To luksusowe coupe z daleka zwraca uwagę swoją klasyczną, dystyngowaną sylwetką oraz imponującymi rozmiarami. Auto mierzy prawie 5 m długości. Nic dziwnego – model skonstruowano w oparciu o klasę S, co w języku Mercedesa oznacza największe i najbardziej luksusowo wyposażone limuzyny. Klasa S w wydaniu coupe zawsze miała za zadanie zapewniać szyk, moc, bezpieczeństwo i komfort w rozmiarze king size. Jednak model C126 jest absolutnie wyjątkowy. Po pierwsze, bazuje na najchętniej kupowanym, najbardziej udanym wcieleniu klasy S, modelu W126 produkowanym przez ponad dekadę (od 1979 do 1991 r). Auto oferowało wiele nowatorskich rozwiązań, wśród nich poduszka powietrzna kierowcy. (dostępna jako opcja za 1525 marek) oraz ABS (od 1986 roku montowany standardowo).
Dwudrzwiowe coupe zaprezentowano w październiku 1981 roku. Karoserię zaprojektował legendarny Bruno Sacco, ówczesny szef stylistów Mercedesa. Sacco urodził się w roku 1933 w Udine. Ukończył politechnikę w Turynie, której absolwentami były także ikony motoryzacji jak Nicola Romeo (założyciel Alfa Romeo) czy Sergio, Paolo i Andrea Pininfarina (z nazwanej ich nazwiskiem firmy tworzącej karoserie m.in dla Ferrari czy Maserati). Bruno Sacco już podczas studiów rozpoczął współpracę z firmami Ghia i Pininfarina. Jednak ostatecznie w 1958 roku trafił do Mercedesa i pozostał wierny tej marce przez prawie pół wieku. Pod maską montowano wyłącznie silniki benzynowe o mocy od 204 do 300 koni mechanicznych. Najmocniejsze modele miały zawieszenie hydropneumatyczne (Nivo). Moc była przenoszona na tylne koła za pośrednictwem 5-biegowej manualnej skrzyni biegów lub 4-stopniowego automatu.
CZYTAJ TAKŻE: Klasyki motoryzacji na Placu Bankowym: Ferrari Testarossa