Cupra Leon: Wiara w sportowego ducha

Seat rozwija swoją markę Cupra. Otwarcie pierwszego Cupra Studio zbiegło się z z oficjalną premierą czterech nowych modeli – dwóch wersji modelu Cupra Leon, pierwszego elektrycznego samochodu wyścigowego Cupra e-Racer oraz wyczynowego Cupra Leon Competición.

Publikacja: 21.02.2020 11:12

Cupra Leon: Wiara w sportowego ducha

Foto: moto.rp.pl

Otwarcie nowej siedziby Cupry w Martorell pod Barceloną miało miejsce dokładnie w drugą rocznicę powstania marki. Na hucznej premierze był ekstrawagancko i dość nietypowo, jak na branżę zesztywniałych bossów firm motoryzacyjnych prezentujący się szef marki Cupra – Wayne Grifitth, pojawił się też bramkarz FC Barcelony Marc-André ter Stegen, który stał się globalnym ambasadorem marki. Cupra jako marka ma się rozwijać i dowodem ma na to być nowy Leon, który jest pierwszym modelem nowej marki z napędem hybrydowym typu plug-in.

""

Wayne Grifitth, szef marki Cupra.

moto.rp.pl

Seat Leon w wersji CUPRA w ciągu ostatnich czterech lat sprzedał się w ilości 44 000 egzemplarzy. Nowy Leon w swojej najmocniejszej odmianie będzie dostępny wyłącznie pod marką Cupra. Hatchback i Sportstourer (kombi) pojawi się z silnikiem benzynowym i hybrydowym plug-in w trzech opcjach mocy: 245, 300 i 310 KM. Wariant PHEV to połączenie turbodoładowanego silnika 1,4 l z jednostką elektryczną o łącznej mocy 245 KM. Elektryczny zasięg będzie na poziomie 60 km, naładowanie 13 kW baterii od stanu zerowego potrwa maksymalnie 6 godzin z gniazdka lub 3,5 godziny z Wallboxa. 300 konny model z silnikiem 2.0 TSI oferowany będzie w wersji 5-drzwiowej i kombi z napędem na przednią oś. Najmocniejsza odmiana – 310 KM – trafi, nie wiedzieć czemu tylko do Sportstourera. Tylko ten wariant otrzyma napęd na obie osie. Cupra Leon ma pojawić się w sprzedaży w ostatnim kwartale 2020.

Cupra jako młoda marka dopiero się rozwija. Zamknęła 2019 rok z wynikiem 24 700 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost sprzedaży o 71,8 procent. Nowa siedziba kosztowała 5,3 mln euro, ma powierzchnię 2400 m² oraz warsztat samochodów wyścigowych Cupra Racing Factory. W nowych przestrzeniach pracować będzie około 200 specjalistów. – Decyzja o wyodrębnieniu Cupry i stworzeniu nowej marki motoryzacyjnej okazała się bardzo trafna – stwierdził podczas konferencji prasowej Carsten Isensee, pełniący obowiązki Prezesa Seata SA. – W krótkim czasie Cupra stała się naszą najbardziej dochodową jednostką biznesową. Daje Seatowi szansę produkowania bardziej zyskownych aut i dotarcia do nowych klientów. Dzięki zróżnicowanym zasobom i rozszerzonej bazie operacyjnej, dwie marki pozwalają nam rozwijać się szybciej. Zależy nam na wzmocnieniu Cupry, stąd decyzja o wybudowaniu jej własnej siedziby – dodał Carsten Isensee.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

– Wyniki osiągnięte w ciągu dwóch ostatnich lat, czyli prawie 40 000 sprzedanych samochodów, dowodzą potencjału Cupry. Marka rozwija się szybciej, niż zakładaliśmy. Z tym większym entuzjazmem wkraczamy w nową fazę, w której udowodnimy, że sportowe auta mogą być elektryczne. Wierzymy, że premiera dwóch naszych modeli, Cupra Leon i Cupra Formentor, pozwoli nam osiągnąć nasz pierwotny cel: podwojenie sprzedaży w ciągu 2-4 lat – powiedział dyrektor generalny CUPRA, Wayne Griffiths. Griffiths wyjawił także, że wersja produkcyjna modelu Cupry Formentor zostanie zaprezentowana podczas tegorocznych targów w Genewie. Premierę handlową pojazdu zaplanowano na drugą połowę roku.

Rozmowa moto.rp.pl: Wayne Grifitth, prezes marki Cupra: Mamy czym zaskoczyć rynek

""

Cupra Formentor.

moto.rp.pl

""

Cupra Formentor.

moto.rp.pl

""

Cupra Leon.

moto.rp.pl

""

Cupra Leon.

moto.rp.pl

""

Cupra Leon.

moto.rp.pl

""

Cupra Leon Sportstourer.

moto.rp.pl

""

Cupra Leon Sportstourer.

moto.rp.pl

""

Cupra Leon Sportstourer.

moto.rp.pl

""

Cupra Leon Competicion.

moto.rp.pl

""

Cupra Leon Competicion.

moto.rp.pl

""

Cupra e-Racer.

moto.rp.pl

""

Cupra e-Racer.

moto.rp.pl

Otwarcie nowej siedziby Cupry w Martorell pod Barceloną miało miejsce dokładnie w drugą rocznicę powstania marki. Na hucznej premierze był ekstrawagancko i dość nietypowo, jak na branżę zesztywniałych bossów firm motoryzacyjnych prezentujący się szef marki Cupra – Wayne Grifitth, pojawił się też bramkarz FC Barcelony Marc-André ter Stegen, który stał się globalnym ambasadorem marki. Cupra jako marka ma się rozwijać i dowodem ma na to być nowy Leon, który jest pierwszym modelem nowej marki z napędem hybrydowym typu plug-in.

Pozostało 86% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy