Na początku września Mercedes oficjalnie zaprezentuje nową edycję flagowej limuzyny klasy S. W nowej generacji auta ma znaleźć się najnowocześniejsza, a w niektórych przypadkach innowacyjna technologia. „Eska” ma stać się bardziej cyfrowa, dopracowana aerodynamicznie, lżejsza i bardziej ekonomiczna. Dzięki tym innowacjom Mercedes chce jeszcze bardziej ulepszyć to, co uważa za „najlepszy samochód na świecie”. Pasażerowie tylnych siedzeń mają mieć więcej przestrzeni. Nowa edycja, dostępna będzie jak poprzednio w trzech rozstawach osi.
CZYTAJ TAKŻE: Mercedes chce pokonać Teslę. 700km zasięgu w elektryku
Znacznie obniżony opór powietrza ma zapewnić lepsze wrażenie komfortu. Cx na poziomie 0,22 to nie tylko gwarancja ciszy i spokoju we wnętrzu, ale także oszczędności paliwa. Szczegóły dotyczące napędów zostaną ujawnione później, ale Klasa S prawie na pewno będzie dostępna tak jak poprzednio z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi o sześciu, ośmiu i prawdopodobnie dwunastu cylindrach. Spektrum mocy powinno wahać się od około 300 do 600 KM. Planowana jest również hybryda plug-in, która pozwoli na 100 kilometrów wyłącznie elektrycznego zasięgu.
Nowy Mercedes klasy S ma oferować poduszki powietrzne dla pasażerów siedzących z tyłu, które będą się rozkładać z oparć przednich foteli. W przeciwieństwie do poduszek powietrznych dla pasażerów z przodu mają mieć możliwość regulacji, tak żeby były przystosowane do uderzenia w fotelik dziecięcy. Dlatego worki powietrzne mają mieć elastyczny i miękki rdzeń. Rozszerzona koncepcja poduszki powietrznej jest połączona z poduszkami pasowymi, czyli nadmuchiwanymi pasami bezpieczeństwa. W sumie na pokładzie klasy S może być 16 airbagów jak np. poduszki kolanowe i środkowe oraz poduszki powietrzne zintegrowane z zewnętrznymi bokami przednich siedzeń. W przypadku kolizji ta ostatnia powinna wcisnąć pasażerów do środka pojazdu, zapewniając w ten sposób lepszą ochronę. Ponadto czujniki pojazdu mogą wykryć zbliżającą się kolizję boczną i podnieść nadwozie nawet o 8 centymetrów. Ma to na celu skierowanie energii uderzenia na sztywniejsze konstrukcje pojazdu.