BYD Auto Company Limited jest częścią koncernu BYD Company Limited. To właśnie ta chińska firma jest największym na świecie producentem akumulatorów, szczególnie takich do telefonów komórkowych. Oddział motoryzacyjny jest także jednym z największych producentów samochodów w Chinach. Teraz BYD chce rozszerzyć swoją ofertę pojazdów elektrycznych w Europie. Do tej pory Chińczycy sprzedawali na Starym Kontynencie głównie autobusy elektryczne oraz auta do transportu publicznego. Ekspansja ma rozpocząć się od wprowadzenia elektrycznego SUV-a o nazwie Tang. Później pojawią się również pojazdy użytkowe i samochody osobowe.

CZYTAJ TAKŻE: Chiny: Elektryczny świat, którego nie znamy

""

BYD Tang.

moto.rp.pl

Chińczycy póki co skupią się na rynku norweskim. Model Tang to SUV o długości 4,90 metra dostępny w Chinach z silnikiem elektrycznym o mocy 245 KM i akumulatorem o pojemności około 83 kWh. Jego zasięg wynosi wg. danych fabrycznych 500 km. BYD nie podaje póki co żadnych detali wersji przeznaczonej na rynek norweski. W Chinach Tang kosztuje około 34 000 euro (nieco ponad 150 tys. zł). Według Isbranda Ho, europejskiego szefa marki BYD jeśli start w Norwegii się powiedzie chińska marka planuje rozszerzyć ofertę również na inne europejski kraje. Niezależnie od tego BYD chce w tym roku rozszerzyć w Europie swoje europejskie portfolio elektrycznych pojazdów użytkowych. Oprócz małej furgonetki planowane są ciężarówki – 7,5-tonowa i 19-tonowa, a także specjalny transporter do terminali kontenerowych.

CZYTAJ TAKŻE: Sprzedaż aut elektrycznych w 2019 roku. Chiny i Tesla rządzą

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl