie działał z dodatkowym silnikiem elektrycznym, która napędza tylną oś.

""

Toyota Yaris Cross.

Foto: moto.rp.pl

Zwiększony prześwit (plus 30 mm) w porównaniu do zwykłego Yarisa jest wyraźnie widoczny. W połączeniu z plastikowymi przedłużeniami nadkoli i kołami o rozmiarze do maksymalnie 18 cali daje to dość dorosły wygląd. Toyota przywiązuje dużą wagę do wielofunkcyjności przestrzeni ładunkowej. Podłogę bagażnika można zdjąć, aby zapewnić większą objętość, zintegrowany jest boczny system zapinania luźnych ładunków, i nawet rowery górskie powinny się zmieścić po złożeniu tylnych siedzeń. Tylna klapa otwiera się elektrycznie i można ją aktywować za pomocą ruchu nogi pod zderzakiem.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota prezentuje ceny nowego Yarisa

""

Foto: moto.rp.pl

Toyota jest przekonana o sukcesie Yarisa Cross. Auto zostało opracowane specjalnie dla Europy i jest również tu budowany. Nowy model będzie zjeżdżał z linii produkcyjnej we francuskiej fabryce Valenciennes wraz ze standardowym Yarisem. Cele są ambitne: Toyota planuje w sprzedawać co rok 150 000 sztuk Yarisa Cross i osiągnąć 8 procentowy udział w segmencie B-SUV. Wprowadzenie na rynek nowej Toyoty Yaris Cross ma nastąpić w połowie 2021 r. Dlatego też póki co nie ma informacji o cenach i liniach wyposażenia.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Toyota rozszerza swoją gamę SUV-ów i przekształciła Yarisa w nowy, ciekawy pomysł crossovera z napędem hybrydowym. Japończycy wkraczają do segmentu B-SUV, który według prognoz ma w przyszłości znacznie wzrosnąć. Pomysł jest dobry – hybryda dostępna opcjonalnie z napędem na wszystkie koła – to stanowi w tym segmencie unikalną cechę debiutanckiego modelu Yaris Cross.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota wyprodukowała 10 mln RAV4

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Nowa Toyota Yaris miała świętować swoją światową premierę podczas salonu samochodowego w Genewie, ale jak wiadomo ta impreza z powodu koronawirusa nie doszła do skutku. Teraz zamiast salonowej prezentacji obyła się wirtualna premiera małego SUV-a. Toyota Yaris Cross oparta jest na platformie GA-B, z której już korzystają Yaris i GR Yaris. Z zewnętrzną długością 4180 mm przewyższa standardowego Yarisa o prawie 24 cm i zagląda nieco do klasy kompaktowej. Cross ma 1560 mm wysokości (Yaris 1470 mm) i 1765 mm szerokości (Yaris 1745 mm). Yaris Cross to hybryda. Jest napędzana nowym 1,5-litrowym, trzycylindrowym silnikiem w połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 59 kW. Toyota szacuje maksymalną wydajność systemu na 116 KM. Dość nietypowo w tym segmencie: Toyota opcjonalnie oferuje Yarisa Cross z napędem na wszystkie koła. Standardem jest napęd na przednie koła. Podobnie jak w przypadku Toyoty RAV4 Hybrid napęd na wszystkie koła będzie działał z dodatkowym silnikiem elektrycznym, która napędza tylną oś.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy