Klasyki motoryzacji na Placu Bankowym: Mercedes 560 SEC

Dziedziniec kamienicy przy Placu Bankowym 1 w Warszawie od kilku miesięcy gości klasyki motoryzacji. Początek roku 2020 przebiega pod znakiem gwiazdy – Mercedesa 560 SEC.

Publikacja: 20.01.2020 11:43

Klasyki motoryzacji na Placu Bankowym: Mercedes 560 SEC

Foto: moto.rp.pl

To luksusowe coupe z daleka zwraca uwagę swoją klasyczną, dystyngowaną sylwetką oraz imponującymi rozmiarami. Auto mierzy prawie 5 m długości. Nic dziwnego – model skonstruowano w oparciu o klasę S, co w języku Mercedesa oznacza największe i najbardziej luksusowo wyposażone limuzyny. Klasa S w wydaniu coupe zawsze miała za zadanie zapewniać szyk, moc, bezpieczeństwo i komfort w rozmiarze king size. Jednak model C126 jest absolutnie wyjątkowy. Po pierwsze, bazuje na najchętniej kupowanym, najbardziej udanym wcieleniu klasy S, modelu W126 produkowanym przez ponad dekadę (od 1979 do 1991 r). Auto oferowało wiele nowatorskich rozwiązań, wśród nich poduszka powietrzna kierowcy. (dostępna jako opcja za 1525 marek) oraz ABS (od 1986 roku montowany standardowo).

""

moto.rp.pl

Dwudrzwiowe coupe zaprezentowano w październiku 1981 roku. Karoserię zaprojektował legendarny Bruno Sacco, ówczesny szef stylistów Mercedesa. Sacco urodził się w roku 1933 w Udine. Ukończył politechnikę w Turynie, której absolwentami były także ikony motoryzacji jak Nicola Romeo (założyciel Alfa Romeo) czy Sergio, Paolo i Andrea Pininfarina (z nazwanej ich nazwiskiem firmy tworzącej karoserie m.in dla Ferrari czy Maserati). Bruno Sacco już podczas studiów rozpoczął współpracę z firmami Ghia i Pininfarina. Jednak ostatecznie w 1958 roku trafił do Mercedesa i pozostał wierny tej marce przez prawie pół wieku. Pod maską montowano wyłącznie silniki benzynowe o mocy od 204 do 300 koni mechanicznych. Najmocniejsze modele miały zawieszenie hydropneumatyczne (Nivo). Moc była przenoszona na tylne koła za pośrednictwem 5-biegowej manualnej skrzyni biegów lub 4-stopniowego automatu.

CZYTAJ TAKŻE: Klasyki motoryzacji na Placu Bankowym: Ferrari Testarossa

Model C126 wybrało wielu prominentnych kierowców. Jeździli nim m.in.: Clint Eastwood, Sylvester Stallone, Nicholas Cage, a także książę Monako. Plotki głoszą , że to stylowe coupe gościło również w garażu Kim Dzong Ila, który (podobnie jak jego syn) był wielkim miłośnikiem marki gwiazdą na masce. Egzemplarz prezentowany aktualnie na Placu Bankowym 1 to Mercedes Benz 560 SEC z 1990 roku. Rozwija moc maksymalną 279 KM przy pojemności skokowej 5547 cm3. Prędkość maksymalna wynosi 240 km/h. Posiada jasne, kremowe wnętrze wykończone skórą i drewnem. Auto jest w 100 procentach oryginalne, a jego licznik wskazuje niewiele ponad 38 tys. km przebiegu.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

To luksusowe coupe z daleka zwraca uwagę swoją klasyczną, dystyngowaną sylwetką oraz imponującymi rozmiarami. Auto mierzy prawie 5 m długości. Nic dziwnego – model skonstruowano w oparciu o klasę S, co w języku Mercedesa oznacza największe i najbardziej luksusowo wyposażone limuzyny. Klasa S w wydaniu coupe zawsze miała za zadanie zapewniać szyk, moc, bezpieczeństwo i komfort w rozmiarze king size. Jednak model C126 jest absolutnie wyjątkowy. Po pierwsze, bazuje na najchętniej kupowanym, najbardziej udanym wcieleniu klasy S, modelu W126 produkowanym przez ponad dekadę (od 1979 do 1991 r). Auto oferowało wiele nowatorskich rozwiązań, wśród nich poduszka powietrzna kierowcy. (dostępna jako opcja za 1525 marek) oraz ABS (od 1986 roku montowany standardowo).

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej
Parking
BMW X1. Pokaz możliwości w klasie kompaktowych SUV-ów.
Parking
BMW i7. Krok w przyszłość.
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Sieć kampusowa 5G dla bezpieczeństwa danych
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech