Audi SQ7 i SQ8 dostępne w Europie z silnikami planowanymi dla USA

Więcej mocy jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziło. Audi wprowadza nowe topowe modele Q7 i Q8. Warianty SQ będą wyposażone w silnik benzynowy V8 o mocy ponad 500 KM. Pierwotnie te wersje były planowane wyłącznie na rynek amerykański.

Publikacja: 21.07.2020 23:24

Audi SQ7 i SQ8 dostępne w Europie z silnikami planowanymi dla USA

Foto: moto.rp.pl

Do tej pory topowe wersje Audi SQ7 lub SQ8 były w Europie dostępne wyłącznie z silnikami wysokoprężnymi. Czterolitrowy diesel z turbodoładowaniem wytwarzał moc 435 KM i 900 Nm momentu obrotowego. SUV z tym silnikiem rozpędzał się od zera do 100 km/h w czasie 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

CZYTAJ TAKŻE: Projekt Artemis pokaże jaka będzie przyszłość Audi

Tak było do teraz. Nieco ku zaskoczeniu wszystkich Audi zaoferuje jesienią tego roku w Europie swoje duże SUVy z silnikiem benzynowym. Pod maską zajdzie się czterolitrowy, benzynowy V8 biturbo, który do tej pory były przeznaczony wyłącznie na rynek USA. Jednostki napędowe posiadają dezaktywacje cylindrów, aktywne mocowania silnika i moc 507 KM. Czas sprintu od zera do 100 km/h wynosi 4,1 sekundy, a prędkość jest nadal ograniczona do 250 km/h.

""

Audi SQ7.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ8.

Foto: moto.rp.pl

Wersje z silnikami benzynowymi V8 można rozpoznać po czterorurowym układzie wydechowym z kontrolą klap. SQ7 i SQ8 mają również pneumatyczne sportowe zawieszenie ze sterowanymi amortyzatorami i układ skrętnych tynych kół. Za dopłatą można zamówić „zaawansowany pakiet podwozia” z elektromechaniczną aktywną stabilizacją przechyłów i sportowym mechanizmem różnicowym tylnej osi. Audi Drive Select oferuje siedem trybów Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency, Allroad, Offroad i Individual.

""

Audi-SQ7.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ8.

Foto: moto.rp.pl

Audi SQ7 w standardzie wyposażone jest w 20-calowe koła (opcja do 22 cali), a SQ8 w 21 calowe felgi (opcja to 22 i 23 cale). Tarcze hamulcowe na przedniej osi mają w obu modelach średnicę 400 mm, a na ich czarnych zaciskach umieszczono logo S. Alternatywnie dostępne są hamulce ceramiczne.

""

Audi-SQ7.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ8.

Foto: moto.rp.pl

Aktualnie Audi SQ7 z sinikiem diesla startuje od 449 900 zł, a SQ8 od 501 900 zł. Polskich cen za wersje SQ7 i SQ8 z silnikami benzynowymi V8 nie są jeszcze znane. W Niemczech cennik za modele z jednostką benzynową V8 startuje od 93 287 euro (około 413 tys. zł bez podatku) za SQ7 i 101 085 euro (około 448 tys. zł bez podatku) za model SQ8.

CZYTAJ TAKŻE: Droga do elektromobilności. Tak wygląda przyszłość Audi

""

Audi-SQ7.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ8.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ7.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ7.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ7.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ7.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ7.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ7.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ7.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ7.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ7.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ7.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ8.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ8.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ8.

Foto: moto.rp.pl

""

Audi-SQ8.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Do tej pory topowe wersje Audi SQ7 lub SQ8 były w Europie dostępne wyłącznie z silnikami wysokoprężnymi. Czterolitrowy diesel z turbodoładowaniem wytwarzał moc 435 KM i 900 Nm momentu obrotowego. SUV z tym silnikiem rozpędzał się od zera do 100 km/h w czasie 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

CZYTAJ TAKŻE: Projekt Artemis pokaże jaka będzie przyszłość Audi

Pozostało 85% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy